כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

גוגל תשיק את צילומי גוגל סטריט וויו בישראל ביום ראשון הקרוב

ההשקה תכלול את צילומי הערים ירושלים ותל-אביב, כמו גם אתרים נוספים • צילום הרחובות בישראל החל בספטמבר השנה

  • כ"ד ניסן התשע"ב
רכב הצילום ב'מאה שערים'
רכב הצילום ב'מאה שערים'

גוגל תשיק ביום ראשון הקרוב את צילומי הערים ירושלים, חיפה ותל אביב בשירות צילום הרחובות Street View של Google maps, בכך הופכת ישראל למדינה ה-28 שבה פעיל השירות. צילומי האתרים בישראל החלו בחודש ספטמבר השנה. במסיבת עיתונאים שקיימה גוגל אז הוכרז כי בין האתרים שיצולמו יכללו העיר העתיקה בירושלים, שוק מחנה יהודה ועין כרם בבירה, נמל יפו, המושבה הגרמנית וטיילת לואי בחיפה, העיר הלבנה בתל-אביב, מכתש רמון והכנירת.

הצילום ברחובות ישראל, שהחל בירושלים, נעשה באמצעות רכב Google Street View ובאמצעות תלת-אופן. מנכ"ל גוגל ישראל מאיר ברנד אמר במסיבת העיתונאים שנערכה להשקת הצילומים כי הצילומים ייעשו ברגישות והתאם להוראות כוחות הביטחון.

שירות Google Street View הוא חלק משירות המפות של גוגל, ומציע צילומי רחובות של אתרים שונים בעולם. בישראל, בשל רגישות הנובעת מקיומם של מתקנים בטחוניים, דנה באישור גוגל סטריט ויוו ועדת שרים בראשות השר דן מרידור, ששקלה את ההיבטים הביטחוניים הכרוכים בהפעלת השירות, כמו הסיכון בחשיפת מתקנים בטחוניים רגישים.

באוגוסט האחרון התקבל האישור הסופי להפעלת סטריט וויו בישראל ממשרד המשפטים, שבחן את היבטי ההגנה על הפרטיות הכרוכים בהפעלת השירות. המשרד קבע כי הציבור יוכל לבקש מגוגל לטשטש תמונות של דמויות, לוחיות זיהוי ובתים לאחר פרסומן. כמו כן, גוגל תפרסם לציבור באינטרנט ובעיתונות הסברים על מהות השירות, על זכותם של התושבים לבקש טשטוש נוסף בתמונות, ומידע כללי על מסלול הצילומים המיועד.
גוגל צילום מפות רחובות ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד