כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אלימות בישיבה הצפונית

הנער שאל: "פעם קיבלת נגיחה מאתיופי?" - ונגח בחוזקה בבחור

פרסום ראשון: בעל הרשעות בעבירות אלימות ורכוש ממוצא אתיופי חשוד שהכה תלמיד ישיבה נמרצות וניסה לגנוב ממנו רכוש • הנער שאל: "פעם קיבלת נגיחה מאתיופי?" - ונגח בחוזקה בבחור • החשוד שהה במעצר במשך חמישה ימים והחקירה נמשכת • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

הנער שאל: "פעם קיבלת נגיחה מאתיופי?" - ונגח בחוזקה בבחור
אילוסטרציה צילום: דובי קורן

צעיר ממוצא אתיופי חשוד כי תקף בשבוע שעבר באלימות בחור ישיבה חרדי הלומד בישיבה בעפולה, ואף ניסה לשדוד אותו יחד עם מספר נערים נוספים.

מהפרטים המתפרסמים ב'בחדרי חרדים' עולה, כי החשוד הוא בעל עבר פלילי שהורשע בעבירות אלימות, רכוש וכן הפר צווים של בית משפט. לאחר מספר ימי מעצר הוא שוחרר ממעצר ובישיבה מקווים שהשקט יחזור שוב לשכונה.

הישיבה המדוברת היא ישיבה חרדית ליטאית השוכנת בעפולה מזה מספר שנים, "הישיבה הגדולה עפולה" (נחלת עפולה), שלפי תושבים בחורי הישיבה נמצאים בשלום עם השכנים עם כל תושבי העיר עפולה ולא ידוע על עבר כלשהו.

אלא, שבשבוע האחרון, כך לטענת חלק מתלמידי הישיבה, החלו בני נוער יוצאי אתיופיה להתנכל לפתע בבחורי הישיבה. לטענת הבחורים, הנערים נכנסו בהתחלה מספר פעמים לחדרי הפנימייה של הישיבה שם עוררו מהומות, אך ביום רביעי האחרון לטענת הבחורים - אלה הגדישו את הסאה.

"שני בחורים מהישיבה ישבו בגינה ציבורית בשכונה", מתאר אחד מתלמידי הישיבה ל'בחדרי חרדים', "לפתע ניגשו אליהם שני נערים יוצאי אתיופיה וביקשו מאחד הבחורים שלבש על היד שעון יקר, להורידו".

לטענתו, השניים ביקשו ממנו להוציא כל מה שיש לו בכיסים, ומשסירב - הנערים תקפו את תלמידי הישיבה". התלמיד ממשיך ומתאר: "פתאום צצו מבין העצים עוד כשמונה נערים עם מקלות ומוטות בידם".

לדבריו, אחד מהנערים שאל את הבחור: "פעם קיבלת נגיחה מאתיופי?" ונגח בו בחוזקה". בנוסף, כך לטענתו, אחד מהנערים היכה בעוצמה רבה בשני בחורים עם מקל ומיד תלמידי הישיבה החלו לברוח תוך שהנערים רודפים אחריהם, ותוך כדי ריצה משליכים לעברם חפצים שונים.

תלמידי הישיבה הגישו תלונה במשטרת עפולה ובמשך זמן רב מסרו גרסה בפני חוקרי המשטרה. כבר ביום למחרת (חמישי) בשעות הבוקר, לאחר פעולות חקירה של שוטרי התחנה, נעצר חשוד בן 19 תושב העיר, בחשד שניסה לשדוד, ותוך כדי הכה את המתלונן.

על פי חשד המשטרה, היו 8-10 נערים, אך לא כולם השתתפו בתקיפת בחור הישיבה. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשבעה ימים, אולם בהסכמת הצדדים השופטת רות שפילברג כהן מעצרו הוארך בשלושה ימים עד ליום ראשון, תוך שהיא מציינת כי "קם חשד סביר למעורבותו של החשוד", עם זאת מדובר בחשד ראשוני.

שלשום (ראשון), החשוד הובא בשנית לבית משפט השלום בנצרת, שם הטוען המשטרתי רס"ב מאיר זריאן אמר כי "החשוד עם עוד מספר חברים, דרשו באיומים מהקורבן לתת להם את השעון. כשהוא סירב, הם תקפו אותו ואת חבריו וגרמו להם חבלות".

רס"ב זריאן ביקש להאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים, בין היתר מאחר ולדבריו חלק מפעולות החקירה לא ניתן לבצען במידה והחשוד ישוחרר. "מדובר בחשוד בעל הרשעות בעבירות אלימות ורכוש, הפרת צווים של בית המשפט. שחרורו עלול לסכן את שלום הציבור במידה וישוחרר" אמר, כך מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים'.

פרקליטו של החשוד, עו"ד שלומי טדרי מהסנגוריה הציבורית קבל על כך שטרם בוצע מסדר זיהוי למרות הוראת בית המשפט בשבוע שעבר, וכי למשטרה לא ידועה זהות המעורבים הנוספים. "החשד סביר חלש ועדיין לא עשו מסדר זיהוי" אמר וביקש לשחררו בתנאים מגבילים.

השופטת מיכל ברלינר לוי אמרה שאמנם החשד לא התחזק מאז יום שישי, אך "קיימת תשתית ראייתית הקושרת את החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו". השופטת הסכימה עם חוקרי המשטרה כי קיים יסוד סביר לחשש כי שחרורו יביא לשיבוש החקירה או יביא לפגיעה בראיות, כמו כן הוסיפה כי קיים יסוד סביר לחשש כי החשוד יסכן את ביטחון הציבור באם ישוחרר.

"נוכח טיב החשדות החמורות המיוחסות לחשוד והתשתית הראייתית בתיק, וכן הצורך לבצע פעולות נוספות", החליטה להאריך את מעצרו עד אתמול (שני) בשעות הצהרים, אז הוא שוחרר בתנאים מגבילים והחקירה בעניין נמשכת.

בחורי ישיבה תקיפת בחור ישיבה חשוד בתקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד