י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מאות קבלנים, משקיעים ויזמי נדל"ן השתתפו ב'וועידת צמרת' – וועידת העסקים החרדית

פוליטיקאים, פקידים בכירים ומנהלי גופים ציבוריים חשובים, לצד בכירי תעשיית הנדל"ן ומאות אנשי עסקים השתתפו ביום גדוש של הרצאות, פאנלים ותוכן מקצועי עשיר ב'וועידת צמרת' – וועידת העסקים והנדל"ן החרדית

מאות קבלנים, משקיעים ויזמי נדל"ן השתתפו ב'וועידת צמרת' – וועידת העסקים החרדית
צמרת - ועידת העסקים החרדית צילום: יח"צ

בהשתתפות מאות אנשי עסקים ואנשי נדל"ן, נערכה אמש {ג'} וועידת צמרת השניה, וועידת הנדל"ן והעסקים לציור החרדי. המשתתפים נהנו מתוכן מקצועי עשיר, לצד הרצאות אקטואליות מפוליטיקאים בכירים העוסקים בנושא הנדל"ן ובמצוקת הדיור של הציבור החרדי. בין לבין נערכו עשרות פגישות עסקיות, ונרקמו קשרים חדשים בין עוסקים שונים בתחום הנדל"ן.

הוועידה היוקרתית כללה גם נותני חסות מקידמת עולם העסקים בהם בנק מזרחי טפחות, קבוצת נתיב פיתוח נדלן בהנהלת שמחה גריידינגר, אנג'ן שיווק נדל"ן, חברת מימון ישיר, פירמת רואי החשבון המובילה BDO, קיטשנס מותג מטבחי היוקרה המוביל במגזר החרדי, אחים גלובל ועוד.

הדיונים בוועידה עסקו בעיקר במצוקת הדיור ובמתיחויות שעלו לאחרונה עם ראשי הרשויות חריש, טבריה ורמת גן. על רקע זה אמר ח"כ הרב יעקב אשר: "בקדנציה הבאה נדרוש שיהיו נציגים חרדים במנהל מקרקעי ישראל שידאגו לתכנון ומתן מענה ראוי לציבור החרדי. הפקידים במשרדי הממשלה לא בקיאים  בצרכי הציבור שלנו ולא יודעים לייצר פתרונות לדיור החרדי".

גם מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שומרון התייחס למצוקת הדיור החרדית ואמר כי "תפקיד רשות מקרקעי ישראל הוא קודם כל להגדיל את ההיצע במדינת ישראל, גם למגזרים המיוחדים, לפריפריה, לכולם. יש להמשיך ולפעול להגדלה עקבית ורצופה של ההיצע".

סגן שר האוצר הרב יצחק כהן אמר כי: "לדחוק את האוכלוסיה הוותיקה ומצב זה יוצר מתחים מיותרים בערים עם אוכלוסיות מעורבות. המצב האידיאלי הוא תכנון ושיווק יחידות דיור ייעודיות עבור המגזר החרדי שיאפשרו את ארגון החיים הקהילתיים הנחוצים לאוכלוסיה זו ולהעדיף ככל האפשר פתרונות ממשלתיים יזומים. ההערכה מדברת על צורך של קרוב ל200,000 יחידות דיור בשני העשורים הקרובים"     

מנכ"ל משרד השיכון והבינוי בני דרייפוס הזהיר משיווק קרקעות המתפרסמות במגזר החרדי ואמר "צריך להיזהר ממכרזים שאינם בתוקף. לא צריכים להתפתות אחרי כל מודעה בבית כנסת. זוגות צעירים משחקים עם הכסף שאין להם".

יושב ראש מטה הדיור הלאומי זאב ביילסקי שיבח את שלוחי הציבור החרדים ואמר "יש לכם הנהגה פוליטית מצוינת, אין שבוע שבו אני לא מקבל טלפון בנושא הדיור מליצמן או מגפני". הוועידה אירחה בכירים רבים נוספים מתעשיית הנדל"ן ובכירים ממשרדי הממשלה  והמשק ביניהם יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג, סגן המנהל החטיבה הקמעונאית בבנק מזרחי טפחות אורי יוניסי, ושמחה גריידינגר בעלי קבוצת נתיב פיתוח נדל"ן.

בחלקה השני של הוועידה התקיים פאנל ייחודי שעסק בפיתוח הקהילות העסקיות בציבור החרדי. המשתתפים בפורום היו היזם שלמה טייטל, מנכ"ל מתחם העסקים והיזמות - ביזמקס איציק קרומבי ואהרון גפני מנכ"ל מתחם אחים בבני ברק. חברי הפאנל דנו בהזדמנויות הרבות שמעניקות קהילות העסקים החרדיות החדשות לחבריהן ועמדו על הצורך בהרחבת הפעילות והקמת קהילות עסקיות חרדיות נוספות.

לדברי יוזמי האירוע, אנשי העסקים דוד מרגליות וארי פריד בעלי חברת 'יעדים' המתמחה בניהול פרוייקטים והפקות ענק עבור החברות המובילות במשק: "בתחום הנדל"ן, הרבה יותר מבכל תחום עסקי אחר, בולט יותר ויותר הצורך ביצירת חיבורים בין הגורמים השונים הפועלים בענף. מנוף מרכזי וחשוב להצלחה בענף הנדל"ן, הוא להכיר כמה שיותר גורמי מפתח ולייצר חיבורים עסקיים. ההצלחה של הוועידה נובעת מאיכות המשתתפים שנמנים על קהילת העסקים החרדית, וכן מהעסקאות והקשרים שנרקמים במהלך שעות הוועידה".

ועידת צמרת אנשי עסקים חרדים עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד