כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
'טראמפ הבריטי'

בוריס ג'ונסון נבחר לראשות ממשלת בריטניה

בוריס ג'ונסון, הדמות הצבעונית ביותר בפוליטיקה הבריטית, ניצח ברוב מוחץ את יריבו ג'רמי האנט שר החוץ הנוכחי ונבחר לעמוד בראשות הממשלה • מחר הוא צפוי להגיע אל מלכת אנגליה כדי לקבל את המנדט 

בוריס ג'ונסון נבחר לראשות ממשלת בריטניה
בוריס ג'ונסון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בוריס ג'ונסון נבחר לראשות ממשלת בריטניה, לאחר שגבר על יריבו, ג'רמי האנט, שר החוץ הנוכחי. ג'ונסון נחשב לדמות צבעונית בנוף הפוליטי המשמים של האי הבריטי ולכן קיבל את הכינוי 'טראמפ הבריטי'.

ג'ונסון כיהן בעבר כשר החוץ בממשלתה של תרזה מיי - שהודיעה על פרישה, לאחר שלא הצליחה להעביר את הסכם הפרישה מהאיחוד האירופי. ג'ונסון גם כיהן בעבר כראש עיריית לונדון. הוא נחשב אוהד וידיד אמת של מדינת ישראל ותמיד עמד לצידה, גם בנושאים שהיו שנויים במחלוקת.

אתמול הצביעו בפריימריז של המפלגה השמרנית כ–160 אלף חברי המפלגה. וכאמור, ג'ונסון ניצח את האנט ניצחון מוחץ. הוא הבהיר כי יבצע את ההחלטה שהתקבלה במשאל העם בשנת 2016, ויפרוש מהאיחוד האירופי עם או בלי הסכם מסודר עם מוסדות האיחוד בבריסל בירת בלגיה, שם שוכן הפרלמנט האירופי.

מחר יגיע ראש המפלגה הנבחר ג'ונסון לארמון בקינגהאם, בכדי לקבל מהמלכה אליזבת השנייה את המנדט להקים ממשלה חדשה, משם הוא ימשיך למעון ראש הממשלה הרשמי - ברחוב דאונינג 10 בלונדון ויישא נאום לאומה.

שלושה שרים הודיעו שיתכן ויתפטרו אם ג'ונסון יבחר, שר האוצר פיליפ המונד הודיע שיעזוב את תפקידו אם ג'ונסון ינצח, בגלל האיום של ג'ונסון לפרוש מהאיחוד האירופי בתאריך היעד 31 באוקטובר - גם ללא הסכם עם האיחוד האירופי.

עוד שר הודיע שהוא מתכוון להתפטר, שר המשפטים, דיוויד גאוק. בינתיים כבר התפטר מתפקידו אלן דנקן, סגן שר החוץ.

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ כתב: "אני מברך את בוריס ג׳ונסון על ניצחונו ומאחל לו בהצלחה גדולה בתפקידו. לבריטניה וישראל מסורת ארוכה של שיתוף פעולה,ערכים ואינטרסים משותפים. ממשלה בראשותי תהדק את היחסים המדיניים והכלכליים בין המדינות, לצד המשך מלחמת החורמה באנטישמיות ובארגוני ה-BDS".

בוריס ג'ונסון תרזה מיי בריטניה ראש ממשלת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד