ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

לשכת עורכי הדין מחריפה המאבק בגופי ייעוץ זכויות

בעקבות פסק דין שקבע כי המרכז למימוש זכויות רפואיות מסיג את גבולות מקצוע עריכת הדין, שלחה לשכת עורכי הדין מכתבי התראה ל-9 גופים המעניקים סיוע משפטי בענייני זכויות רפואיות • פיצוי ישיר: "נראה שלשכת עורכי הדין צריכה למצוא פרנסה ל-40 אלף איש"

  • כ"ז ניסן התשע"ב
לשכת עורכי הדין מחריפה המאבק בגופי ייעוץ זכויות



לשכת עורכי הדין שלחה השבוע מכתבי התראה לתשעה גופים העוסקים בייצוג וסיוע לאחרים בתחום הזכויות הרפואיות. במכתבים דורשת הלשכה מהגופים לחדול מיידית מפעולות עבור לקוחותיהן, ובהן עריכת וניסוח מסמכים בעלי אופי משפטי, פעולות למתן ייעוץ וחיווי דעת משפטיים.

בנוסף דורשת הלשכה מהמרכזים לחדול מפנייה בדרישה לתשלום פיצויים או להכרה בנזק למוסד לביטוח לאומי, לקצין התגמולים, לרשויות המס ולחברות ביטוח. מכתבי ההתראה נשלחו בעקבות פסק דין שנתן השופט יוסף שפירא לפני כשבועיים שבו קבע כי המרכז למימוש זכויות רפואיות בהנהלת לבנת פורן, מבצע פעולות משפטיות שיוחדו על פי חוק למקצוע לעורכי דין, ובכך מסיג את גבולות המקצוע ומפר את החוק.

השופט שפירא אסר על פורן לפנות בשם לקוחותיה לביטוח לאומי, למשרד הביטחון, למס הכנסה ולחברות ביטוח. יחד עם זאת, שפירא קיבל את בקשתה של פורן והוציא צו זמני לעיכוב ביצוע פסק הדין. צו עיכוב הביצוע ניתן לאחר שפורן טענה כי פסק הדין יגרום נזק חמור ובלתי הפיך ללקוחותיה וכי בכוונתה לערער עליו.

לשכת עורכי הדין רואה בתביעה נגד פורן תיק דגל שנועד להגביל את פעולתם של גורמים שאינם עורכי דין המייצגים לקוחות מול רשויות. השבוע הנחה יו"ר הלשכה, עו"ד דורון ברזילי, את גופי הלשכה לפעול כדי ליישם את הקביעות של השופט שפירא גם על מרכזים אחרים הפועלים בתחום. בעקבות זאת שלחה הלשכה, באמצעות עו"ד אסף פוזנר ואתי ליבמן עפאים, מכתבים לתשע חברות גדולות, בהן פיצוי ישיר, זכותי ובר מדיקס.

פרקליטי הלשכה התריעו בפני החברות כי "פעולותיכם אינן עולות בקנה אחד עם פסק הדין וההוראות הנזכרות. בעבר פנתה אליכם הלשכה, אולם כיום, לאחר מתן פסק הדין, דומה שעניין זה נושא אף חומרה מיוחדת ואינו נזקק עוד לחידוד".

הלשכה דורשת מהגופים שיפעלו בתוך 20 יום בהתאם להוראות פסק הדין, ויודיעו על כך ברבים בכלל, וללקוחותיהם בפרט. "אם לא תעשו כן, נפעל להגשת תביעה כנגדכם, ולרבות בקשה לצו מניעה זמני", נכתב מלשכת עורכי הדין.

"עובדים במסגרת החוק"

ראש לשכת עורכי הדין התייחס לרמיזותיה של פורן כפי שפורסמו ב-TheMarker, לפיהן ללשכת עורכי הדין היתה השפעה על תוצאת פסק הדין, ואמר כי "הרמיזות של פורן הן פסולות. לא ברור לי מהיכן שואבת פורן את התעוזה להטיל דופי בבית המשפט הנכבד ובבאי כוחה של לשכת עורכי הדין. זהו מעשה שלא יעשה ואנו רואים זאת בחומרה רבה", אמר ברזילי. "הלשכה לא תירתע, תמשיך את המאבק ותשמש שומר הסף של שערי המשפט ושל הציבור ותיאבק בתופעה זו גם נגד גופים אחרים, כפי שאנו עושים באמצעות מכתבי ההתראה שנשלחו ליתר החברות".

מזכותי נמסר: "החברה פועלת על פי כל הוראות הדין והופתעה מתוכן הפנייה של לשכת עורכי הדין. אופן הפעולה, טיב השירות ושיטות העבודה של זכותי שונים בתכלית מאלה של לבנת פורן והמרכז למימוש זכויות רפואיות, כפי שהוצגו בפסק הדין. זכותי תמשיך לפעול למען ציבור לקוחותיה כפי שעשתה זאת בהצלחה עד כה".

מפיצוי ישיר נמסר: "לא קיבלנו שום מכתב מלשכת עורכי הדין. נראה שלשכת עורכי הדין צריכה למצוא פרנסה ל-40 אלף עורכי דין, וכל מי שהוא תחרות בשבילם הם מעוניינים להוציא אותו מהעסק".

מבר מדיקס נמסר: "אנו מרפאה שבה רופאים מסייעים לאנשים לערוך ולסכם את התיק הרפואי שלהם לצרכים שונים. במידת הצורך אנו באים בדברים עם הרופאים המטפלים ביחס לבדיקות ופעולות רפואיות שאנו מציעים לרופאים המטפלים לשקול לבצע. אנו עובדים במסגרת החוק ופסק הדין ואין אנו עושים דברים חריגים".
דורון ברזילי לשכת עורכי הדין משפטים ייעוץ מאבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד