י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הופיעה ברשימה השחורה

אשה נגררה מבית הכנסת בכוח על ידי שוטרים

אשה שהסתכסכה עם רב בית כנסת במערב ברלין בגלל ההפרדה המגדרית הקיימת במקום, הורחקה מבית הכנסת והגיעה למחות. השוטרים נאלצו לגרור אותה בכוח מהמקום

אשה נגררה מבית הכנסת בכוח על ידי שוטרים
שוטרים בגרמניה צילום: רויטרס

אשה שהתלוננה על ההפרדה בבית כנסת במערב ברלין הנחשב אמנם לליברלי - אך מחייב את מתפלליו לשבת בנפרד - גורשה מבית הכנסת.

פרופסורית אמריקנית - ישראלית סיפרה, כי היא גורשה על ידי הרב של הבית כנסת לאחר שהתלוננה על ההפרדה הקיימת בו בין גברים לנשים. לטענתה, היא הופיעה ב"רשימה שחורה" של בית הכנסת.

על פי הדיווח באתר "ג'ואיש קרוניקל". סילוקה מבית הכנסת הוא המשכו של סכסוך מתמשך בינה לבין רב בית הכנסת, כשהיא מתנגדת נחרצות למנהגי ההפרדה בין גברים לנשים. מבית הכנסת נמסר כי אין להם "ברירה אחרת" אלא לאסור עליה להגיע למקום.

למרות זאת היא הלכה לחצר הממוקמת בכניסה של בית הכנסת, שם התפללה ושרה במחאה על הדרתה. כוחות משטרה הגיעו למקום בסביבות השעה 10.00 בבוקר ביום שבת בשבוע האחרון, והרחיקו אותה פיזית מהמקום, לטענת הפרופסורית, "ארבעה שוטרים תפסו אותה ומשכו אותה מהמקום באופן מבזה ולא צנוע".

מטעם משטרת ברלין נאמר ל"ג'ואיש קרוניקל", כי הם הגיעו לבית הכנסת לאחר שאישה בת 52 עברה ליד אנשי הביטחון ונכנסה לחצר הבניין, לאחר שנאסרה עליה הכניסה לחצר הבניין, היא ביצעה השגת גבול, מה שחייב מיד את התערבות המשטרה.

יש לציין, כי איסורים כאלו ניתנים בדרך כלל בגרמניה רק לאנשי ימין קיצוני, או למיסיונרים נוצרים, אם כי ניתן לבצע לקיים אותם באם חושבים שמישהו משבש את שלום קדושתו של בית כנסת. דוברת הקהילה היהודית בברלין אמרה כי הגברת "לא שמרה על טקסי בית הכנסת, ולכן לא היתה ברירה אלא להרחיק אותה".

גרמניה בית כנסת ברלין הפרדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד