כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לאחר 23 שנים

שר המשפטים הדיח את המנכ"לית הוותיקה

לאחר 23 שנים במערכת המשפט הישראלית, מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור, פורשת מתפקידה וזאת על פי דרישתו של השר אמיר אוחנה • "אני נפרדת מהמשרד אחרי 23 שנים של עבודה מספקת"

שר המשפטים הדיח את המנכ"לית הוותיקה
אמיר אוחנה צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בתום חמש וחצי שנים כמנכ"לית משרד המשטפים, אמי פלמור תפרוש מתפקידה בימים הקרובים בסיכום עם שר המשפטים, אמיר אוחנה ועל פי בקשתו.

"אמי היא שליחת ציבור במובן המלא של המושג" אמר השר אמיר אוחנה. "במהלך תקופתה היא הייתה אמונה על תהליכים רבים וחשובים הן במשרד והן בצוותים בין-משרדיים, להם השלכות אורך ורוחב על פניה של החברה הישראלית כולה".

עוד הוסיף השר כי "אמי תרמה תרומה משמעותית לשירות הציבורי ולמשרד המשפטים, ועל כך אני מודה לה. אני מאחל לאמי הצלחה רבה בכל נתיב בו תבחר ללכת ולממש את יכולותיה וכישוריה הרבים".

אמי פלמור, ביקשה להודות "לשרות ציפי לבני ואיילת שקד על ההזדמנות, האמון והגיבוי שקיבלתי לנהל משרד מהחשובים והמשפיעים במדינה. אני מודה לשר אמיר אוחנה על דבריו החמים".

המנכ"לית שהודחה על ידי השר שנכנס זה עתה לתפקידו, אמרה "אני נפרדת מהמשרד אחרי 23 שנים של עבודה מספקת, הן כפרקליטה פלילית, הן כמנהלת מחלקת החנינות, והן כמנהלת כללית. בשנים אלה נגעתי בנושאים רבים ורגישים, משפטיים, כלכליים, וחברתיים. אני פורשת מהתפקיד מלאת סיפוק, ומודה ל-5000 עובדי המשרד ול-40 מנהלי היחידות, וכל מי שעבד לצידי במסירות ונאמנות לאורך השנים. אני מאחלת הצלחה רבה לשר אוחנה ולמחליפי, ואסייע בהעברה מסודרת של התפקיד".

לפני כחודש וחצי, פלמור התייחסה למקרה התקיפה של יענקי רוזנברג, ובראיון אמרה כי "הכוח העצום שניתן לשוטר הבודד באשר הוא, הוא כוח שצריך ללמוד לרסן אותו. לא יכול להיות שאזרח יימצא בסיטואציה כזאת כל כך חסר אונים, עם משהו שנחזה להיות כוח מופרז".

פלמור, ציינה בתחילת דבריה בראיון לנועם זיגמן ברדיו קול ברמה, כי כמשפטנית היא חונכה להסתכל בזהירות על סרטון כזה, מאחר וטרם ברור אם זה הסרטון המלא, נסיבות נוספות וכו'. "אבל אחרי מכבסת המילים האלה, קודם כל כאדם" אמרה פלמור, "זה פשוט היה מראה מזעזע, חמור וקשה. ללא ספק נושא שצריך להיחקר ולהיבדק". לשאלת המראיין השיבה כי "אם אכן מה שראינו, זה מה שהיה - צריכות להיות לדבר הזה השלכות מרחיקות לכת בעיניי".

במפלגת 'כחול לבן' מיהרו להגיב לפיטורי המנכ"לית הוותיקה: "הנזקים שגורם שר משפטים זמני בממשלת מעבר, הם חסרי פרופורציה. פלמור היא שליחת ציבור מוערכת שפעלה ללא לאות לטובת אזרחי ישראל ולשמירה על הדמוקרטיה וערכי החוק. הדחתה דווקא בעיתוי זה, מוכיחה עד כמה ציניים שליחיו של נתניהו".

"נתניהו דואג רק לנתניהו, אנשיו דואגים לחסינותו ואנחנו דואגים לעתיד המדינה. כחול לבן תנצח ותרכיב את הממשלה הבאה, אז אזרחי ישראל יראו שיש גם מנהיגות אחרת - כזו שעובדת בשביל מדינת ישראל".

שרת המשפטים לשעבר איילה שקד הגיבה לפרישת המנכ"לית: "אמי פלמור ניהלה את משרד המשפטים בתקופת כהונתי בצורה מקצועית. ביצענו פעולות נרחבות לשיפור השירות לאזרח בכל מחלקות המשרד, לשילוב וקידום אוכלוסיות מוחלשות ולקידום המשרד כמשרד שמטרתו לקדם צדק והוגנות. אמי היא משרתת ציבור מסורה, מקצועית ומצוינת, ואני בטוחה שתצליח בכל תפקיד בו תכהן".

ומהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה לפרישה: "למרות שהממשלה המכהנת כיום היא ממשלת מעבר, שיכרון הכוח של השר אוחנה ככל הנראה גרם לו לשכוח את העובדה שהוא למעשה שר משפטים זמני ועל כן הוא מרשה לעצמו, כדרכו בקודש, לנסות לפגוע במערכת אכיפת החוק".

"מדובר בהתעלמות מוחלטת מהוראות היועמ"ש בנושא, התעלמות מוחלטת מהיותה של ישראל במערכת בחירות והתעלמות מוחלטת מכך שעוד חודשיים ייתכן שאוחנה לא יהיה עוד שר המשפטים. פיטורי הבזק והפגיעה באדם מקצועי כאמי פלמור הם חריגה ברורה מסמכות ואין בכוונתנו לתת לזה לעבור לסדר היום".

עו"ד איתמר בן גביר בתגובה לפיטורי מנכ"לית משרד המשפטים: "מברך את השר אמיר אוחנה על המהלך החשוב. על אף חילוקי הדעות שלי עימו בנושאים רבים, מדובר בצעד חשוב ואמיץ המעיד על רצון ונכונות להתחיל לשנות את מערכת המשפט. בכל מדינה נורמלית כשהשלטון מתחלף גם הפקידים הולכים הביתה".

"עם כל הכבוד לאמי פלמור ולפקידות הבכירה במשרד המשפטים, בצלאח א-דין צריכים להבין מה המשמעות של משילות. גם בשמאל הישראלי צריכים להפנים שגם הימין מושל - זו דמוקרטיה".

אמי פלמור אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד