כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בית מדרש ריק

מרד בישיבה: מחרימים את הסדרים - "לא אומרים מה יהיה איתנו"

בחורי 'עטרת ישראל' זועמים כפי שלא זעמו זמן רב על הנהלת הישיבה • לדברי התלמידים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', בהנהלה עושים רושם שעוברים למודיעין עילית, אך בחורים רבים לא יודעים היכן יהיה מקומם בזמן הבא, אם בכלל יישארו בה • בתגובה: פתחו כלל הבחורים במרד

מרד בישיבה: מחרימים את הסדרים - "לא אומרים מה יהיה איתנו"
בחורי ישיבת עטרת ישראל צילום: שוקי לרר

ישיבת 'עטרת ישראל' השוכנת מזה עשרות שנים בשכונת בית וגן בירושלים, מתעתדת לעבור למודיעין עילית, שם נבנה בניין עבור הישיבה והבחורים ובשביל כך, נערכה אף מגבית מצ'ינג גדולה בשלהי החורף האחרון. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי עדיין אין זמן מוגדר למעבר הישיבה לעיר מודיעין עילית, אך הדבר גרם לתסיסה של ממש בקרב בני הישיבה. 

לדברי בחורים בישיבה ששוחחו עם כתב 'בחדרי', בהנהלת הישיבה משדרים כאילו עוברים כבר בזמן אלול, אך בפועל, גם את זה אנחנו לא יודעים במפורש, שכן ההנהלה לא מעדכנת את בחורים בצורה רשמית מתי עוברים והתוכנית הידועה היא, שלא כל הבחורים יעברו. 

לדבריהם, "אנחנו שואלים ולא מקבלים תשובות כי בחורים שאמורים לעזוב עם המעבר לא יודעים מה יהיה עתידם בזמן הבא". אחד בחורים ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אומר "אם עוברים באלול שיגידו סופית שנדע להתארגן, ואם עוברים בחורף שגם יגידו שלפחות נישאר זמן אלול בישיבה". 

בעקבות כך פרץ מרד בישיבה, שהחל כמחאה אצל כמה בחורים והדביק את כל בחורי הישיבה שלא נכנסים כלל לסדרים. בתמונות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' נראה בית המדרש של 'עטרת' ריק באמצע סדר ב', בו בזמן שבית המדרש אמור להיות מלא. 

כך או כך, מזה כמה ימים ישנה מחאה בקרב התלמידים נגד המעבר למודיעין עילית והבחורים לומדים בבתי מדרש סמוכים או שחלקם כבר נסעו הביתה.

'בחדרי חרדים' פנה לרו"מ הישיבה הגאון רבי בן ציון אזרחי לקבלת תגובה, אך הוא סירב להגיב לידיעה. 

היכל ישיבת עטרת ישראל ריק מבחורים בסדר ב'. צילום: באדיבות המצלם

עטרת ישראל מרד ישיבה הרב בן ציון אזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד