י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גדולי התורה שוחחו בענייני השעה

הגר"ח לגר"מ: הלוואי ורק הגויים יחללו שבת

הגר"מ שטרנבוך ביקר היום בבני ברק, ונכנס שר התורה הגר"ח קנייבסקי  לדון על מצב חילולי השבת בארץ • בסוף הביקור בירך שר התורה את הראב"ד לרגל התרחבות ישיבתו עם תנופת הבניה בקריית הישיבה בבית שמש וכניסת השיעור א' המורחב והחדש לשנת הלימודים הבעל"ט

הגר"ח לגר"מ: הלוואי ורק הגויים יחללו שבת
הגר"מ שטרנבוך בביקור אצל הגר"ח קנייבסקי צילום: באדיבות המצלם

הגר"מ שטרנבוך שערך היום (שלישי) בעיר בני ברק לרגל שמחה משפחתית, נכנס בצהריים למעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם 23 בבני ברק, לדון על מצב חילולי השבת המחמירים בתקופה האחרונה.

עם תחילת הביקור במעונו של שר התורה, האריך הגר"מ שטרנבוך על המצב, ובתוך דבריו אמר "המצב כואב מאוד, חילולי השבת מתרבים מאוד בתקופה האחרונה", שר התורה הגר"ח קנייבסקי השיב במילותיו הקצרות "אנחנו צריכים רחמי שמים, הלוואי ורק הגויים יחללו שבת". הגר"מ שטרנבוך השיב "יש רחמים ויש רחמים, יש גבול למידה עד היכן אפשר לסבול".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך השיחה שהתארכה למשך דקות ארוכות, התבטא הגר"מ שטרנבוך כי שמירת השבת היא אות לדורות עולם עם הקב"ה, ועלינו מוטלת החובה לראות שגם אחרים ישמרו את השבת, "זכור ושמור בדיבור אחד, הרי כמו שאנחנו צריכים לזכור את השבת כך אנחנו צריכים גם לשמור שאחרים ישמרו שבת". שר התורה הגר"ח קנייבסקי חיזק את הדברים באומרו "הלוואי ונזכה בקרוב, אי אפשר לשמוע על יהודים שמחללים שבת, שהכל יהיה רק גויים", ובירך שבקרוב נזכה לביטול הגזירות.

לאחר דין ודברים, על המצב בתקופה האחרונה בארץ הקודש, בירך שר התורה הגר"ח קנייבסקי את הגר"מ שטרנבוך לרגל התרחבות ישיבתו עם תנופת הבניה בקריית הישיבה בבית שמש וכניסת השיעור א' המורחב והחדש לשנת הלימודים הבעל"ט.

הרב חיים קנייבסקי הרב משה שטרנבוך חילולי שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד