י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
השר הזמני מפתיע

בא לעבוד: המשגיח פנה וסמוטריץ' ביטל את הקו שפעל בשבת

הכתבים והפרשנים אומרים כי בממשלת מעבר אין לשר יכולת לעשות כמעט כלום במשרדו ולמשרתו אין תועלת מיוחדת • כך נאמר במיוחד עם מינוי השרים החדשים על ידי נתניהו - אולם השר סמוטריץ' מוכיח שאפשר לעשות והרבה, לתועלת האזרח הקטן בפרטים הקטנים

בא לעבוד: המשגיח פנה וסמוטריץ' ביטל את הקו שפעל בשבת
סמוטריץ' בסיור כשר התחבורה צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

מאז נכנס חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לתפקידו כשר התחבורה הזמני, הוא מוכיח את עצמו כמי שמשיב לפניות הציבור, שמגיעים אליו בכל האמצעים, בעיקר דרך ההודעות הפרטיות וגם דרך הרשתות החברתיות, כשהוא עונה עניינית ומטפל בפניות לשביעות רצון הפונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך השבוע האחרון הגיע לידיו של השר סמוטריץ' פניה מבחור ישיבה המשמש כמשגיח כשרות בבסיס 'מפרשית' שבדרום הארץ, כאשר הוא משתמש בקו 44 מבאר שבע כדי להגיע למקום. כשהתברר לו כי הקו פועל בשבת כאשר בשבתות של הקיץ הוא לא מצליח להספיק את הקו ונאלץ לנסוע עם טרמפים לעיר באר שבע.

בהודעה ששיגר לשר סמוטריץ' כתב משגיח הכשרות הצעיר כי "קו 44 יוצא בשעה 18:00 בשעון החורף ובשעה 20:00 בשעון הקיץ, כשהתברר לי כי הקו נוסע בשבת, הוסבר לי כי הקו נוסע בשבת באישור משרד התחבורה".

כשהוא מוסיף ומבקש את טיפולו של השר הדתי בנושא, "כיום שהשבת יוצאת בשעה 20:30 והקו מגיע בסביבות השעה 20:25 לבסיס - נמנע ממני לעלות עליו ולשוב לביתי בירושלים כשאלו הם שני בקווים הנוסעים במוצאי השבת".

מהפרסומים עולה כי בעקבות הפנייה, פעל השר בצלאל סמוטריץ' ובחברה המפעילה את הקו הודיעו כי שעות הקו ישונו, כך שהוא יחל לפעול רק בצאת השבת.

בהודעה שהתפרסמה מטעמם נכתב, "החל ממוצאי שבת ה-20/07/2019 הנסיעה היוצאת בקו 44 מקדש ברנע לכיוון באר שבע בשעה 20:00, תאוחר לשעה 20:30 וזאת על מנת להתאים את זמן הנסיעה לזמן יציאת השבת".

כזכור, לפני כשלושה שבועות, בעקבות מחאת העדה האתיופית נתקעו רבים בדרכים עד השעות הקטנות של הלילה. השר סמוטריץ' הממונה על התחבורה, פרסם ציוץ בלתי שגרתי בחשבון הטוויטר שלו, בו כתב, "אם אתם תקועים בתחנות וממתינים לאוטובוס הביתה אתם מוזמנים לשלוח לי הודעת וואטסאפ לנייד האישי (052-8903771)", כשהוא מבטיח, "כל פניה תועבר בעזרת ה' ובלי נדר לחברות האוטובוסים לטיפול. אני ער עד שאחרון הנוסעים שנתקע בשל אירועי היום יעלה על אוטובוס בדרכו הביתה בביטחה. נסיעה טובה".

בשעות הבוקר סיפר סמוטריץ' ל-81 אלף העוקבים בטוויטר, "השתדלנו לעזור לכולם. זה היה אירוע תחבורתי מורכב ולא צפוי בהיבטי התחבורה הציבורית. בימים הקרובים נתחקר את עצמנו ונפיק לקחים כדי להיערך לתת לכם שירות טוב יותר באירועים דומים בעתיד".

כן הוסיף, "אתם יכולים לשמור את הנייד שלי למקרים דחופים, אבל פניות בנושאים רגילים כדאי להעביר בצורה מסודרת ללשכה שלי [email protected]. לא אצליח לטפל לבד בכל הפניות החשובות שלכם. בשביל זה יש צוות נהדר בלשכה שישתדל לעשות את זה".

בצלאל סמוטריץ' חילול שבת תחבורה ציבורית בשבת משגיח כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד