י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התפתחות בפרשה

התקיפה האכזרית: החתן האלים הואשם

תקיפתו האכזרית של הרב שניאור זלמן גרוסמן בקבר שמעון הצדיק, על ידי חתן מאורס, הגיע לידי כתב אישום • התיעוד שפורסם לפני כחודש לראשונה ב'בחדרי חדרים', הביא את המשטרה לפתוח בחקירה 

התקיפה האכזרית: החתן האלים הואשם
התקיפה האכזרית בשמעון הצדיק צילום: צילומי מסך מתוך הוידאו

כחודש חלף מאז התקיפה הקשה והחמורה של הרב שניאור זלמן גרוסמן בקבר שמעון הצדיק בירושלים. נגד הצעיר בן 27 מבני ברק שנעצר במסגרת הפרשה, הוגש לפני כשבועיים כתב אישום.

מפרטי כתב האישום שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי בבוקר ט"ז סיון השנה, בשעה 7:30 לערך, פנה הנאשם לרב גרוסמן שבאותה העת הניח תפילין, ושאל אותו מי הרביץ לילד כבן 14 אותו הוא מכיר, וגרוסמן הגיב כי לא היכה את הילד.

לאחר מכך, כך מגולל כתב האישום, הנאשם החל להכות באגרופיו את הרב גרוסמן, "בפניו, ראשו וגופו של המתלונן, ללא הפסקה", תוך שהוא גם בועט בו.

בהמשך, כפי שניתן לראשות בסרטון שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', מספר אנשים הפרידו ביניהם, אבל הנאשם השתחרר מידיהם, הרים סטנדר וניסה להטיח אותה ברב גרוסמן, אך אחד הנוכחים במקום הצליח למנוע זאת. בהמשך, הרים כיסאות והטחים ברב גרוסמן, רץ לעברו והלם בו באגרופיו עד שעזב את המקום.

הרב גרוסמן פונה לבית החולים כשהוא מוכה וחבול, שם התברר כי הוא פרק את כתף שמאל. לאחר פרסום הסרטון ב'בחדרי', המשטרה פתחה בחקירה וגבתה עדות מהרב גרוסמן.

החשוד בן ה-27 נחקר ונעצר בתאריך 21/06, ימים ספורים לאחר שהתארס, מעצרו הוארך ותוך חמישה ימים כבר הוגשה נגדו הצהרת תובע - וכאמור מספר ימים לאחר מכן הוגש נגדו כתב אישום בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה ממש. דיון בעניין כתב האישום נקבע לחודש חשוון. 

המשיב "חשוד בתקיפה ברף מסוכנות מאוד גבוהה תוך שימוש חפצים, פציעה של הקורבן ככל הנראה פציעה אורתופדית בכתף" אמר טוען המעצרים המשטרתי בחודש הקודם. השופט אורן סילברמן אמר כי לא משנה כל כך מה הסיבה בעטיה בוצעה התקיפה, "גם אם הסיבה המתוארת על ידי המשיב נכונה - ועל פי חומרי החקירה כרגע לא כך הדבר - הרי שנטילת החוק לידיים באופן שבוצע על ידי המשיב היא חריגה כפי שתוארה בסרטון ומבססת את טענת המסוכנות".

קבר שמעון הצדיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד