כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

האדמו"ר מסאטמר: "רשב"י לא צריך תיירים. מי שנוסע - שלא יביא מצלמה"

אלפי חסידי סאטמר, בראשות האדמו"ר, עלו לקבר אביו, ה'ברך משה' זצ"ל • בטיש, שמעו החסידים משא חריף • "מעסיק שנותן לעובד לגלוש באינטרנט לא מסונן - אחראי על כל העבירות של העובד • מי שנוסע לל"ג בעומר למירון, שישאיר את המצלמה בביתו - ויסע רק להתפלל • ויש גלריה

האדמו"ר מסאטמר נושא דברים. צילום: בחדרי חרדים
האדמו"ר מסאטמר נושא דברים. צילום: בחדרי חרדים

אלפי חסידי סאטמר ציינו ביום רביעי האחרון את יום ההילולא של האדמו"ר בעל ה'ברך משה' מסאטמר זצ"ל, בראשות בנו הגדול האדמו"ר מסאטמר.

בבוקר יום ההילולא התפלל האדמו"ר בבית המדרש הגדול בקרית יואל, יחד עם בחורי הישיבות. בשעות הצהריים, אחרי התפילה, ערך 'לחיים' ועלה לקבר הנמצא באהול אדמו"רי סאטמאר שבבית החיים בקרית יואל.

בשעות הערב נערך ה'טיש' הגדול בבית המדרש של סאטמר בקרית יואל. לאחר סיום הש"ס, ניגוני דביקות, ואמירת לחיים נשא האדמו"ר את המשא המרכזי.

בתחילה דיבר ארוכות על הקשר של אביו עם הקהילה, וההתקשרות של אביו לדודו האדמו"ר בעל ה'דברי יואל' מסאטמר זצ"ל. בהמשך נשא דברים על אותם אלו שבמקום עבודתם יש אינטרנט לא מסונן: "מי שיש לו אינטרנט לא מסונן במקום עבודתו, שידע שהוא מתנתק על-ידי זה מתוך כלל ישראל ונופל לרשת של הסטרא אחרא.

"יהודי צריך למסור את נפשו לא ללכת לעבוד במקום שיש בו אינטרנט לא מסונן. זה אביזרייהו דגילוי עריות ויהרג ואל יעבור.

"בעל עסק שמעסיק עובדים עם אינטרנט לא מסונן שידע שכמו בעולם הזה מעסיק אחראי על הגשמיות של העובד, ועובד ששובר אחד מאבריו במקום עבודתו, המעסיק חייב לשלם לו, אותו דבר מעסיק שגורם לעובד להתנתק ברוחניות על ידי זה שנותן לו לגלוש באינטרנט לא מסונן הוא יהיה אחראי על כל העבירות של העובד".

בסיום דבריו התייחס האדמו"ר לנוסעים למירון בל"ג בעומר. האדמו"ר ביקשם שלא לנסוע כתייר באומרו: "הנוסע כתייר, רשב"י אומר לו: אני לא צריך אותך, ולכן מי שנוסע לל"ג בעומר למירון, שישאיר את המצלמה בביתו, ויסע רק להתפלל ולעורר רחמים".

אתר 'בחדרי חרדים' מגיש תיעוד מיום ההילולא.































































ברך משה סאטמר יום השנה קרית יואל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד