י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

'הגזלנים הקדושים' שבתו בנתניה • צפו בגלריה

בהפקה מרשימה ומכובדת לכבוד התורה ולומדיה, התקבצו 'הגזלנים הקדושים' לשבת גיבוש עילאית שנערכה בעיר נתניה ובה נכחו קרוב למאה 'קובעי עיתים' מקהילת חסידי ברסלב בביתר עילית

'הגזלנים הקדושים' שבתו בנתניה • צפו בגלריה
שבת התאחדות 'הגזלנים הקדושים' מביתר צילום: דוד דנברג

 קרוב ל-100 בעלי בתים מחסידי ברסלב בביתר עילית, שבתו את השבת האחרונה במתחם 'אל הים' בנתניה, במסגרת שבת התאחדות של ארגון 'הגזלנים הקדושים', במסגרתו קובעים בעלי הבתים עיתים לתורה מדי ערב.

הארגון נוסד לפני שנים אחדות על ידי איש העסקים החרדי ויו"ר מזכירות ברסלב העולמית הרב נחמן בנשעיה, ומנוהל על ידי ראש הכולל הרב אברומי ליפשיץ. במסגרת הארגון מתכנסים מדי ערב קרוב ל-100 בעלי הבתים ללימוד משותף במשך כשעה, בקביעות ובהתמדה רבה, מבלי להחמיץ אף יום של קביעת עיתים לתורה.

שמו המקורי של הארגון שאוב מתוך דבריו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א, שביאר את מאמר חז"ל "קבעת עתים לתורה", כשה'קביעות' משמשת בלשון חז"ל גם לתיאור של מעשה גזילה, והרעיון של קביעת עיתים לתורה היא לגזול את הזמן מהיצר הרע, ולהעביר אותו לקדושה על ידי לימוד תורה בקביעות

את השבת ארגן ראש הכולל הרב אברומי ליפשיץ, בתמיכתם וסיועם של הנדיבים הדגולים תמכין דאורייתא, הרב נפתלי שטיצר, הרב יעקב ירוסלבסקי והרב יוסי חפץ ובסיועו הנכבד של פטרון הארגון ומייסדו הרב נחמן בנשעיה.

באווירה מרוממת מתוך שמחה של מצווה הגיעו ה'גזלנים הקדושים' לנתניה, שם התפזרו בחדרים המפוארים שהוקצו עבורם, ונהנו מכיבוד כיד המלך, בהפקתו המוצלחת והמקורית של 'ברוך פרוש פרודקשן', שהפיק את השבת כולה ברמה גבוהה ויוקרתית במיוחד לכבודה של תורה ולכבוד לומדיה.

ראש הכולל הרב אברומי ליפשיץ מסכם את השבת בסיפוק רב: "היתה זו השקעה אדירה, הן מבחינה כספית והן בחינה טכנית וניהולית, אבל התגובות הנלהבות, ההתחזקות הגדולה, ובעיקר החיזוק העצום שהעניקה השבת הזאת לקביעת העיתים על ידי ה'גזלנים הקדושים', אין ערוך לשוויה, ואי אפשר להגזים בתיאור התועלת העצומה ששאבנו כולנו יחד מהשבת המרוממת והמיוחדת הזאת".

 

ברסלב שבת התאחדות הגזלנים הקדושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד