י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עונה קשות בידי הנאצים ימ"ש

בד"ה: 'הערר לוי' הלך לעולמו בשיבה טובה

מגרמניה לישראל: הישיש ר' שלמה זלמן לוי ז"ל מגרמניה שהיה נע על ציר גרמניה-בלגיה הלך לעולמו • ארונו יגיע לישראל ומכריו מבקשים ללמוד לעילוי נשמתו 

בד"ה: 'הערר לוי' הלך לעולמו בשיבה טובה
ר' שלמה זלמן לוי ז"ל מפרנקפורט צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בצער רב התקבלה הידיעה אודות פטירת הישיש ר' שלמה זלמן לוי ז"ל מפרנקפורט שבגרמניה, בן-דודו של הגאון הצדיק רבי אליעזר דוד פרידמן מלונדון. 

המנוח כונה 'הערר לוי' כפי שקראו אותו רבים בהותו גלמוד. הוא נולד בראש השנה תרפ"ג ביישוב טשוטשא במדינת רומניה, לאביו הרבני ר' יהושע בן-ציון לוי הי"ד, שהיה ממשפחה מיוחסת מנכדי הגאון רבי גדליה גליק, אב"ד ביקוני מתלמידי בעל ה'חתם סופר' זי"ע.

בילדותו הכיר היטב את הרבני החסיד ר' מנחם קליין הי"ד, ששימש כשו"ב ומורה צדק ביישוב טשוטשא, וכן היה זקנו של הגה"צ רבי משה ארנסטר זצ"ל.

בתקופה שלפני הבר מצווה התיישבו בני משפחתו בעיר סאטמר, ובהיותו שם הכיר את הרבי מסאטמר זי"ע והרבי המפורסם מביקסד זי"ע וחשובי פני הקהילה. בשנות הזעם סבל מרורות תחת הנאצים ימ"ש שאף גרמו לו לנזקים בגופו; נזקים שגרמו לו להיות אדם גלמוד כל ימיו וגזלו את יכולתו להקים דורות.

לאחר סיום המלחמה הגיע לפרנקפורט שבגרמניה, שם נשאר להתיישב שם עד סוף ימיו. במשך הרבה שנים היה רגיל לנסוע הרבה לאנטוורפן שבבלגיה; בעיקר בימות החגים; בהיותו שם קבע מקום תפילתו עם ידידיו בבית החסידים של חסידי גור.

מכריו מספרים ל'בחדר חרדים' כי על אף צרת נפשו והיותו אדם בודד כל ימיו, היה ר' שלמה זלמן יקר רוח ומקבל כל אדם בסבר פנים יפות ובשמחה רבה, ולא די אלא שהוא היה זה ששימח אחרים בווארטים מחכימים.

צהלתו בפניו הביאה לו כמה ידידים שאף דאגו לו במסירות עד סוף ימיו. עד לאחרונה ממש עוד היה לו זיכרון חד והיה מספר סיפורים 'פון דער היים'. אך לדאבון כל מכריו, חלה לפני כמה ימים ונפטר בשם טוב.

ארונו יובא לישראל ועל מסע הלוויה נמשיך ונעדכן ב'בחדרי חרדים'. בהיות שלא זכה להינשא ולהקים דור ישרים מבורך, מבקשים ממי שיכול - ללמוד משניות ולתרום צדקה לטובת ועילוי נשמתו הטהורה של ר' שלמה זמן בן ר' יהושע בן ציון.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

פרנקפורט גלמוד אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד