י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"פגיעה פיזית"

מחדל: השגרירות הישראלית הושחתה 15 פעמים

שגרירות ישראל בפינלנד הושחתה 15 פעמים בשנה וחצי האחרונות על ידי אנשי ימין קיצוני ניאו-נאצים שהשחיתו את המבנה פעם אחר פעם • 

מחדל: השגרירות הישראלית הושחתה 15 פעמים
דלת השגרירות הישראלית שנופצה צילום: באדיבות Ynet

שגרירות ישראל בפינלנד הושחתה 15 פעמים בשנה וחצי האחרונות על ידי אנשי ימין קיצוני ניאו-נאצים שהשחיתו את המבנה פעם אחר פעם; המשטרה לא עצרה את המשחיתים.

על פי הדיווח של איתמר אייכנר באתר Ynet, בתחילת השבוע נופצו זכוכיות דלת הכניסה לבניין השגרירות ולמרות פנייה מצד ישראל לרשויות בפינלנד, טרם עצרה המשטרה מישהו אחד מאותם מתנכלים ניאו-נאצים.

על הבניין רוססו במספר הזדמנויות כתובות נאצה, הודבקו צלבי קרס ותמונות של היטלר; בחודש פברואר האחרון התקיימה הפגנה לא חוקית של ניאו-נאצים בסמוך למדרגות הבניין של השגרירות.

תמונת הצורר על שלט השגרירות. קרדיט: באדיבות ynet

שגריר ישראל בפינלנד, דובי שגב-שטיינברג, הביע דאגה מהמשך ההתנכלויות ועל אף הפנייה מצד ישראל - הרשויות הפיניות לא עצרו את המבצעים, וכאמור, התופעה חזרה על עצמה 15 פעמים בשנה וחצי האחרונות.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "בסוף השבוע האחרון נרשמה פגיעה פיזית בשגרירות ישראל בהלסינקי. הנ"ל מהווה חוליה נוספת בשרשרת של אירועים אנטישמיים שכוונו נגד השגרירות שכללו, בין היתר, הדבקת צלבי קרס ומדבקות בדמות היטלר על בניין השגרירות. שגרירות ישראל בהלסינקי הביעה שאט נפש בפני הרשויות הפיניות ודרשה כי אלו יפעלו במלוא החריפות למציאת האשמים, מיצוי הדין עימם ומניעת מקרים דומים. במקביל תזומן הממונה הפינית לשיחה במשרד החוץ ובה יובהר כי לא נסבול מעשים אנטישמיים ופגיעות בנציגויות".

שגרירות ישראל פינלנד היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד