ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לילה טוב אירופה, בוקר טוב אמריקה

תקופה מאתגרת לאיחוד האירופי מעמידה את ארה"ב בתור המעצמה החזקה והיציבה שהמשקיעים יעדיפו כברירת מחדל

לילה טוב אירופה, בוקר טוב אמריקה
הכלכלה בארה"ב מתחזקת צילום: pixsabay

בשנים האחרונות הכלכלה האירופית המשיכה לדשדש ולשקוע, בזמן שהכלכלה האמריקאית, בהובלת קטר הנדל”ן, התאוששה, התייצבה והתחזקה. למרות זאת, רבים מהמשקיעים בשוק הנדל”ן המשיכו להתלבט בין השקעה בשתי היבשות.

רועי מרציאנו, שותף מנהל בחברת CITYR-  השקעות נדל"ן בארה"ב, מביא לדוגמא את גרמניה. מדינה אשר  מובילה ולמעשה סוחבת על גבה את גוש היורו, מציעה למשקיעים בחלק מעריה מחירי דירות סבירים ביותר, שהתשואה עליהן לא גבוהה, אך קיימת ציפייה לעליית מחיר משמעותית. הנחה זו, המבוססת על השוואה בין מחירי הדירות בערי גרמניה למחירן בערים מרכזיות אחרות במערב אירופה, הוכחה כנכונה בחלקה בשנים החולפות. אך האם מה שהיה הוא שיהיה?

יש משקיעים אשר נהנים מהריבית האפסית הנהוגה כעת באירופה, אך זהו גם תסמין ברור ל”דיכאון כלכלי”, שמשקף את שאיפתם של הבנקים המרכזיים לעורר את הכלכלה.

מבט על מערב אירופה של שנת 2017 מעורר מחשבה על עתידה של היבשת הישנה. בעוד ההגירה הבעייתית מהמזרח התיכון נמשכת, ומתרבים אירועי הטרור ברחבי ביבשת, גוברים הכוחות הקיצוניים והבדלנים, אשר הביאו כבר בשנה החולפת להחלטת בריטניה להיפרד מהאיחוד האירופי, לפרישתו של נשיא מכהן בצרפת, ולהתפטרותו של ראש ממשלת איטליה.

אורי פריש, שותף מנהל בחברת סיטי אר- השקעות בנדל"ן בארה"ב, מוסיף כי הקש ששבר את גב הגמל הוא הברקזיט, אותו אירוע היסטורי שבמסגרתו החליט העם הבריטי לצאת מהאיחוד האירופי, והמיט מכה קשה על הכלכלה המקומית, שרבים סבורים שעוד תוביל למשבר גדול ואף למיתון חריף בבריטניה וביבשת כולה.

השווקים הפיננסיים הגיבו בתחילה בהיסטריה, וכ-2 טריליון דולר נמחקו בן לילה מערכם של הנכסים הפיננסיים ברחבי העולם. השלכות הברקזיט לא פסחו גם על שוק הנדל”ן, ואנליסטים מעריכים כי מי שצפויים דווקא ליהנות ממנו הם משקיעי הנדל”ן בארה”ב.

באמצע שנת 2019 הוחלט על חוק הקפאת מחירי השכירות בברלין לתקופה של 5 שנים, שייכנס לתוקף בתחילת שנת 2020. הממשלה מגנה על 1.5 מיליון דירות בפני עליית שכירויות ומשקיעים שרכשו נכסים ומעוניינים להעלות את שכר הדירה עומדים בפני דבר מאתגר- הם חייבים לקבל את אישור הרשויות. אין לדעת אם האיחוד האירופי יצלח תקופה מאתגרת זו ונשאלת השאלה- איך כל זה ישפיע על גרמניה? מדינה אשר גם מנהיגה וגם מממנת את האיחוד, משנה את חוקי השכירות ובמקביל הייתה עד לאחרונה פתוחה לכל מהגר ופליט.

כלכלת ארה"ב אירופה CITYR

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד