ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הרמטכ"ל החליט: אייזנר 'נכשל ערכית' ויודח מצה"ל

לאחר שהתייעץ עם אלוף פיקוד מרכז ומפקד זרוע היבשה, החליט הרמטכ"ל להדיח את סמח"ט הבקעה שלום אייזנר מתפקידו • עצומת הרבבות לא סייעה לשנות ההחלטה

שלום אייזנר. צילום: פלאש 90
שלום אייזנר. צילום: פלאש 90



פרשת הסמח"ט המכה - שלום אייזנר, סמח"ט הבקעה שהוסרט כשהוא מכה אנרכיסט דני באמצעות כלי נשקו, באה לסיומה המצער הבוקר (ד). לאחר התייעצות עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון, ומפקד זרוע היבשה, אלוף שלמה (סמי) תורג'מן, ולאור המלצתם להדיח את אייזנר. החליט הבוקר הרמטכ"ל בני גנץ על הדחתו של סגן מפקד החטיבה מתפקידו על רקע 'כשל ערכי' באירוע.

הרמטכ"ל סיכם כי בתחקיר האירוע התגלו גם כשלים מקצועיים ופיקודיים. כבר עם פרסום דבר האירוע גינה הרמטכ"ל את התקרית ואמר כי הוא רואה את האירוע בחומרה רבה. "האירוע אינו משקף את ערכי צה"ל והוא יתוחקר באופן יסודי ויטופל בערוץ הפיקודי בחומרה הנדרשת", אמר הרמטכ"ל.

סגן אלוף שלום אייזנר הודח מתפקידו ולא ישובץ כסגן מפקד בה"ד 1. כמו-כן, לא יבצע תפקידים פיקודיים בשנתיים הקרובות.

בתגובה להחלטת הרמטכ"ל, אמר סגן מפקד חטיבת הבקעה סגן-אלוף שלום אייזנר למקורביו כי הוא נפגע מההדחה: "קיבלתי את כתב ההדחה מתפקידי. התחושה היא קשה, אני פצוע נפשית ופיזית וצריך להתאושש ממנה. אני צריך להחליט אם אמשיך בצה"ל אם יוצע לי תפקיד אחר, או לא".

בתוך כך, העצומה שצברה תאוצה ברשת למענו של אייזנר הגיעה כבר ליותר מ-21,000 חותמים. אך נראה כי היא לא תסייע לסא"ל חובש הכיפה.

עוד בנושא:
פרשת הסמח"ט: ראוי לצל"ש או נוגד לערכי צה"ל?
למעלה מ-13 אלף חתמו על עצומה בעד הסמח"ט
דבר הלוחם: "אצלי אייזנר יישאר מפקד נערץ" • טור קרבי

אייזנר זמן קצר לאחר ההדחה; צילום מסלולארי: חב"ד אינפו

רמטכ"ל בני גנץ שלום אייזנר פיקוד המרכז זרוע היבשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד