ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
על פי חוות דעת מומחה

הכתובות בדומא לא תואמות כתב ידו של בן אוליאל

פרסום ראשון של חוות דעת מומחה לגבי כתובות הגרפיטי שנמצאו בכפר דומא מגלה כי ישנה סתירה בעובדות כתב האישום. על פי הממצאים, כתובות הגרפיטי לא תואמות לכתב ידו של בן אוליאל, ואף נטען כי הן נכתבו על ידי שני אנשים שונים. זאת, בסתירה לכתב האישום בו נטען כי בן אוליאל הוא זה שכתב את שתי הכתובת בליל ההצתה בכפר דומא

הכתובות בדומא לא תואמות כתב ידו של בן אוליאל
הנאשם עמירם בן אוליאל צילום: באדיבות המצלם

חוות דעת מומחה שהוגשה לבית המשפט לגבי כתובת הגרפיטי שנמצאו על גבי הבית בכפר דומא, סותרת את כתב האישום בו נטען כי עמירם בן אוליאל הוא שכתב את שתי הכתובות בליל ההצתה. לפי חוות הדעת, שתי הכתובות נכתבו על ידי שני אנשים שונים, ובן אוליאל אינו אחד מהם.

כותבת חוות הדעת, הפסיכולוגית והגרפולוגית ד"ר בתיה כהן קרויטורו, תעיד היום בדיון עדי ההגנה במשפט דומא. מדובר בעדות שתחזק את קו ההגנה בו נטען כי בן אוליאל אינו קשור למעשה.

בחוות הדעת, נתבקשה כהן קרויטורו לבחון האם כתובת הגרפיטי מהכפר דומא תואמות לכתב ידו של בן אוליאל, וכן האם הכתובות נכתבו בידי אותו אדם. בן אוליאל נדרש לכתוב מספר מסמכים בכתב ידו, אותם השוותה כהן קרויטורו לכתובות הגרפיטי.

כהן קרויטורו מצאה חוסר התאמה מוחלט בין כתב ידו של בן אוליאל לכתובות הגרפיטי. לדבריה "לאחר בדיקה יסודית, מעמיקה ושיטתית נתגלתה ברמת מובהקות גבוהה ביותר חוסר זהות מוחלטת בין הכתב בשני המסמכים (כתובות הגרפיטי) לבין קבוצת המסמכים (שכתב בן אוליאל)".

בנוגע לבחינת ההתאמה בין שתי הכתובות נכתב "כמו כן, לאחר בדיקה יסודית, מעמיקה ושיטתית נתגלתה ברמת מובהקות גבוהה ביותר חוסר זהות מוחלטת בין הכתב בשני המסמכים (כתובות הגרפיטי), היינו המסמכים נכתבו בידי שני אנשים".

בנוסף בדקה כהן קרויטורו את שחזור כתובות הגרפיטי אותו התבקש בן אוליאל לכתוב במהלך חקירת השב"כ, בה הודה בביצוע ההצתה. גם לגביהן היא קבעה כי "קיימת חוסר זהות מוחלטת. ברמת מובהקות גבוהה ביותר".

בהמשך פירטה כהן קרויטורו את הזהויות אותן בדקה: גודל הכתב, זווית הכתיבה, התחלות וסיומות, הפרשי אורך, רוחב וצורת כתיבה, עובי קו, נטיית כתב ועוד. כאמור, לפי בדיקתה נמצא חוסר זהות מוחלטת בין כתובות הגרפיטי לכתב ידו של בן אוליאל, וכן בין כתובת גרפיטי אחת לשנייה.

ממצאים אלו סותרים לחלוטין את כתב האישום, בו נטען כי בן אוליאל היה לבדו בכפר דומא בליל ההצתה, והוא זה שכתב את שתי כתובות הגרפיטי.

פרשת דומא עמירם בן אוליאל חוות דעת משפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד