ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
פרסום זדוני וחסר אחריות

אל על טסה בשבת? המנכ"ל: יש בלבול בגלל הטיסות הזרות

פרסום זדוני וחסר אחריות: מנכ"ל אל על מר גונן אוסישקין שיגר אתמול מכתב מיוחד אל וועדת הרבנים לענייני שבת קודש ובו הצהיר כי אל על דבקה במחויבותה לוועדת הרבנים בעניין השבת 

אל על טסה בשבת? המנכ"ל: יש בלבול בגלל הטיסות הזרות
מטוס אל על צילום: משה שי, פלאש 90

שמועות שהופצו במוצאי השבת האחרונה ברשתות על כך שמטוסי חברת אל-על טסו בשבת קודש, הביאו את מנכ"ל החברה, גונן אוסישקין, לשגר מכתב לוועדת הרבנים לענייני השבת - המצהיר כי מדובר בידיעה שקרית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי דבר הידיעה הגיעה אל כמה מגדולי ישראל שדרשו את ההבהרות וכי המכתב מפורסם הבוקר בעיתון 'המודיע'.  

במכתב הממוען אל הרב יצחק גולדקנופף, מזכיר ועדת הרבנים, כותב אוסישקין: "בעקבות הפרסום הזדוני, חסר האחריות, הריני מבקש להבהיר כי, אל-על דבקה במחויבותה לוועדת הרבנים בענין השבת ואינה מפעילה טיסות קו סדירות בשבתות ובמועדי ישראל".

לדבריו, "כל טיסות הקו של אל על נוחתות לפני כניסת השבת ושום טיסה אינה ממריאה לפני צאת השבת. עם כל הקשיים המבצעיים המתעוררים מעת לעת והמשמעויות הנוספות הכרוכות בכך, החברה מקפידה הקפדה יתירה על קיום מחויבותה בנושא השבת".

המנכ"ל מוסיף וכותב כי "כותב הידיעה השקרית ציין בין השאר, כי על פי הרשום אל על מפעילה בשבת טיסה לאדיס אבבה". אוסישקין מציין כי "מאז "מבצע שלמה" להעלאת יוצאי אתיופיה לפני 28 שנה – אל-על כלל אינה טסה לאדיס אבבה. פרט שקרי זה יש בו כדי להצביע על אמיתות כלל ה"עובדות" שהופיעו בידיעה".

לעניין טיסות שמופיע כאילו אל על מפעילה אותן, כותב המנכ"ל כי "לאל-על הסכמי קוד-שייר עם חברות תעופה זרות לא מעטות ועל פי הסכמים אלה ישנן טיסות המופיעות לכאורה כטיסות אל על, ואולי מכך נבע הבלבול, אך הן מבוצעות על ידי החברות הזרות איתן אנו חתומים על ההסכמים ולא על ידי אל-על".

לסיכומם של דברים כותב המנכ"ל לגולדקנופף: "ביודעי את מאמצך ללא לאות למען שמירת השבת במרחב הציבורי ומגעיך הרצופים על הנהלת החברה בעניין זה, אבקש להבהיר לכבוד מרנן ורבנן גדולי התורה וחברי ועדת הרבנים, כי אל-על מחויבת למלא ככתבו וכלשונו את הסיכום עם ועדת הרבנים לעניין השבת".

 

חברת אל על טיסה בשבת גונן אוסישקין יצחק גולדקנופף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד