י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מעשה שלא יעשה, עלבון"

האם מרדכי בן דוד נהג נכון? עימות ברשת

שני אנשי תקשורת חרדים התעמתו היום בטוויטר סביב התיעוד שבו נראה מרדכי בן דוד נוטש אירוע תוך כדי שירה, בעקבות עישון מאסיבי שהטריד אותו • האחד כתב, "עלבון. מעשה שלא ייעשה מצידו של בן דוד" • השני הגיב לו: "מאמין שאם היו קוראים לו מרדכי דרעי היית מבין לליבו"

האם מרדכי בן דוד נהג נכון? עימות ברשת
מנחם טוקר / דוד חכם צילום: מתוך טוויטר

התיעוד של מרדכי בן דוד נוטש את הבמה במהלך יוקרתי, בעקבות עישון, ממשיך לעורר עניין ושיח במגזר החרדי, כאשר הדעות חלוקות לגבי המעשה. האם גדול הזמר החסידי הוותיק נהג נכון בכך שהחליט ליצור דרמה מסוימת באמצע המאורע או שהיה צריך לבלוע את העשן ולהמשיך בשירתו.

איש התקשורת דוד חכם הגיב לתיעוד בחשבון הטוויטר שלו וכתב, "הייתי שם. הוא לא ביקש עשרות פעמים, אלא פעמיים אולי שלוש". כן הוסיף חכם, "אלו שעישנו לא מכבדים, לא את בקשתו של הזמר וגם לא את בעל הארוע. עזיבת הזמר הינה עילבון לבעל הארוע שהזמין אותו ושילם לו תשלום מלא. אחרי הכל, בעל הארוע לא אשם שכמה בודדים שם עישנו. מעשה שלא ייעשה מצידו של בן דוד", קובע דוד חכם.

איש התקשורת מנחם טוקר הגיב לציוץ של חכם וכתב, "3 פעמים לא מספיק? מעשה שלא ייעשה? מרדכי בן דוד הגדול עשה מעשה נכון בזה שעזב, לאחר שהזהיר. הוא כבן 70 ונראה/נשמע בן 20 בגלל אורח חייו הקפדני. מאמין שאם היו קוראים לו מרדכי דרעי היית מבין לליבו", קינח טוקר בעקיצה.

יצוין כי גם חבר הכנסת לשעבר מ'הליכוד' יהודה גליק, שהוביל מאבק בלתי מתפשר בעישון, הגיב לתיעוד והחמיא לזמר, "מדהים: הזמר החרדי מרדכי בן דוד באמצע הופעה מזהה מישהו מעשן ואומר לו "או שאתה יוצא החוצה או שאני יוצא", המעשן סירב להפסיק והזמר יצא החוצה! כל הכבוד. מי שרוצה להתאבד זכותו אבל לאף אחד אין זכות להרוג את סביבתו!", כך גליק.

כזכור, הבוקר (ראשון) פרסמנו כאן ב'בחדרי חרדים' תיעוד וידאו משמחת בת מצווה לבתו של איש עסקים חרדי, שהתקיימה ביום חמישי האחרון במלון 'הילטון' בתל אביב כשאת הערב ליוותה מוזיקלית תזמורתו המורחבת של מאסטרו יואלי דיקמן שכללה 30 נגנים, כשבמהלך הערב עלו גדולי האמנים במגזר, בהם מרדכי בן דוד וחיים ישראל.

בתיעוד ניתן לראות כי תוך כדי שירתו, מרדכי בן דוד שחש ככל הנראה במחנק מהעשן הסמיך שמילא את קרבת הבמה, בעקבות עישון מאסיבי של כמה ממשתתפי האירוע, מבקש להפסיק לעשן "רבותי, לא לעשן פה בבקשה".

משראה כי לא נשמעים לבקשתו, הוא פנה לאחד הנוכחים שהמשיך לעשן ואמר לו, "או שאתה מעשן בחוץ, או שאני יוצא החוצה", משסירב להפסיק לעשן, אמר בן דוד, "לילה טוב" וירד מהבמה.

"היה שם ענן של עישון רציני בעולם. העשן של הסיגריות מאוד מפריע לו לקול", שחזר אחד הנוכחים באולם ל'בחדרי חרדים', "מרדכי השתעל כמה פעמים וביקשו איזה עשרים פעם מאנשים לא לעשן שם, באמת כולם הפסיקו ובאיזו שלב מרדכי ראה מישהו שעבר לפני הבמה עם סיגריה וזה הפריע לו, אז הוא פשוט ירד מהבמה. כולם היו בהלם".

עוד הוא מספר, כי מרדכי בן דוד "ניסה לחזור אחר כך לבמה, הוא תפס את עצמו אבל בעל האירוע לא רצה שיעלה. לא עצרו את חיים ישראל שכבר היה אז על הבמה והמשיך להרקיד ולשמח עד ארבע לפנות בוקר".

"זה היה אירוע שלא היה מצב להגיד לאנשים לא לעשן. ישבו שם חבר'ה טייקונים מיליארדים בקנה מידה עולמי, שלא סופרים את מרדכי בן דוד ואת מעמדו, 'מי אתה שתגיד לנו כן לעשן או לא לעשן, אתה לא רוצה לעשן לך הביתה, זה הדיבור'", מספר אותו אורח ל'בחדרי'.

מאידך, גורמים המקורבים לזמר מרדכי בן דוד הגיבו ל'בחדרי חרדים' על התיעוד שמסעיר את הרשת ואמרו, "יודעי דבר שהיו במקום מספרים כי המפיק של האירוע ובעל האירוע וגם מרדכי ביקשו מעל עשרה פעמים במיקרופון, לא לעשן באולם תוך כדי שמרדכי הפסיק לשיר כמה פעמים לפני כן, כמה מן האורחים שכנראה היו שתויים סירבו לבקשה ומרדכי עזב את הבמה מאחר וכך סוכם עם בעל האירוע".

בעקבות אי הנעימות שנוצרה הן לזמר והן למשפחה, מרדכי בן דוד ישיר למשפחה באירוע קטן שבו יהיה שליטה על האורחים, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

מרדכי בן דוד עישון במקומות ציבוריים מנחם טוקר דוד חכם יהודה גליק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד