י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השגריר החרדי לרבנים

"רק ישראלים שמעוררים חשד מגורשים מאוקראינה"

בצל ההסכם שנחתם בין ישראל לאוקראינה על אי עיכוב והחזרת ישראלים אומר השגריר הישראלי באוקראינה - כי אנשים מגיעים ללא כרטיס חזור וללא כסף וזו הבעיה המרכזית • כל הפרטים 

"רק ישראלים שמעוררים חשד מגורשים מאוקראינה"
שגריר ישראל באוקראינה, יואל יוסף ליאון צילום: באדיבות המצלם

"אין אנטישמיות באוקראינה", הכריז שגריר ישראל באוקראינה, יואל יוסף ליאון בהרצאה שנשא בפני 50 רבנים מאירופה שהשתתפו בסמינר של 'מרכז רבני אירופה'.

לדברי השגריר, "הבעיה נעוצה בכך שאנשים מגיעים לאוקראינה ללא כרטיס טיסה חזרה, או ללא פרוטה בכיסם ומעוררים חשד שהם מתכוונים להישאר בתחומי המדינה ללא אישור. זאת הבעיה המרכזית".

עוד אומר השגריר כי הרשויות באוקראינה נמצאות איתנו בקשר תכוף ומעדכנות אותו כאשר מתעוררות בעיות עם אזרחים נושאי דרכונים ישראליים. נושא כניסת ישראלים לאוקראינה היה אחד משורה של נושאים שעלו בהרצאה ובשיחה שהתפתחה אחריה בין הרבנים מאירופה לשגריר שהשיב בהרחבה.   

יואל יוסף ליאון הוא בין הבודדים בשירות החוץ של ישראל שהוא שומר מצוות והולך כיפה בגלוי וחוטי הציצית משתלשלים בגאון על מכנסיו. הרבנים, שהופתעו למראהו, התעניינו בתפקידו ובאורח חייו ושמעו ממנו על התפקיד כמו גם על הקפדתו להתלבש בגלוי כיהודי שומר מצוות דבר שכדבריו זוכה להערכה בקרב שגרירים ממדינות שונות עימהם הוא נפגש.

השיחה עם השגריר הייתה כחלק משורה של מפגשים שהתקיימו במסגרת הסמינר המקצועי אותו אירח הרב שלמה וילהלם, רבה של ז'יטומיר והמחוז. הרבנים התארחו בכפר הנופש שבמקום. הסמינר שהתחיל ביום שני השבוע והסתיים ביום רביעי בצהריים היווה עבור הרבנים מרחבי אירופה, שחלקם משמשים רבנים בערים מרוחקות, הזדמנות למפגש ושיחה עם עמיתיהם בנושאים רבים העומדים לפתחם.

במהלך הסמינר שמעו הרבנים הרצאות מפי אנשי מקצוע במגוון נושאים שכל אחד מהם נשא שלושה הרצאות. הרב משה גולדשטיין, מאמן אישי ועסקי, עסק בנושאים של ניהול וניצול זמן לצד העצמה אישית.

אוקראינה מרכז רבני אירופה יואל יוסף ליאון ז'יטומיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד