י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הותר לפרסום

תכנן לבצע פיגוע במלון באשדוד אך לא הצליח להרכיב מטען

הותר לפרסום: צעיר בן 20 מרהט תכנן לבצע פיגוע במלון לאונרדו באשדוד - ניסה להכין מטען חבלה ונכשל • החשוד ניסה גם להכין טיל ורימון עשן - אך כשל בהכל • נעצר ע"י השב"כ והמשטרה והיום הואשם

תכנן לבצע פיגוע במלון באשדוד אך לא הצליח להרכיב מטען
לאונרדו פלאזה אשדוד צילום: אתר רשת מלונות פתאל

הותר לפרסום כי במהלך חודש יוני 2019, במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצר לחקירה עאדל אבו הדייב, תושב רהט, והיום (ראשון) הוגש נגדו כתב אישום המייחס לו עבירות סחר בנשק, ירי מנשק חם וייצור נשק.

החקירה בשב"כ העלתה כי אבו הדייב החל לתמוך בארגון הטרור חמאס לאחר שנחשף לתכני תעמולה של הארגון ברשת האינטרנט. עוד העלתה החקירה כי אבו הדייב ניסה להכין מטען שישמש לטובת ביצוע פיגוע בבית מלון ביבנה אותו הכיר מעבודתו בסמוך כגנן. כמו כן, ניסה להכין רקטה, ואף רכש לצורך כך חומרים שונים.

במהלך החקירה הסגיר אבו הדייב 5 רימונים, וכן רובה קרלו שהיו ברשותו. מכתב האישום עולה כי במהלך עבודתו בגינון ביבנה, מצא הנאשם שקית שהכילה חמישה רימוני יד, שניים מהם היו רימוני הלם, אחד מהם רימון עשן, ושניים נוספים היו רימוני גז מדמיע. את הרימונים הוא הסתיר בבור בוואדי בקרבת ביתו, ומאוחר יותר העבירם לארגז אותו הניח מתחת למכונית שאינה תקינה ועמדה בקרבת ביתו.

בהמשך בספטמבר או אוקטובר 2018, רכש משכנו עאמר אל נאצריה, רובה מסוג קרלו ומחסנית תמורת 8,000 ש"ח. עוד קנה מחברו סלאם אבו ג'ליון מרהט ארבעה כדורי קליבר 9 מ"מ, אותם ירה בוואדי בקרבת ביתו.

לאחר שצפה בסרטונים ב-YOUTUBE העוסקים ביצור נשק, החליט לייצר רימון עשן. הוא לקח דשן ממקום עבודתו מתוך מחשבה שהדשן מכיל חומר פוטסיום שניתן לייצר באמצעותו רימון עשן. לצורך ייצור רימון העשן, ערבב סוכר, מלח, צבע מאכל לעוגה ומים וחימם אותם במחבת וניסה להדליק את התערובת הנ"ל - ללא הצלחה.

בהמשך בחודש מאי 2019, ניסה לייצר חומר נפץ לצורך הכנת טיל כפי שלמד בסרטוני YOUTUBE, שגופו יהיה עשוי מקרטון. הוא ניסה להבעיר דשן, שסבר כי הוא מכיל פוטסיום, אולם הדבר לא עלה בידו. לאחר שביצע הנאשם חיפוש נוסף ב-YOUTUBE, אך אז הגיע למסקנה כי יש לו צורך בפוטסיום מסוג אחר.

עוד צויין בכתב האישום כי בסוף שנת 2018, החל עאדל לצפות בסרטונים של ארגון החמאס ביוטיוב ולהזדהות עם הארגון ומלחמתו בישראל, ואף שאף להצטרף לחמאס במלחמתו בישראל. הוא פתח חשבון ברשת החברתית אינסטגרם, שם פרסם פרסומים לאומניים. למרות שלאחר זמן שינה את דעתו על החמאס בשל מה ששמע על התנהגותו של הארגון כלפי תושבי עזה, המשיך להגות באפשרות לבצע פעולה חבלנית כנגד מדינת ישראל.

במהלך החודשים אפריל-מאי 2019, החליט לבצע פיגוע חבלני במלון לאונרדו אשדוד, שבקרבתו עבד בגינון, וזאת במטרה לפגוע ביהודים ומתוך מניע לאומני. לשם ביצוע הפיגוע המתוכנן, החליט עאדל אבו הדייב לייצר חומר נפץ. 

במסגרת כך ערך חיפוש ביוטיוב כדי ללמוד כיצד להכין חומר נפץ, ואף התקין תוכנת "APPSLOCK" על הטלפון הנייד שלו כדי להסתיר מאחרים כי ערך חיפושים כאלה, וזאת במטרה להכשיל חקירה פלילית עתידית אפשרית שהינה הליך שיפוטי.

בסוף מאי, או ראשית יוני, 2019, רכש הנאשם ברהט דשן שסבר כי הוא מכיל פוטסיום, חומר שבאמצעותו סבר הנאשם כי ניתן לייצר חומר נפץ למטעני חבלה או טילים. בהמשך הניח את החומר שהוא סבר כי הוא פוטסיום על מחבת, הוסיף לו סוכר ומים, וחימם את התערובת על האש. כמו בנסיונותיו הקודמים, ניסה להדליק את התערובת שיצר, אך הדבר לא עלה בידו.

שירות הביטחון הכללי רואה בחומרה את מעורבותם של אזרחים ישראלים בפעילות טרור, שחלקם מושפעים מתעמולת החמאס המופצת ברשתות החברתיות ובאמצעי התקשורת הפלסטיניים. היום הוגש כנגדו כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. תקשורת שב״כ.

אשדוד מטען חבלה לאונרדו פלאזה עאדל אבו הדייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד