כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
סערת אפליית הבנות הספרדיות

ניצחון לגרינברג: הבנות שובצו בסמינר 'הילדסהיימר'

לאחר שיבוץ הבנות - ר"ע פתח תקווה שיגר מסר להורי תלמידות הסמינר: "נמשיך לתמוך במוסד ולסייע לו" • גרינברג הודה לנשיא המועצת ולשותפיו הקואליציוניים מש"ס

 ניצחון לגרינברג: הבנות שובצו בסמינר 'הילדסהיימר'
רמי גרינברג צילום: באדיבות המצלם

בעקבות מעקב 'בחדרי חרדים', סוף טוב לסערת אפליית הבנות בפתח תקווה: ראש עיריית פתח תקווה שפתח לאחרונה במאבק נחוש נגד אפליית בנות ספרדיות בסמינר הילדסהיימר בעיר, מכריז הבוקר על סיומה של הפרשה; זאת לאחר שלדבריו - הבנות הספרדיות שובצו בסמינר.

בקטע וידאו שפרסם גרינברג בשעות האחרונות, הוא פנה לתלמידות הסמינר והוריהן, ופירט בפניהם את התהליך שהביא לשיבוץ הבנות הספרדיות בסמינר; ובסופו הודיע, כי לאחר שהבעיה טופלה, העירייה תמשיך לתמוך ולתקצב את הסמינר.

"אני רוצה לעדכן אתכם בכל מה שהתרחש בשבועות האחרונים", אמר גרינברג, "כדי שלא יזינו אתכם בכל מיני שקרים. אני מוקיר ומעריך את סמינר בית יעקב בעיר שעושה עבודה נפלאה, עם תלמידות טובות מהעיר פתח תקווה.

"יחד עם זאת, הגיעו אליי בשבועות האחרונים מספר תלמידות שטענו שלא קיבלו אותן בגלל מניעים כאלה ואחרים. ביקשתי מאנשי המקצוע בעירייה לבדוק את הנושא ופניתי גם לרב הילדסהיימר ונפגשתי איתו, וביקשתי שיבדוק את הנושא כיצד אפשר לעזור להן".

"לאחר מספר ימים שנוכחתי לדעת שלא נעשית בדיקה אמיתית מצידו, פעלתי ובדקתי איך אפשר לשבץ את התלמידות היקרות הללו - שמתאימות לאורח החיים בסמינר, - כדי שלא יישארו בבית ויצטרכו לנדוד באוטובוסים לסמינרים רחוקים מפתח תקווה.

עוד הוסיף ראש העיר: "אני שמח לבשר, שאחרי גיבוי של רבנים, וגיבוי של השותפים הקואליציוניים שלנו בעירייה מש"ס, הרב אוריאל בוסו והרב אליהו גינת וכל יתר החברים, הצלחנו להביא לרישומן של הבנות הללו שמתאימות לסמינר, ככה שאין יותר בעיה.

"משכך, כמובן שאשמח שהסמינר ימשיך לפעול ולעבוד, וגם להבא שיפעל בשקיפות ויקבל כל בת שמתאימה לאורח החיים של הסמינר, ללא הבדל כזה או אחר. אנחנו נמשיך לפעול כדי להעניק חינוך טוב לכל תושבי פתח תקווה מכל המגזרים ומכל הסקטורים, בשיוויוניות. נשקיע בבינוי, נשקיע בתמיכות ובכל מה שצריך לעשות כדי שפתח תקווה תוביל בכל הפרמטרים לרווחת כלל התושבים מכל המגזרים.

"אני רוצה להודות למרן ראש הישיבה חכם שלום כהן, ולכל הרבנים הנוספים שחיזקו את ידינו כדי להביא לתוצאה הטובה הזאת - שכל בת יהודיה כשרה בישראל מפתח תקווה, שרוצה להירשם לסמינר ומתאימה לכך, תירשם, והדלת לא תהיה סגורה בפניה. ומשהצלחנו במשימה החשובה הזאת - למען חינוך ילדי ובנות פתח תקווה, אנחנו ממשיכים הלאה לתמוך במוסד ולסייע לו להמשיך בדרך החינוכית החשובה".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף אתמול את התיעוד מביקורו של ראש עיריית פתח תקווה במעונו של נשיא המועצת חכם שלום כהן, שגיבה בחום את מאבקו נגד אפליית הבנות הספרדיות, מול המתקפות בביטאוני מפלגות האופוזיציה בעיר. ראש הישיבה אמר לגרינברג "אל תירא ואל תיחת, תיאבק עד כמה שאתה יכול".

אתמול, במהלך היום, אף הגיע ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס ללשכתו של ראש העיר, כדי לחזק את ידיו במאבק הנחוש באפליית הבנות הספרדיות.

כאמור, ראש העיר הכריז הבוקר על סיומה של הסאגה, לאחר שלדבריו הבנות שובצו במסגרת הלימודים בסמינר.

רמי גרינברג פתח תקווה סמינר הילדסהיימר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד