כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בדרכו לרבי נחמן

פרסום ראשון: תלמיד ישיבה נעצר בנתב"ג - קיצונים מוחים בשני מוקדים

תלמיד ישיבה חסידית שלא בדק את מעמדו טרם הזמין את כרטיס הטיסה, ניסה לצאת מגבולות הארץ ונעצר • רבני 'הפלג הירושלמי' בודקים האם לצאת ולהפגין למען שחרורו • עקב כך, מפגינים קבוצת חרדים קיצוניים בכביש 443 • בכיכר השבת עשרות מפגינים נגד גיוס בנות • ח"כ מ'ישראל ביתנו': "אחרי הבחירות נעצור את ההשתוללות הזו"

פרסום ראשון: תלמיד ישיבה נעצר בנתב"ג - קיצונים מוחים בשני מוקדים
חרדים בשדה התעופה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

פרסום ראשון: תלמיד ישיבה בשנות ה-20, נעצר הלילה (שני) בשדה התעופה בן גוריון, בעת שניסה לצאת מגבולות הארץ לקברו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זי"ע באומן, והועבר לכלא צבאי.

בוועדה להצלת עולם התורה אמרו ל'בחדרי חרדים' כי הם יספקו לו סיוע משפטי, אך טרם נודע אם ייצאו להפגין עבורו, בגלל הוראת רבם הגר"ש אויערבך זצ"ל, שלא להפגין על מי שבידיים מסגיר את עצמו.

הבחור, חסיד ברסלב הלומד בישיבת "תורה לשמה", כך מהפרטים שנמסרו ל'בחדרי חרדים', היה בדרכו לאומן, ככל הנראה מבלי שבדק קודם לכן את מעמדו בצה"ל, ומסיבה זו נעצר.

אחד מחבריו מסר ל'בחדרי חרדים' כי הבחור משתייך לארגון "גיבורי חיל", שאינם מתייצבים בצה"ל מתוך אידיאולוגיה.

מחר (שלישי) צפויים להביאו בפני שופט בבית הדין הצבאי ביפו, שם ייערך דיון בעניינו.

בעקבות מעצרו, ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשעה זו קבוצת חרדים קיצוניים מוחים בכביש 443 בצומת מבוא מודיעים. תחילה הם הצליחו לחסום את שני הכיוונים. אך שוטרי משטרת ישראל שנוכחים במקום הצליחו להדוף אותם והכביש בשלב זה פתוח לשני הכיוונים.

המחאה הערב בכיכר השבת. צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

בתוך כך, בכיכר השבת בירושלים מתקיימת בשעה זו מחאת חרדים קיצוניים, שחלקם מפרים את הסדר הציבורי, זאת נגד גיוס בנות לצה"ל. כוחות משטרת ישראל פועלים במקום, ועצרו עד כה שני חשודים. ציר התנועה פתוח בשלב זה.

חבר הכנסת עודד פורר, יו"ר סיעת 'ישראל ביתנו' בכנסת הגיב בחשבון הטוויטר שלו למחאות הקיצוניים וכתב, "הגיע הזמן לעצור את ההשתוללות של חבורת המשתמטים הזו. בעבר הגשתי חוק לשלילת תקציבי ישיבות שראשיהן מעודדים השתמטות והפגנות נגד חיילי צה"ל. אך כצפוי, החרדים טרפדו את החקיקה. אחרי הבחירות, כשתקום ממשלה לאומית וליברלית רחבה, נעביר את החוק ונעצור את ההשתוללות הזו".

השתמטות משירות צבאי מעצר תלמיד ישיבה נתב"ג רבי נחמן מברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד