י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מסמך נדיר ומיוחד

למכירה: תעודת הנישואין של הרבי בזיווג שני

במחיר פתיחה של 500 דולרים תוכלו לרכוש את אישור הנישואין של של הרבי מגור זצ"ל בעל ה'בית ישראל', החתום בחותמת 'העדה החרדית' 

למכירה: תעודת הנישואין של הרבי בזיווג שני
הרבי ה'בית ישראל' מגור זי"ע צילום: ארכיון

סידור קידושין של צדיקי הדורות, הינו דבר נשגב וקדוש. גאב"ד טשעבין לפני שקידש את רעייתו השניה, פנה אל מסדר הקידושין וסיפר לו, כי לפני שקידש הרבי מרוז'ין את רעייתו השניה קרא למסדר הקידושין אליו לחדר ושוחח עמו זמן מה, וכשיצא מסדר הקידושין מן החדר היו פניו חיוורות כסיד.

"מסיפור זה אנו למדים", המשיך הגאון מטשעבין, כי "סידור קידושין אצל גדולי הדורות טומן בחובו דברים נשגבים הרבה מעבר להבנתנו".

בהקשר לכך אנו מפרסמים לראשונה את תעודת 'אישור נישואין' הרשמית של 'העדה החרדית' בירושלים, לנישואיו בזיווג שני של האדמו"ר הקדוש רבי ישראל אלתר בעל ה'בית ישראל' מגור זצ"ל כפי שניתן להבחין העדים החתומים הינם המלחין המיתולוגי לבית גור ר' יענקל תלמוד ור' יהושע נח בינקא.

בנוסף, במקום בו חותם מסדר הקידושין נכתב בכתב-יד "כ"ק אדמו"ר מגור שליט"א" (בעל ה'אמרי אמת'). המסמך ההיסטורי יצא למכירה ביום רביעי הקרוב 24 ביולי בבית המכירות הפומביות "ווינרס" (Winner's) במחיר פתיחה של 500 דולרים בלבד.

האדמו"ר בעל ה'בית ישראל' זצ"ל הינו האדמו"ר החמישי בשושלת אדמו"רי בית גור, אשר כיהן כנשיא מועצת גדולי התורה. מן האדמו"רים הבולטים ביותר בדורות האחרונים. משחר ילדותו נודע כעילוי. התארס בגיל שלוש עשרה עם מרת חיה שרה, בת דודו רבי יעקב מאיר בידרמן. בזמן השואה ברח יחד עם אביו מפולין לארץ ישראל, אך כל בני משפחתו הקרובה נרצחו בידי הנאצים. הוא נישא בשנית למרת פערל, בתו של הרב דוד ויידנפלד, אך לא זכה לזרע של קיימא. 

סידור קידושין חסידות גור זיווג שני הבית ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד