י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שיתוף פעולה פורה

חוזרים ב 402? מהיום תוכלו לעמוד באוטובוס

בפעילות ח"כ ישראל אייכלר: משרד התחבורה יסיר הגבלות על נוסעים בעמידה באוטובוס האחרון. המשמעות: תותר העלאת יותר מעשרה נוסעים בעמידה בכל תחנה בדרך - מלבד בתחנות המוצא. דבר זה יקל על הציבור החרדי החוזר מחתונות בשעות הערב המאוחרות 

חוזרים ב 402? מהיום תוכלו לעמוד באוטובוס
עומדים באוטובוס צילום: פלאש 90

הקלה למצוקת העומסים באוטובוסים: בעקבות פגישתו של ח"כ ישראל אייכלר עם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', הנחה המשרד את מפעילי האוטובוסים לאפשר העלאת נוסעים בעמידה על מנת לצמצם את כמות הנוסעים הממתינים בתחנות.

עד כה אישר המשרד העלאת עשרה נוסעים בלבד על אף שבמקרים רבים רישיון הרכב מאפשר מספר גבוה יותר. כיו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ ישראל אייכלר קיים בעבר דיונים בוועדה, במטרה לאפשר העלאת מספר גבוה יותר של נוסעים בעמידה, לפחות בתחנות בדרך ואוטובוסים אחרונים.

בפגישה שקיים עם השר סמוטריץ' העלה שוב את הבקשה והשר נענה למצוקתם של הנוסעים. בעקבות כך נכתבו הנחיות חדשות לפיהן המשרד יבטל את המגבלה של עשרה נוסעים במקרים רבים ויאפשר העלאת נוסעים בעמידה בכפוף לרישיון הרכב.

התקנה החדשה תיכנס לתוקף עוד לפני ימי בין הזמנים החל מערב חודש אב והיא תפעל בכל הקווים בארץ באוטובוס האחרון של שעות הפעילות. כמו כן יותר הדבר במספר קווים עמוסים בכל שעות היממה, ביניהם הקווים: 402, 361, 947, 350, 417, 437, 826, 301.  

לעומת זאת הנחה המשרד את מעפילי הקווים שלא להעמיס נוסעים בעמידה בתחנת המוצא אלא לחייב את הנהג לדווח למפעיל, והלה יחויב לשלוח אוטובוס נוסף ולתגבר את השירות בהתאם למספר הנוסעים בתחנה. כמו כן יהיה עליהם לעקוב אחר העומס בתחנות ולתגבר את האוטובוסים בהתאם.

ח"כ אייכלר שיבח את שר התחבורה החדש על הזריזות ואמר: "זו הוכחה לכך שהשר החדש קשוב למצוקתם של הנוסעים וסבלם. להזיז תקנות וסעיפי בירוקרטיה במשרד התחבורה, זה דבר לא פשוט. אני מצפה לשיפורים גם בקוי הכותל המערבי כפי שסוכם ומקווה שהוא ימשיך בתפקיד הזה כדי שיוכל לסייע לנוסעי עמך בית ישראל ולשים סוף להשפלה ולמצוקה היומיומית שעוברים צרכני התחבורה הציבורית, כלקוחות שבויים אצל המונופולים".

אוטובוסים ישראל אייכלר בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד