י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בניגוד להוראת ביה"ד

משפחת מוכר הטרפות החליטה לפתוח האטליז מחדש ללא פיקוח

משבר הכשרות בעיר ליברפול באנגליה שהכה גלים בחודש שעבר, ממשיך לייצר כותרות. הפעם, משפחתו של בעל האטליז שמכר טרפות במרמה ונפטר, מסרבת לקבל את דרישותיו של בית הדין שיחזירו לאטליז את הכשרות ובמשפחה מעדיפים לקיים את האטליז ללא תעודת כשרות כלל

משפחת מוכר הטרפות החליטה לפתוח האטליז מחדש ללא פיקוח
האיטליז במנצ'טסר שבבעלות מוכר הטריפות צילום: יענקי פרבר, בחדרי חרדים

משבר הכשרות שנחת על הקהילה היהודית בליברפול שבאנגליה - והכה גלים בחודש שעבר - מזמן היום סקנדל נוסף. משפחת מוכר הטריפות החליטה שלא לקבל את ההוראות של בית הדין, ודחתה אופציות שהיו מאפשרות לה להחזיר את תעודת הכשרות של הרבנות המקומית.

בהודעה שפורסמה היום אחר הצהריים על ידי ועדת הכשרות של ליברפול, נאמר, כי "בעקבות הנחיות מפורטות בשיתוף הרב הראשי והדיין הרב גלאי, ראש בית הדין של לונדון, הוצגו בפני האטליז מספר אפשרויות המאפשרות להם להשיג תעודת כשרות".

"הם החליטו שלא לקבל אף אחת מהאופציות הללו ולנהל את העסק ללא תעודת כשרות, לפיכך אנו נדרשים לייעץ לקהילה כי האטליז כבר אינו נמצא תחת פיקוח ועד הכשרות של הרבנות המקומית".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לפני כחודש, הקהילות היהודיות במנצ'סטר ובעיר ליברפול סערו, לאחר שאחד מבני המקום, מכר כבד טרף שנקנה בשוק המקומי. כאשר המעשה המזעזע נחשף, לאחר שאחד מאנשי הקהילה החרדית קיבל משלוח של פירות וירקות מנהג גוי מאותו שוק שבו נמכרים גם בשרים, הגוי שח לפי תומו כי הוא מביא גם בשרים למי שרוצה, וסיפר ליהודי החרדי אליו הוא הביא משלוח, שאם הוא רוצה, הוא גם יכול להביא לו בשרים מהשוק, "כמו שאני מביא למוכר של הבשר שיש לו חנות בעיר ליברפול".

היהודי החרדי אמר לגוי שהוא חייב לגשת למערכת הכשרות המקומית 'בית דין' של מנצ'סטר, ולספר להם על כך. הגוי אכן סיפר לבית דין על המקרה, וחברי בית הדין פתחו בבדיקה מהירה, שבסופה אכן נתפסו כמויות מסחריות של כבד עוף טרף שנקנה בשוק המקומי.

מאחר ובעל העסק שמכר טריפות החזיק גם אטליז בעיר מנצ'סטר, נמסר מטעם 'בית דין' של מנצ'סטר - בהודעה מיוחדת לציבור, כי כל הבשר שנמכר בעיר ליברפול מוגדר כלא כשר, אך הבשר שנקנה בעיר מנצ'סטר, מוגדר ככשר, מאחר והיה פיקוח הדוק על החנות.

למרות זאת הוסרה ההשגחה גם מהסניף במנצ'סטר - בעקבות ההונאה. יצוין כי הסניף בליברפול היה תחת השגחה אחרת - מקומית. את בעל האטליז לא היה ניתן להעמיד לדין על הונאה, מאחר ומיד לאחר הגילוי הוא אותר כשהוא ללא רוח חיים.

טרפות בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד