י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הבחורים הוזעקו מדירותיהם

בשיא המרד הגדול: ביקורת הפתע של משרד החינוך - נכשלה

הבחורים הוזעקו מדירותיהם: בחורי 'עטרת ישראל' בבית וגן הכשילו את ביקורת משרד החינוך בישיבה לאחר שהנהלת הישיבה לא מצאה להם פתרון והיא לא מספרת מה עתידם בעקבות המעבר למודיעין עילית • ההנהלה תצטרך להתמודד עם ביקורת חוזרת • 'בחדרי' עם כל הפרטים

בשיא המרד הגדול: ביקורת הפתע של משרד החינוך - נכשלה
הגרב"צ אזרחי בישיבת עטרת ישראל צילום: שוקי לרר

בצל המרד הגדול של ישיבת 'עטרת ישראל' שפורסם באתר 'בחדרי חרדים' - הבוקר (רביעי) התקיימה ביקורת פתע של משרד החינוך בישיבה בשכונת בית וגן בירושלים, חיש מהר הוזעקו בחורים מדירותיהם.

אלא שלאחר שבהנהלת הישיבה ניסו להביא את הבחורים הנמנים על ועד רביעי - המובילים את המרד בישיבה - ונכשלו לאחר שאלו לא התייצבו, הביקורת נכשלה בישיבה למגינת לבם של חברי הנהלת הישיבה - שיצטרכו כעת להתמודד עם ביקורת חוזרת.

מאז הגיעו הפקחים הבוקר לישיבה, נעשו מאמצים להביא את כל הבחורים לישיבה, אך הדבר לא התאפשר כלל, כאשר חלק מהבחורים נסעו הביתה וחלקם נעלמו. 

בישיבה ניהלו משא ומתן בימים האחרונים עם הבחורים בקשר לעתידם בזמן הבא עם המעבר הצפוי של הישיבה למודיעין עילית, בפגישות עם נציגי הרמי"ם עלו מספר הצעות למצוא פתרון אך עדיין הכל נמצא במבוי סתום.

כזכור, המרד הגדול הוביל לכך שבחורים אינם נכנסים לבית המדרש ולומדים בבתי מדרש סמוכים, עקב כך שהישיבה לא מספקת מידע לגבי עתידם בצל המעבר לעיר מודיעין-עילית. 

אחד התלמידים אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי כעת הבחורים של ועד רביעי שכאמור, מובילים את המרד, ירו לעצמם ברגל. לדבריו, "אם לפחות היו מגיעים לביקורת היה אפשר להמשיך לדבר איתם, אבל כעת הם ירו לעצמם ברגל". 

בתחילת השבוע דווח ב'בחדרי חרדים' כי בהנהלת הישיבה משדרים כאילו עוברים כבר בזמן אלול, אך בפועל גם את זה הבחורים לא יודעים במפורש, שכן ההנהלה לא מעדכנת את הבחורים בצורה רשמית מתי עוברים, והתכנית הידועה היא שלא כל הבחורים יעברו. 

לדברי הבחורים, "אנחנו שואלים ולא מקבלים תשובות כי בחורים שאמורים לעזוב עם המעבר לא יודעים מה יהיה עתידם בזמן הבא". אחד הבחורים ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אומר כי "אם עוברים באלול שיגידו סופית שנדע להתארגן, ואם עוברים בחורף שגם יגידו שלפחות נישאר זמן אלול בישיבה". 

בעקבות כך פרץ מרד בישיבה, שהחל כמחאה אצל כמה בחורים והדביק את כל בחורי הישיבה שלא נכנסים כלל לסדרים ולומדים במקומות סמוכים. 

ישיבת עטרת ישראל ביקורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד