ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בימין החדש תוקפים

"פרץ וסמוטריץ' מובילים לכיוונים מופרכים"

ימים ספורים לתום מועד הגשת הרשימות: בימין החדש תוקפים את דרישות ראשי איחוד הימין, הרב רפי פרץ והשר בצלאל סמוטריץ': "התעקשות להוביל לכיוונים מופרכים" • תגובת הבית היהודי-איחוד לאומי: "שוב חוזרים בימין החדש להסתמך על סקרים ועל לייקים"

"פרץ וסמוטריץ' מובילים לכיוונים מופרכים"
בנט, סמוטריץ ופרץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד נמשכים המאמצים בתוך המפלגות שמימין לליכוד להגיע לסיכומים אחרונים, לפני שעה קלה (רביעי) מפלגת הימין החדש בראשות איילת שקד ונפתלי בנט הוציאה הודעה בה הם תוקפים את דרישות ראשי איחוד הימין, הרב רפי פרץ והשר בצלאל סמוטריץ'.

בהודעה ששוגרה הבוקר מטעם הימין החדש נאמר, כי ״לאור התדרוכים והספינים בימים האחרונים, נבקש להבהיר: אנו מציעים לראשי איחוד מפלגות הימין - הרב פרץ, השר סמוטריץ ואיתמר בן גביר - להגיע לאחדות כגוש טכני על פי מתווה שמעניק יתרון דווקא להם".

בימין החדש מפרטים את ההצעה: "שיבוץ מועמדים ברשימה חצי-חצי (מודל המכונה ״ריצ׳רץ׳״), כאשר העדיפות למיקומים האי-זוגיים תינתן דווקא לאיחוד מפלגות הימין, דבר המעניק להם יתרון במקרה של מספר מנדטים אי-זוגי. זאת, על אף שבכל הסקרים ״הימין החדש״ גדולה משמעותית".

והשלב השני: "בראש הגוש הטכני יעמוד המועמד שיצליח להביא את מספר המנדטים הרב ביותר, וזאת איילת שקד. מדובר באינטרס משותף של שתי המפלגות כדי למקסם את כוחו של גוש הימין".

לדבריהם, מדובר בהצעה "יותר מהוגנת, המעניקה יתרון משמעותי דווקא לאיחוד מפלגות הימין, מתוך רצון ברור שלנו לאחדות ולריצה בגוש אחד. מבחינתנו, ניתן להגיע לסיכום על כך עוד הערב. יחד עם זאת, אין לפרש את הרצון האמיתי שלנו לאחדות כנכונות לבטל את רצונו של ציבור רחב אשר מעוניין לראות בכנסת ייצוג ברור של מטרות וערכי ״הימין החדש״ ".

לסיום, אמרו: "אנו נחושים להגיע לסיכום הוגן ברוח ההצעה הנ״ל ולרוץ כגוש אחד. התעקשות של ראשי איחוד מפלגות הימין להוביל לכיוונים מופרכים לא תאפשר חיבור זה. אנו ‫ממתינים לתשובה חיובית״.

תגובת הבית היהודי-איחוד לאומי: "שוב חוזרים בימין החדש להסתמך על סקרים ועל לייקים כפי שעשו בעבר. אנו מזכירים שיש עולם מדומיין ווירטואלי ויש מציאות. במציאות יש לבית היהודי-איחוד לאומי 6 חברי כנסת מכהנים והימין החדש לא עברו את אחוז החסימה".

"אין הגיון להביא שמות אלמוניים שאף אחד לא מכיר לרשימה על חשבון ח״כים מכהנים ומוערכים שעושים עבודתם נאמנה כלפי ציבור בוחריהם. גם ברמז אי אפשר להעלות את האפשרות חסרת האחריות וההרפתקנית של ריצה בשני ראשים - היינו בסרט הזה ואסור לתת לאפשרות שתקום פה ממשלת שמאל".

עוד נמסר מהבית היהודי-איחוד לאומי: "יש כאן הנהגה משולשת של שלוש מפלגות. על בסיס ההצעה ההוגנת יותר של שליש שליש (ריץ׳ רץ׳ משולש) המייצגת נאמנה את שלושת המפלגות - למרות שבימין החדש רק בנט ושקד מביאים קולות. אפשר לסגור הסכם כבר בצהריים, אין צורך לחכות עד הערב".

"זאת ועוד, על רקע טענתם של הימין החדש ולפיה רשימה בראשות שקד תביא 13 מנדטים לא ברורה התעקשותם לקבל את כל המקומות שלהם בקדמת הרשימה, על חשבון חברי הכנסת המכהנים. לאיחוד מפלגות הימין יש כבר היום 6 מנדטים. אם מצביעי הימין החדש יבואו לרשימה המשותפת היא תקבל למעלה מעשרה מנדטים ואז כולם יכנסו. אם זה לא יקרה סימן שמצביעי הימין החדש לא באו ואז אין להם להלין אלא על עצמם. יש לנו נכונות לאיחוד, וזהו זמן גורלי, אך לא ניתן שלא יהיה ייצוג ברור וערכי של הציונות הדתית בכנסת הבאה".

יצוין כי בעוד ימים ספורים יגיע מועד הגשת הרשימות לסיומו, ונראה כי ככל שהזמן הולך ואוזל כך מנסים הצדדים להוכיח את כישורי המשא ומתן שלהם. ההחלטה הסופית תיפול, ככל הנראה, ברגע האחרון.

נפתלי בנט איילת שקד הרב רפי פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד