י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דרישה לגזר דין מוות

מאסר עולם על רוצח לוחם דובדבן; ישלם מאות אלפים כפיצוי

בית המשפט הצבאי גזר מאסר עולם ופיצויים בסך 258 אלף ש"ח על המחבל אסלאם נאג'י - שהורשע בעבירה של גרימת מוות של סמל-ראשון רונן לוברסקי הי"ד בכוונה המקבילה לעבירת רצח בישראל • ליברמן: "רק גזר דין מוות הוא העונש הצודק והנכון"

מאסר עולם על רוצח לוחם דובדבן; ישלם מאות אלפים כפיצוי
רונן לוברסקי צילום: באדיבות המשפחה

היום (שני), גזר בית המשפט הצבאי ביהודה מאסר עולם ופיצויים בסך 258 אלף ש"ח על המחבל אסלאם נאג'י, אשר הורשע בעבירה של גרימת מוות בכוונה, המקבילה לעבירת רצח בישראל.

המחבל הורשע בכך שביצע את הפיגוע בו נפל לוחם צה"ל, סמל-ראשון רונן לוברסקי הי"ד, במהלך פעילות מבצעית של יחידת דובדבן למעצר חוליית טרור במחנה הפליטים אל אמערי באזור רמאללה ביום 24 במאי 2018.

צפו: כך עצר צה"ל את המחבל שרצח את לוברסקי הי"ד
צילום: דובר צה"ל

בתגובה לגזר דינו של המחבל אמר יו״ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן: ״רק גזר דין מוות הוא העונש הצודק והנכון לרצח שתיכנן מראש המחבל המתועב לפרטי פרטים. חבל שראש הממשלה נתניהו כבר ארבע שנים מטרפד את דרישתנו לחוקק חוק עונש מוות למחבלים".

לדבריו, "המחבל המתועב שרצח את לוחם דובדבן סמל ראשון רונן לוברסקי זכרו לברכה יכנס לכלא בישראל ויזכה לתנאים מפליגים, ומשפחתו תקבל קצבה חודשית מהרשות הפלשתינית. אם לא די בכך, אותו מחבל מתועב יכנס לכלא בידיעה שהוא עשוי להשתחרר בעסקת החילופין הראשונה. רק עונש מוות למחבלים יעשה את הצדק לבני משפחות הנרצחים ולעם ישראל".

כזכור, סמל רונן לוברסקי הי"ד, לוחם ביחידת דובדבן נפטר לפני יותר משנה בבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים, בו היה מאושפז לאחר שנפצע אנושות. 

לוברסקי, נפגע קשות מפלטת שיש שהושלכה עליו ע"י מחבל במהלך פעילות מבצעית לאיתור מבוקש במחנה הפליטים אל עאמרי שברמאללה. 

מיד לאחר שנפגע סמל לוברסקי הי"ד, פינו אותו חבריו במהירות אל מחוץ למחנה הפליטים והשלימו את המשימה - שכללה מעצר שלושה מבוקשים. 

מאסר עולם רונן לוברסקי אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד