י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הטרנד החדש

האופנה חדרה לישיבות: רה"י הורה לבחורים להתגלח

ערב ימי בין המצרים בהם נהוג שלא להסתפר - הורה ראש ישיבת 'בית מתתיהו' לבחורי הישיבה שנהגו לגלח עד היום שיתגלחו כרגיל • הסיבה: תופעת סידורי זקן שנכנסו לטרנד בעולם הישיבות • "בחורים מנסים לחקות אופנה שחדרה בעבר בציבורים אחרים" • 'בחדרי' עם כל הפרטים

האופנה חדרה לישיבות: רה"י הורה לבחורים להתגלח
בחורים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל ,פלאש 90

בעולם הישיבות פשה לאחרונה הטרנד של סידורי זקן בקרב הבחורים. אם בעבר בחור הנקרא 'פתוח' היה מגלח את זקנו, הרי שהיום סידורי זקן הפכו לחלק בלתי נפרד מנושא החיצוניות של הבחורים, והבחורים ה'פתוחים' דווקא מסדרים את זקנם בצורה אופנתית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בישיבת 'בית מתתיהו' בבני ברק נתלתה מודעה בחדר האוכל של הישיבה בשם ראש הישיבה הגר"ב ויסבקר, שהורה לבחורים להתגלח לפני שלושת השבועות.

על פי אחד התלמידים, ראש הישיבה מכיר את התופעה המודרנית של סידורי זקן שחדרה לישיבות, ולכן הוא מבקש שכל מי שהתגלח עד היום שימשיך ויעשה זאת כרגיל.

ראש הישיבה, מגדולי ראשי הישיבות בדור, רואה בעיניו כי בחורים ינצלו את ערב שלושת השבועות לסדר זקן מיוחד בשביל שיהיה להם עד אחרי תשעה באב.

בני הישיבה נענו להוראת ראש הישיבה, וכך אותם הנוהגים לגלח את זקנם ניצלו את יום האתמול והיום ערב שבת קודש לגלח את הזקן וכל אלו שכבר הגיעו עם זקן לישיבה ימשיכו לגדל כרגל.

איש חינוך מפורסם עמו שוחחנו, אומר ל'בחדרי חרדים': "המצב שנוצר כיום, הוא שבחורים מנסים לחקות אופנה שחדרה בעבר בציבורים אחרים והדבר חודר, כך שדווקא בישיבות המודרניות (בית מתתיהו אינה נחשבת למודרנית מ.ו.) הבחורים מסדרים זקן. זה דבר ממש מגוחך! הרי עד לא מזמן בחור שגידל זקן היה נחשב לצולניק...".

גילוח זקן בחורי ישיבה בין המצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד