כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
כ-7 ק"ג קוקאין

4 שנות מאסר לצעיר מבני ברק שהבריח סמים

בית המשפט המחוזי גזר על משה קליין בן ה-23 מבני ברק מאסר של 4 שנים בפועל ועוד מאסר על תנאי בן עשרה חודשים וכן קנס כספי • כתב האישום מגולל את מסע הבלדרות של קליין וחברו בדרך להברחת הסמים

4 שנות מאסר לצעיר מבני ברק שהבריח סמים
משה קליין בבלגיה צילום: באדיבות המצולם

כשלוש שנים לאחר שהבריח שבע קילו קוקאין מאמסטרדם לישראל, בית משפט המחוזי מרכז, גזר ארבע שנות מאסר בפועל על משה קליין בן 23 מבני ברק. השופטת מיכל ברק-נבו גזרה עליו גם עשרה חודשי מאסר על תנאי וכן קנס בסך 10,000 ש"ח או 45 ימי מאסר תמורתו.

מדובר בפרשה שתחילתה פורסמה ב'בחדרי חרדים' לפני כשלוש שנים בחודש אב תשע"ו, כאשר שני צעירים ממשפחות חרדיות בבני ברק הגיעו מבלגיה לישראל, ובמזוודותיו של אחד מהם נמצא 6,976 קילו קוקאין טהור. ששווים מוערך בסכום של למעלה מ-6 מיליון שקלים.

במסגרת החקירה, נעצרה גם צעירה חרדית בת 25 תושבת ביתר עילית, בחשד שהייתה מעורבת יחד עם קליין בייבוא סמים חודשיים קודם לכן מאמסטרדם. הצעירה טענה באמצעות פרקליטה עו"ד טליה גרידיש, כי היא כלל לא ידעה כי קליין מנצל אותה לרעה ומעביר באמצעותה סמים. בשל כך, ההליך הפלילי נגדה הופסק ולא הוגש נגדה כתב אישום.

כמה שילמו עבור ההברחה? בהרשעה צויין כי קליין קיבל סכום של 40 אלף שקל, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים'. לאחר מעצרם חשדו במשטרה כי מדובר במשלוח כולל של כמאה קילו קוקאין, שאחת ההברחות ביצע קליין. מאז מעצרו, קליין שהה כשנה במעצר ובמשך כתשעה חודשים תחת איזוק אלקטרוני.

בתסקיר שירות המבחן צויין כי זוהי הסתבכותו הראשונה של קליין בפלילים, וכי מאז שוחרר למעצר בית, השתתף בשתי קבוצות טיפוליות. "הנאשם לקח אחריות מלאה על מעשיו, ואף ביטא צער וחרטה על מעשיו".

נוכח המאמצים הרבים ושיתוף הפעולה המלא של הנאשם עם שירות המבחן וגורמי הטיפול, וההתקדמות המשמעותית בהתנהלותו וביכולתו לקבל אחריות על מעשיו, וכדי לא לקטוע את תהליך השיקום בו החל, שירות המבחן המליץ לתת עדיפות לפן השיקומי ולהימנע מהטלת עונש מאסר מאחורי סורג ובריח, שעלול להוביל לרגרסיה במצבו ולחשוף אותו לחברה שולית, שתגביר את הסיכון בעניינו, זאת לצד צו מבחן למשך שנה, וכן ענישה קונקרטית של מאסר לריצוי בדרך של עבודות שירות ומאסר על תנאי.

מי שהעיד לטובתו של קליין, הוא הרב משה שאול קליין דודו של הנאשם, שהעיד בגילוי לב ובהרחבה אודות נסיבות חייו הקשות של הנאשם. העדים אף שיתפו בהליך השיקומי החיובי שעובר הנאשם, החרטה על מעשיו, הרצינות שבה הוא מתייחס לשינוי המשמעותי שערך בחייו וכן מאמציהם של העדים, כמו גם הרתמות הקהילה לאורך השנים, לנסות ולסייע לו ולבני משפחתו.

הפרקליטות מצידה טענה לעונש של 7-9 שנות מאסר בפועל, "אין לקבל את הטיעון שכניסת הנאשם לכלא תגדע את הדרך השיקומית שבה החל" טען נציג הפרקליטות, וסבר שקליין יוכל לקחת חלק בקבוצות טיפוליות בתוך מתחמי הכלא.

פרקליטם של קליין, עו"ד גיל דחוח ועו"ד אורי קינן טענו, כי בעת גזירת העונש יש לתת משקל נכבד לקולה לרקע המשפחתי הקשה של הנאשם, שגדל במשפחה שהתמודדה עם קשיים כלכליים, אביו נפטר כשהיה בן 11, משבר גירושין בגיל -20 ועוד, המהווה מקרה קיצוני להיעדר תמיכה רגשית והיעדר דמויות תומכות משמעותיות מגיל צעיר. עוד טען כי על רקע זה, כי במצב דברים זה בו דעתו טרם התגבשה, "יכולתו להתמודד מול הפיתוי שונה משל אחרים, עניין שהיווה כר פורה לניצולו על ידי שולחיו, והביאו לכדי ביצוע עבירה חמורה".

לאחר דיון ארוך החליטה השופטת כי "המקרה שלפנינו יוצא דופן בנסיבותיו, באופן המצדיק חריגה ממתחם הענישה", בעיקר משיקולי שיקום. הפרקליטות ביקשה להשית עליו קנס משמעותי של עשרות אלפי שקלים, אך גם במקרה זה השופטת העדיפה להתחשב ביכולתו הכספית של קליין וקבעה כי "הקנס יהיה מתון, יחסית".

בתום הדיון השופטת גזרה עליו 4 שנות מאסר בפועל - בניכוי כשנה שהיה במעצר, 10 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 10,000 ש"ח, שישולם ב-20 תשלומים - או 45 ימי מאסר תמורת הקנס הכספי.

כתב האישום מגולל את מסע הקוקאין מלונדון ואמסטרדם לנתב"ג. על פי עובדות כתב האישום, קליין היה בקשר עם גרמן רזניק (55) מבני עייש והשניים סיכמו כי קליין יטוס לאירופה ויביא משם מזוודה עם סמים תמורת 40,000 ש"ח, בנוסף יממנו לו שולחיו את הטיסות, לינה ונסיעות.

משה קליין יצא מישראל יחד עם חברו שלום שלא הוגש נגדו כתב אישום, והשניים טסו ללונדון והתארחו באותו בית המלון. משם טסו יחד לאמסטרדם ובהמשך אותו היום הודיע גרמן לקליין בווטסאפ כי יעביר לו את הסמים באמצעות אנשים אחרים - ואף שלח לו את מספר הטלפון של איש הקשר.

בהמשך אותו היום נפגש קליין עם איש הקשר באמסטרדם, שהציג את עצמו בשם "יוסי". הוא קיבל לידיו מזוודה שחורה גדולה בעלת דופן כפולה, בה הוסתרו 10 אריזות עטופות בניילון בצבע כסף ובתוכן סם קוקאין במשקל של כ-6.900 קילו וחזר למלון עם המזוודה. בשבת הודיע גרמן לקליין כי הזמין עבורו ועבור שלום כרטיסי טיסה מבריסל לישראל ושילם עליהם.

באותה השיחה הודיע גרמן לקליין כי עם הנחיתה למחרת ביום ראשון בשדה התעופה בן גוריון, ימתין עבורו רכב איתו יסע עם המזוודה ויעביר את הסמים לכתובת שתימסר לו עם ההגעה לישראל. כמתוכנן, ביום ראשון בשעה 22:34 נחתו קליין ושלום בנתב"ג. קליין אסף את המזוודה עם הסמים, צעד לעבר אולם הנוסעים - שם נעצר על ידי שוטרי ימ"ר נגב ויחידת הבילוש 747 שייעודה העיקרי הוא תפיסת בלדרים ואיתור ויירוט משלוחי סמים המיובאים מחו"ל.

קליין הודה בחקירתו במשטרה כי הביא את המזוודה וקיבל אותה מגרמן וחשד כי ייתכן ומצויים בתוכה סמים, אך טען שסבר כי היא מכילה יהלומים. כמו כן, אמירתו הספונטנית של קליין (המתועדת בסרט וידאו) לפיה סבר כי היה במזוודה חומר במשקל של כארבעה קילוגרמים, שעה שבחקירתו הכחיש ידיעה באשר לתוכן החומר ומשקלו.

הברחת סמים ייבוא סמים בלדר סמים מאסר בפועל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד