ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

"החלטות ברק ממניעים פוליטיים מסוכנים"

במפגן הזדהות שיתקיים ביום ראשון הקרוב עם השכונה המיועדת לפינוי בבית-אל, ישתתפו כשליש מחברי סיעת הליכוד • נתניהו: "ההריסה - גזירה שהציבור לא יעמוד בה"

"החלטות ברק ממניעים פוליטיים מסוכנים"

סוגיית פינוי שכונת בית האולפנה שבבית אל, ממשיכה להטריד את מנוחתם של חברי סיעת הליכוד.

ביום ראשון בערב יגיעו חלק מחברי הסיעה למקום למפגן הזדהות, כשליש מהחברים כבר הבטיחו את השתתפותם: אופיר אקוניס, זאב אלקין, ציפי חוטובלי, מירי רגב, דני דנון, יריב לוין, כרמל שאמה-הכהן וציון פיניאן. שר התחבורה, ישראל כץ, שנבצר ממנו להגיע הקדים את בואו להיום.

מדובר בשכונה אותו התחייבה המדינה לפנות עד לחודש הנוכחי. במהלך דיון שנערך בישיבת 'שרינו' אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי בחן את הסוגייה והבין כי מדובר בסוגיה משפטית סבוכה. יחד עם זה הוסיף ואמר כי לדעתו, "הריסת הבתים היא גזירה שהציבור לא יוכל לעמוד בה".

שר החינוך, גדעון סער, תקף בישיבה את מדיניותו של שר הביטחון, אהוד ברק, שבמסגרתה פונה בין השאר בית המכפלה. באשר למאחזים הבלתי חוקיים הוא המליץ לפתור את הבעיה באמצעות חקיקה עוקפת.

שר התחבורה, ישראל כץ, פנה לראש הממשלה בבקשה להקים ועדת שרים לענייני התיישבות. לדבריו: "יש צורך בגוף רשמי שיוכל לקיים דיון מסודר וענייני בנושא כמו שהיה בעבר", כץ הוסיף "לאחר פינוי בית המכפלה נוצר ספק שהחלטותיו של שר הביטחון ברק נובעות ממניעים פוליטיים שבאים להתריס".

עוד טען שר התחבורה: "הודעת המנהל האזרחי על פינוי גבעת האולפנה היא הודעה פוליטית ומסוכנת ויש לעשות הכל כדי למנוע את הפינוי". ראש הממשלה, מצידו, הבטיח לכנס פורום שרים בנושא הפינוי בימים הקרובים.
גבעת האולפנה בית אל בנימין נתניהו פינוי מאחזים ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד