י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דרמה בגור

לאחר המיזוג: לייבל יוסקוביץ עוזב האיחוד

התפקיד גדול עליו? ר' לייבל יוסקוביץ, מנכ"ל 'איחוד מוסדות גור' החדש הודיע על פרישתו מהתפקיד, זאת לאחר קשיים בניהול הישיבות שניהל בראשון לציון ובבית שמש

לאחר המיזוג: לייבל יוסקוביץ עוזב האיחוד
לייבל יוסקוביץ צילום: באדיבות המצלם

לייבל יוסקוביץ, מי שמונה לפני למעלה משנה להחליף את נחמן וידסלבסקי כמנכ"ל איחוד מוסדות גור, הודיע על עזיבתו והתמקדות בתפקידיו הקודמים כמנהל ישיבות 'נזר ישראל' של חסידות גור. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הקושי הגדול שדרש התפקיד של 'האיחוד' מיוסקוביץ - שאף התאחד עם הנהלת בית המדרש הגדול לא אפשר לו להמשיך. 

כזכור, לאחר שנים של הפרד ומשול בין הגוף הכללי העליון של חסידות גור המכונה "האיחוד", לבין הנהלת בית המדרש הגדול, הורה הרבי על איחוד של השניים בהנהלה משותפת של יונתן בונשטיין ולייבל יוסקוביץ.

במכתב שהגיע ל'בחדרי חרדים', נראה כי מה שהביא להחלטה הסופית, הוא מכתב שנשלח ע"י רבני צוות ישיבת 'נזר ישראל' גור בראשון לציון, לאיחוד המוסדות. עזיבתו של יוסקוביץ את ניהול הישיבה, גררה אחריה עול כלכלי קשה. 

יוסקוביץ אף שלח מכתב תשובה, בו כתב כי בעקבות הפנייה הנרגשת אל הנהלת האיחוד אודות מצב הישיבה והחובות, הבינה ההנהלה כי לעת עתה נכון להניח לי לעסוק בעיקר בביסוס הישיבות 'נזר ישראל' ו'פני מנחם', ולהוביל בשנה הקרובה ליציאתה של הישיבה מהחובות, כאשר במקביל אמשיך להשתתף כחבר הנהלה ולסייע לאיחוד במה שאוכל.

סגן השר ליצמן וראש עיריית ראשון לציון יחד עם יוסקוביץ בישיבה. צילום: משה גולדשטיין

לייבל יוסקוביץ, חסיד גור תושב בני ברק, כבן 46, התחיל את דרכו במוסדות גור לפני כ-20 שנה עם היכנסו לניהול ישיבת 'פני מנחם' של חסידי גור בבית שמש. 

אופיו המסודר, אפילו המוקפד, המעוף והיוזמה הייחודיים שלו, והמחויבות המלאה שלו למקצוענות - הביאו את המוסד בראשותו להצלחה כלכלית מפוארת. כמו כן, בזכות יחסי האנוש המעולים שלו הוא התחבב מאוד על נגידי החצר שראו בו איש אמון שניתן לסמוך ידיהם עליו. לפני למעלה מעשור, עם תחילת מהפכת הדיור הגוראית בערד, חל המפנה הגדול בחייו הציבוריים בגור. האדמו"ר מגור קרא לו אל הקודש פנימה וביקש ממנו שירתום את כישוריו למען פיתוח הקהילה בערד, שבשנים הראשונות נזקקה לסיוע כלכלי גדול מבחוץ. 

ההצלחה הכבירה בערד והאמון הרב שזכה לו מהקודש פנימה, הביאה לפני כשלש וחצי גם למינויו כמנכ"ל מוסדות 'נזר ישראל' של גור בראשון לציון שהיו נתונים בגרעון כבד, משכורות לא שולמו במועד וגם הארוחות קוצצו במידה ניכרת. כיום, שנתיים וחצי אחרי, הגירעון נעצר, המשכורות משולמות בזמן, הארוחות השתפרו לבלי הכר והמוסדות ניצבים במצב כלכלי אחר לחלוטין. 

יוסקוביץ שייך למשפחת המלוכה ונצר לאדמו"רי גור. הוא בן נין של הרבי ה'אמרי אמת', נכדו של רבי אהרן נח יוסקוביץ ז"ל, הנכד היחיד שהיה בשואה ושרד אותה. ה'אמרי אמת' אמר עליו כשעלה ארצה: וישאר אך נח. יוסקוביץ הינו חתנו של הש"ץ בגור ובעל המוספין רבי שאול בורז'יקובסקי וגיסו של הגאון רבי דניאל חיים אלתר בן הרבי ה'פני מנחם' זצ"ל. חמותו הרבנית מאשה בורזיקובסקי, היא מנכ"לית ארגון נשות גור והיכלי ענ"ג. 

לייבל יוסקוביץ איחוד מוסדות גור פרישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד