י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מפחד או שדואג לשמאל?

לפיד: "ברק חייב לפרוש מהפוליטיקה; לא פוסל ישיבה עם חרדים"

בראיון שנתן בסוף השבוע האחרון התייחס לפיד לשורה של נושאים • בין היתר התייחס גם לאפשרות שישב עם המפלגות החרדיות, לאביגדור ליברמן, ליחסיו הרעועים עם חברו לכחול לבן בוגי יעלון וגם - זועם על הכוכב החדש-ישן בשמאל אהוד ברק וקורא לו לפרוש מהפוליטיקה

לפיד: "ברק חייב לפרוש מהפוליטיקה; לא פוסל ישיבה עם חרדים"
יאיר לפיד צילום: גיל יערי, פלאש 90

בראיון לטל שניידר מ'גלובס' בסוף השבוע האחרון התייחס לפיד לשורה של נושאים. בין היתר התייחס גם לאפשרות שישב עם החרדים, לליברמן, ליחסיו הרעועים עם יעלון ולכוכב החדש-ישן בשמאל אהוד ברק.

במהלך הראיון נשאל לפיד מה יקרה באם תוצאת תוצאת הבחירות תהיה תיקו, כפי שקרה בבחירות האחרונות, והשיב כי "אסור שיהיה תיקו. אנחנו חייבים להיות המפלגה הגדולה ביותר".

"ברגע שאביגדור ליברמן אמר שהוא ימליץ בפני הנשיא על המפלגה הגדולה ביותר, כל חוקי המשחק השתנו. אמירתו שוברת שוויון. המפלגה הגדולה תקים את הממשלה. אם הליכוד תהיה המפלגה הגדולה ביותר, ליברמן ימליץ על נתניהו. אבל, אם אנחנו נהיה הגדולה ביותר, הוא ימליץ עלינו".

לפיד ביקר בחריפות את רה"מ לשעבר ויו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק ואמר כי, "ברק נמצא בקמפיין בשביל לתחזק מפלגה שלא תעבור את אחוז החסימה וזה מסוכן מדי. אני חושב שאם הוא אחראי - אז הוא צריך לפרוש מן המרוץ".

לפיד נשאל על יחסיו הרעועים עם יעלון והשיב כי, "היחסים שלי עם בוגי תקינים. הוא מגיע איתי בשבת הקרובה לכנס באזור מודיעין, לא רחוק מביתו. זו דוגמה לפער בין רכילות לבין האמת. אם אני במודיעין, אני מצלצל אליו ואומר לו 'בוא'. ההדלפות ששודרו בנוגע לרוטציה הן לא מהתקופה האחרונה - וזאת בניגוד לפרסומים".

"בוגי גם עלה לשידור ואמר בקולו שהיה ויכוח בעבר בנושא הרוטציה ומשנפלה ההחלטה, ושכנעתי אותו שזה לטובה, הוא הצהיר שאני, יאיר לפיד, אהיה ראש הממשלה ואהיה מצוין ושהוא סומך עלי. יש הרבה אנשים שיש להם אינטרסים ליצר תחושה שיש בעיות אצלנו. אבל אנחנו בידידות ועובדים טוב ביחד".

לפיד נשאל גם אם בכוונתו להמשיך בקדנציה נוספת כשר אוצר והשיב בשלילה: "לא. אני הולך להיות שר החוץ, ואחר כך ראש הממשלה".

כשנשאל אם רוצה שהחרדים ישבו איתו בקואליציה, ענה לפיד: "אני לא מקים עכשיו קואליציות. ראיתי את הסרט על גולדה מאיר. יש שם קטע נפלא ששואלים אותה על הקמת קואליציה. והיא עונה 'יש לי כל כך הרבה בעיות אמיתיות. מה יש לי עכשיו להתעסק בשאלה של מה יהיה אם?'. אני לא פוסל אף אחד".

יאיר לפיד בוגי יעלון חרדים אהוד ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד