ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
ההתנכלות המרושעת נמשכת

לא נרגעים: השדולה דורשות לפרסם תמונות נשים בעיתון החרדי

ההתנכלות לתקשורת החרדית נמשכת במלוא התעוזה והחוצפה. לאחר שארגון הנשים 'קולך' נחל כישלון בעתירה נגד 'קול ברמה' כשדרש לקונסו ב-20 מיליון שקל, כעת בא ארגון אחר, הדורש מעיתון חרדי המופץ מידי יום לאלפים להכליל תמונות נשים:  "מעשה קיצוני, פסול וחמור ביותר"

לא נרגעים: השדולה דורשות לפרסם תמונות נשים בעיתון החרדי
עיתון שחרית צילום: המצלם

לאחר ההליך המשפטי שניהלו נגד רדיו קול ברמה, על אי השמעת נשים בתחנה, "שדולת הנשים בישראל" פנתה בהתראה לפני נקיטת הליכים משפטיים לעיתון חרדי המופץ במייל, בדרישה להפסיק להעלים נשים מתכני העיתון, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

"מדיניות של צנזור ומחיקת נשים ודימוייהן היא פעולה פסולה, הפוגעת פגיעה קשה בציבור הנשים בישראל, מדירה ומשפילה נשים, ומשדרת מסר חברתי מזיק ומסוכן לפיו תמונה או ייצוג גרפי של נשים, יש בהם כדי לטמא את המרחב הציבורי" נכתב על ידי עורכי הדין מטעם השדולה שפנו לעיתון 'שחרית'.

העיתון הדיגיטלי 'שחרית', מופץ מידי יום ביומו בתפוצת מיילים, עליה מנויים בעיקר אנשים הנמנים על המגזר החרדי - החסום לגלישה באינטרנט, אך להם גישה לשרתי מייל.

"צנזור ומחיקה של דמויות נשים כאמור, עומדת בניגוד לדין" כתבו עורכי הדין מטעם שדולת הנשים. "סילוק הנשים מהמרחב הציבורי באמצעות אי הכללתן ו/או מחיקתן מתכני העיתון שלכם, הינו מעשה קיצוני, פסול וחמור ביותר" טענו.

פתיחת משרדי עיתון שחרית בביתר עילית

במכתבם, דורשים עורכי הדין לחדול באופן מיידית מצנזור, טשטוש או העלמה של תמונות נשים מעל גבי דפי העיתון. כמו הן הם דורשים "תפעלו על מנת שמעתה ואילך, בעיתונכם יכללו גם תמונות של נשים".

לעומת טענות אלה, עמרם וויספיש מנכ"ל עיתון 'שחרית', אומר ל'בחדרי חרדים', כי בניגוד לטענות, העיתון מכבד מאוד את הנשים. "הן עובדות במערכת העיתון, הן חלק גדול מאוד מקוראות העיתון ותכני העיתון אף פונים לקהל זה", ופוסל לחלוטין את הטענות.

"צר לנו שגורמים הפועלים מטעם 'הקרן החדשה לישראל' מחפשים לעשות יחסי ציבור זולים לעצמם על חשבון ציבור הנשים במגזר החרדי שסולד מהם ומפעילותם" אומר וויספיש ומבחינתו בטוח שבית המשפט ידחה על הסף את הטענות שהועלו.

וויספיש מבהיר עוד בצורה ברורה וחדה, "אין שום סיכוי שעיתון שחרית שמושתת על עיתונות נקייה על פי התורה, תשנה את מתכונתה כמלוא נימה בגלל גחמותיהם של הארגונים הללו". לדבריו, מדובר בטענות של הבל על 'הדרת נשים' לכאורה. אם בכל זאת בית המשפט יחליט לקבל את התביעה, כאשר תוגש, "המגזר החרדי ונציגיו יצאו למאבק על מנת לקבוע אחת ולתמיד בחוק, שלא ניתן לקבוצת נשים שולית וצעקנית לדבר בשם ציבור הנשים כולו".

נזכיר, מדובר בדרישה קנטרנית מרושעת חסרת היגיון בריא, שכן העיתון הוקם מתוך מטרה לשרת את הציבור הירא והחרד לדבר השם, שאינו מעוניין לחזות בתמונות נשים על גביו, יתירה מכך, אותם מנויים, הם שבלחיצת כפתור הביעו את רצונם להימנות על תפוצתו, כך שאם יש שופטים בירושלים, דינה של העתירה אם תוגש, להידחות על הסף ושל העותרים לגלגלם מכל המדרגות.

הדרת נשים עיתון שחרית התראה לפני תביעה תביעה ייצוגית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד