כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מקורבי רבי יקותיאל: "כל התרומות הלכו לצדקה"

רשות המסים הטילה שומה של 9.5 מיליון שקל על רבי יקותיאל אבוחצירא בשל הכנסותיו במשך 6 שנים • מקורביו: "כל התרומות הלכו לצדקה, דרישות הרשות מגוחכות"

רבי יקותיאל אבוחצירא בברית לנכדו. צילום ארכיון
רבי יקותיאל אבוחצירא בברית לנכדו. צילום ארכיון



"מדובר באדם צנוע המקדיש את כל זמנו ללימוד תורה ועזרה לזולת", כך מגיבים הערב (א) מקורביו של רבי יקותיאל אבוחצירא בשיחה עם 'בחדרי חרדים', לאור החלטת רשות המיסים להשית על הרב שומה בסך 9.5 מיליון שקל.

היום נחשף באתרי החדשות כי רשות המיסים הטילה על הרב יקותיאל אבוחצירא שומת מס בסך עצום של 9.5 מיליון שקל על הכנסותיו בין השנים 2003-2009. השומה שהונפקה כבר באוקטובר 2011 גבוהה במיוחד משום שלטענת רשות המסים, הרב לא שיתף פעולה כנדרש במהלך התשאול שעבר.

"אין ולו שמץ של אמת בטענות המופרכות המועלות נגד הרב", אמרו המקורבים. "הרב נתמך על ידי הקהילה מאחר והוא עוסק אך ורק בלימוד תורה ועזרה לציבור. כל התרומות שנמסרו לרב באופן אישי הועברו למוסדות צדקה ולמשפחות נזקקות. על כך מעידים חשבונותיו, שכל שורה בהן נבדקה לפרטי פרטים.

"הרב שפתח את דלתו בפני רשויות המס, הקפיד על שיתוף פעולה מלא, מסר לרשויות את כל המסמכים להם הוא נדרש, וזאת על אף דרישות מגוחכות כגון בקשות הצהרת הון מילדיו מאז היותם בני 12".

על פי הרשות, בחשבונות הרב שבבנקים התגלו הכנסות העולות על סכום של 10 מיליון שקל, בגינן לא נמצא הסבר המניח את הדעת. התהליך הנהוג בשומה מסוג זה היא שהצדדים יכנסו כעת למשא ומתן - כאשר נציגי הרב אבוחצירא ינסו להפחית את הסכום.

רבי יקותיאל כופר בטענות רשות המסים נגדו, וסבור כי שיתף פעולה עם הרשות באופן מספק וכי אין בסיס לשומה שהוטלה עליו.
רשות המיסים יקותיאל אבוחצירא מס הכנסה שומה תרומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד