י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דרמה בחסידות

הרבי הודיע: אשאר בארץ עד שישולם השכר

מדיניות הפרטת המוסדות בויז'ניץ: לאחר שבערב פסח הודיע האדמו"ר כי לא יכנס לליל הסדר אם לא ישולמו המשכורות. כעת מודיע הרבי שלא ייצא לשווייץ עד אשר ישולם שכרם של המלמדים בישיבות • כל הפרטים ב'בחדרי חרדים' 

הרבי הודיע: אשאר בארץ עד שישולם השכר
הרבי מויז'ניץ בשמחת החתונה צילום: יהושע פרוכטר

האדמו"ר מויז'ניץ שהיה צפוי לצאת הערב (ראשון) למשך חודשיים למנוחה השנתית במלויה שבשוייץ, הודיע הבוקר לחסידיו כי לא ייצא עד אשר יקבלו עובדי הישיבות את משכורתם. 

תחילתו של הסיפור כך נודע ל'בחדרי חרדים' - הינו במדיניות ההפרטה שיצאה לדרך לפני כמה חודשים במרכז חסידי ויז'ניץ בליווי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה. כחלק מהמדיניות החדשה, הופרטו תחילה תלמודי התורה של החסידות, כאשר לכל תלמוד תורה הוצמד מנהל אשר דואג לכל חוסרי המקום. 

כמו כן הופרטו בתי המדרש בכל עיר ועיר, כאשר המטרה להגיע לניהול נפרד לכל מוסד ומוסד שידאג להוצאותיו ולא ייפול הכל על מנהלי מרכז המוסדות. לאור זאת זוכים מלמדי ועובדי החיידרים כבר כמה חודשים למשכורות מסודרות במועדן. 

כזכור, בערב פסח השנה הודיע האדמו"ר שלא ייכנס לעריכת ליל הסדר באם לא יוסדר המשכורות לכלל עובדי המוסדות. דבר אשר דחף את עניין ההפרטה לצאת לפועל, וכאמור חלק מהמוסדות כבר מסודרים. אך כעת עובדי הישיבות, אשר עדיין לא הסתדרו עם התוכנית, עומדים בפני שוקת שבורה שגורמת להם כבר כמה חודשים לא לקבל שכר, ועל כך הודיע הבוקר האדמו"ר, שלא ייצא לחו"ל עד שעובדי הישיבה ומגידי השיעורים גם כן יקבלו משכורת ויהיו מסודרים בתוכנית ההפרטה.

וידאו משמחת החתונה במרכז חסידי ויז'ניץ. צילום: א.מ.ש

בחסידות מסבירים כי לגבי הקמפיין שהיה בחודש אדר האחרון, הוא אכן כיסה את ההוצאות שהיו עד אותו זמן בכדי לאפשר למנהל המוסדות לקבל כל אחד את המוסד שלו ללא חובות קודמים.

כמו כן בחתונה הגדולה שהתקיימה לפני כשבועיים מינה האדמו"ר וועדה מיוחדת בראשותו של העסקן הרב יוסף יהודה פרומוביץ למען ישמרו על התקציב ויעשו הכל במינימום הוצאות.

לדברי החסידים, אכן קיימנו את החתונה בהיכל הגדול של החסידות בבני ברק ולא יצאנו לאולמות בחוץ שהם אמנם גדולים יותר וכאלה שהיו מכילים את סדרת האירועים בצורה מסודרת יותר אך הם יקרים יותר ומנקרי עיניים.

בנוסף, ציבור החסידים הסתפקו בסנדוויצ'ים לסעודת השמחה ורק משפחת המלוכה והמחותנים קיבלו סעודת מכובדת ובכל זאת השמחה הרקיעה שחקים למרות הקיצוצים היחסיים בהוצאות ואולי דווקא בגלל זה כאשר כל השמחות התקיימו במרכז החסידות בבני ברק.

מרכז חסידי ויז'ניץ משכורות ישיבות מלויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד