י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מה קורה אם נתפסתם

המכשיר הבעייתי של המשטרה - נהגים שימו לב

המשטרה החלה לאחרונה לאכוף עבירות מהירות באמצעות מכשיר ה'דבורה' המותקן באופנועי המשטרה, אולם מסתבר כי מדובר במכשיר בעייתי שמסוגל לעיתים להרשיע נהגים על לא עוול בכפם |  אלו הן הבעיות ומה תעשו אם נתפסתם

המכשיר הבעייתי של המשטרה - נהגים שימו לב
מכשיר הדבורה על אופנועי המשטרה צילום: באדיבות המצלם

לאחרונה "התבשרנו" כי המשטרה החלה לאכוף מהירות באמצעות מכשיר 'דבורה' המותקן על גבי אופנוע משטרתי.

אם עד היום נזהרתם מניידות, גלויות וסמויות. שימו לב, קיימת אכיפה גם באמצעות מערכת דבורה על אופנוע. קולט 360 מעלות 1.5 קילומטר. נהגו בזהירות.

ואם חלילה נתפסים, לא לחשוב שזהו סוף פסוק. יהיו הליכים רבים ביחס לאמינות אופן אכיפה זה.

אולם, בשום אופן לא לנסוע מהר ולבנות על פרשנות זו... המכשיר איננו מצלם את הרכב שלכאורה ביצע העבירה ולמעשה אין תיעוד של הרכב.

טווח קליטה של המכשיר הנו בטווח של כ-1,200 מטר מרחק מהניידת. מדובר בטווח בעייתי שבמרבית המקרים טווח זה אינו בשדה הראייה של מפעיל ה'דבורה' ובשל כך עלול להתרחש טעות בזיהוי הרכב שביצע בפועל את העבירה.

הרכב חייב להיות בודד בטווח הקליטה, והמפעיל חייב לוודא כי בטווח שדה הראייה של המפעיל, ובטווח המדידה, רכב המטרה יהיה בודד לחלוטין ולא יהיה מסביבו כל עצם נע, ללא רכבת, לא מטוסים שטסים נמוך, לא כלי רכב חונים גם בטווח של 50 מטרים מסביבו וגם לא רכב בנתיב הנגדי.

המפעיל חייב להיות מרוכז בנתונים שמתקבלים באמצעות המכשיר בעת קליטת רכב המטרה ולנעול את מהירות הרכב לאחר 3 שניות שהיא יציבה ולא משתנה.

מכשיר ה'דבורה', איננו מסוגל לזהות את המרחק שבין הניידת לבין רכב המטרה, ולכן ישנו יותר מספק סביר שזיהה בוודאות את רכב המטרה, בעת ביצוע אכיפה באמצעות אנטנה אחורית.

המכשיר מותקן בתוך ניידת משטרה, ועליה שתי אנטנות העובדות בשיטה של רדאר, כאשר רכבים נכנסים לחתום קליטת הרדאר המכשיר נכנס לפעולה, במכשיר ה'דבורה' הנמצא ברכב המשטרתי מוצגות בלוח חיצים המורים על כיוון ההפעלה של המכשיר, המהירות של הרכב שמהירותו נמדדה ומיקומה של הניידת עצמה, וכך השוטר יכול להשוות בין המהירות של הניידת על פי לוח השעונים לבין המהירות המוצגת במכשיר הדבורה וכן לבדוק האם המכשיר תקין ומציג מהירות נכונה.

למכשיר הדבורה 3 מצבי הפעלה:

• שידור קבוע, שבו הרדאר מופעל בקביעות והמכשיר ימדוד את מהירותו של כל רכב שנכנס לרדיוס שלו.

• שידור מתפרץ, המכשיר המצוי במצב של המתנה, עד להפעלתו ע"י השוטר.

• מצב POP, במצב זה המכשיר אומד את מהירות הרכב שמגיע מן העבר הנגדי לכיוון הניידת, זהו מצב מדידה שאיננו קביל בבית משפט.

הכותב הינו שותף ב"לויתן פאלוך עורכי דין", העוסקים בתחום התעבורה, דוחו"ת משטרה, מהירות, דיבורית, רמזור אדום, ניקוד משרד הרישוי, שיכרות.  

אין בכתוב משום יעוץ משפטי, מומלץ להתייעץ עם עורך דין.

מד מהירות עבירות תנועה דוחות מהירות דבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד