י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר פגישה לילית

איחוד דרמטי בשמאל: ברק, שפיר ומרצ סיכמו על ריצה משותפת

לאחר פגישה לילית: מרצ וישראל דמוקרטית סיכמו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות • ניצן הורוביץ יעמוד בראשות הרשימה, סתיו שפיר תעזוב את מפלגת העבודה ותוצב במקום השני, וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק יוצב במקום העשירי • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

איחוד דרמטי בשמאל: ברק, שפיר ומרצ סיכמו על ריצה משותפת
ברק והורוביץ צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

איחוד דרמטי בשמאל: יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, חברת הכנסת סתיו שפיר ורה״מ לשעבר ויו״ר ׳ישראל דמוקרטית׳ אהוד ברק, החליטו הבוקר (חמישי), לאחר פגישה לילית ארוכה, להקים ולהוביל יחד את "המחנה הדמוקרטי" בבחירות לכנסת ה-22.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בראש הרשימה, שתיקרא "המחנה הדמוקרטי", יעמוד ניצן הורוביץ, במקום השני תעמוד סתיו שפיר, שהחליטה לעזוב את מפלגת העבודה והייתה הגורם המלכד במגעים. אהוד ברק בחר לעמוד במקום ה-10 ברשימה.

שאר חברי המפלגה של ברק ימוקמו במקומות 3, 7, 9 , 14 ו-15. יוזמי האיחוד מאמינים שהקמת ׳המחנה הדמוקרטי׳ היא צעד ראשון והכרחי ב"משימה להחזיר את מדינת ישראל למסלול".

לפני שעה קלה הגיב ברק לאיחוד: "המערכה על מדינת ישראל מתחילה הבוקר. המחנה הדמוקרטי - כולנו יחד, נילחם וננצח. ולמופתעים: המיקום היחיד שחשוב - איפה נתניהו יהיה ב-18/09".

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה: ״אנו שמחים על הצטרפותו של אהוד ברק לרשימת מרצ, המהלך הזה ימנע אובדן קולות במחנה של רשימה שלא עוברת את אחוז החסימה ואיימה לאבד קולות למחנה המרכז- שמאל. החלוקה כרגע היא ברורה. מפלגת העבודה מציבה אלטרנטיבה אידאולוגית חברתית ואלקטורלית ברורה לגוש הימין, דבר שיאפשר לנו לפרוץ ולהביא קהלים חדשים ולהחליף את שלטון נתניהו״.

ח״כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה כי מדובר ב"מהלך דרמטי לחיזוק השמאל: הרחבת השורות הראויה לנו וחיזוק משמעותי לעמדות הצדק והשוויון כחלופה לימין המשיחי והמושחת. מהלך של גדלות נפש אישית וצעדים אמיצים ראויים לציון למען איחוד המחנה, כראוי לגודל השעה. ברכות וכבוד ליו״ר מרצ ניצן הורוביץ, לאהוד ברק לסתיו שפיר ולכל העוסקים במלאכה".

ח"כ מפלגתה של זנדברג, עיסאווי פריג', לעומת זאת, אמר: "לא לילד הזה ייחלתי. ייחלתי לשמור על הבית שלי, לשמור על הזהות שלי. אני רוצה להסתכל על חצי הכוס המלאה. מרצ הייתה עוברת לפני ואחרי. מרצ היא מפלגה עם ערכים. הכיוון הוא הקמת המחנה הדמוקרטי, אני מקווה מאוד שזה יעבוד, כי למרצ יש מוסדות וחשוב שהתהליך הזה יעבוד". 

אהוד ברק סתיו שפיר מרצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד