י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
למה החרדים מרוויחים פחות?

הרבנים נחשפו לנתוני המסלולים ותקפו

בכינוס רבנים, בו נחשפו נתונים דרמטיים על פערים עצומים בין רווחי מסלולי השקעות רגילים לאלה הכשרים, תקפו הרבנים בחריפות: "למה עובד חרדי צריך לקבל חצי פנסיה מעובד חילוני?"

הרבנים נחשפו לנתוני המסלולים ותקפו
הרבנים בכינוס על ההשקעות צילום: באדיבות המצלם

בשנים האחרונות החלו כמה גופי כשרות להעניק פיקוח על מסלולי השקעות הון כשרים לציבור החרדי, אלא שבכינוס שנערך לאחרונה לרבנים העוסקים בתחום נחשפו נתונים שליליים ביותר על הרווחים של המסלולים הכשרים ביחס למסלולים הכלליים באותן חברות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לפני הרבנים הונחו גרפים מקצועיים המשווים בין מסלולי ההשקעות הרגילים בחברות השונות למסלולים הכשרים, מהם הוכח בוודאות כי ישנו פער ממוצע של עד כשני אחוזים בשנה בין המסלולים לרעת אלה הכשרים, ובתחשיב מצטבר, בתיקי פנסיה למשל, הפער יכול להגיע בגיל הפרישה ל40% ויותר.

הסיבה לפערים הדרמטיים: רוב המסלולים הכשרים אינם משקיעים במניות ובאגרות חוב באופן ישיר, רק באמצעות קרנות סל ומכשירים עוקבים. הכשרת המניות היא עבודת פרך של בירור על כל מניה ומניה בנפרד, כולל מעקב תמידי על כל שינוי במצב החברה הנסחרת, אם יש בה בעיות ריבית שבת או חמץ בפסח, ולכן ישנם שמוותרים מראש על אפיק המניות ואינם כוללים אותו במסלול הכשר שלהם.

"למה שעובד חרדי יקבל רק חצי פנסיה ממה שמקבל מקבילו החילוני?", קרא בכאב אחד מרבני וועד הכשרות, "במיוחד שאין שום סיבה לכך, כיוון שניתן לעבוד ולהשקיע בבירור יסודי על כל המניות וכך לאשר אותן להשקעה עבור הציבור שלנו".

בכינוס המדובר השתתפ בין היתר גאב"ד חניכי הישיבות הגר"מ גרוס, הגרש"ד גרוס רב חסידי גור באשדוד, הגרי"מ שטרן, הגרש"א שטרן, הגרא"צ הכהן ורבנים נוספים שעוסקים בתחום, כשעל הפרק הכשרת בית ההשקעות פריוריטי על ידי תשואה כהלכה, שבו דרשו הרבנים שייכללו מסלולים כשרים שכוללים השקעה במניות בהם יש רווחים גבוהים, ולאחר השקעה רבה הצעד אכן נעשה.

הדיין הגרא"צ הכהן רב קהל חסידים שיכון ה' שידוע כמי שעוסק רבות בענייני השקעות הון לציבור החרדי, טען ש"הסיבה שבציבור החרדי ישנם רבים שנופלים קרבן לפיתיונות של השקעות שווא, נובעת מכך שאין מספיק אפיקי השקעה רווחיים לחרדים".

השקעות ריבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד