י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תושבי ביתר מוחים: "החיים בשכונת הדקל בלתי נסבלים"

לטענת התושבים, בניית כיכר במקום מקשה על חייהם של התושבים והיא נמשכת זמן רב מהצפוי • העירייה: "עושים ככל יכולתינו, המטרה היא שמירה על חיי אדם"

מאיר רובינשטיין
מאיר רובינשטיין



תושבי שכונת הדקל בגבעת A שבביתר עילית, קיימו הערב (מוצ"ש) הפגנה נגד ראש העיר והעירייה, בטענה כי עבודות תשתית שנעשות במסגרת בניית כיכר בתוך השכונה נמשכות זמן רב ומקשות על ניהול שגרת חייהם.

התושבים טוענים כי ראש העיר, מאיר רובינשטיין, הבטיח פעם אחר פעם במהלך השבועות האחרונים כי העבודות יסתיימו בהקדם, אך בינתיים העבודות נמשכות והדבר מפריע להתנהלות של מרבית תושבי השכונה.

מדובר על עבודות שנעשות בפניית הרחובות זוועיהל, בן זכאי ובבא סאלי, במסגרת בניית כיכר חדשה שתקרא 'כיכר ישראל'.

בהפגנה השתתפו עשרות מפגינים שמחו על הסחבת.

מארגן ההפגנה, אברהם פינקלשטיין, אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "המצב הוא בלתי נסבל, הבטיחו לנו כבר לפני פסח שהכביש ייסלל, אך הוא בינתיים נשאר מגורד. כעת רוצים לסגור את הכביש, שנחשב למרכזי ביותר, למשך חודש. המצב הוא בלתי נסבל, התושבים באו הערב להביע את הכאב ולבקש את התייחסותו של ראש העיר למה שאנחנו עוברים כאן".

תגובת העירייה: "ראש העיר לחץ לקצר זמן העבודות"

מעיריית ביתר עילית נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "במסגרת העבודות לבניית מעגל תנועה ב'כיכר ישראל' שכונת הדקל, הודיעה העירייה לתושבי האיזור כי בעקבות העבודות ייחסם הנתיב המסתעף אל הכיכר מכיוון רחוב הרבי מזוועהיל ואליו, לתנועת כלי רכב, כולל לתחבורה ציבורית, למשך תקופה של חודש ימים, החל מיום א', ל' בניסן תשע"ב. וכי ציבור הנוסעים מתבקש להשתמש בדרכים חלופיות ולגלות אורך רוח.

"העירייה גם ביקשה מציבור התושבים לגלות אחריות, בעיקר על ילדים, ולתכנן מראש את חציית כבישי הכיכר. כך גם פרסמה העירייה לנוסעי התחבורה הציבורית את הנתיבים החדשים לתקופה זו לתחבורה הציבוריה ולפיה.

"על פי התכנון והמקובל בענף הבנייה, עבודות הקמה של מעגל תנועה כעין זה, כוללות גם עבודות בלתי צפויות, והן אורכות 8 חודשים. בלחץ של ראש העיר על הנהלת החברה המבצעת, צומצמו העבודות ל-6 חודשים בלבד!

"עבודה זו אינה יכולה להתבצע בשלבים או במספר צוותות מאחר ומדובר בעבודה, אשר ברובה הגדול היא עבודה גושית, רציפה, רבת-שלבים, שבלתי ניתן לפסוח על אחד ולהתחיל בעמיתו. גם ימי הגשמים שהיו מנעו את המשך העבודות שכן כל יום גשום מביא בעקבותיו עוד יומיים שלא ניתן לעבוד במקום.

"עבודה זו אינה יכולה להתבצע בלילות וזאת משני סיבות. 1) הכיכר האמור מצא בלב איזור מגורים, ולא שייך להפר את שינת התושבים בלילות. 2) במקומות אחרים מדובר בצירים עמוסים וחיוניים שלא שייך לחוסמם כלל ביום.

"עבודות הקמת מעגל התנועה מתבצעות בראיה סביבתית ואחראית, הכוללת סידור מחדש של קווי חשמל ובזק דרכי גישה, צנרת מים ונקודות ביוב לבתי העסק שבצומת. מאחר ולצורך הקמת מעגל התנועה יש צורך להעמיק באדמה ולשנות את קווי התשתיות.

"עצי הדקל שגיאי-הצמרת הנטועים בצומת, עדיין מניבים פירות, ובכדי לאפשר את בניית מעגל התנועה, מבלי לסטות מן ההלכה, הם הועתקו ממקומם והוסטו במספר מטרים, וזאת במבצע אגרונומי רגיש במיוחד.

"והחשוב מכל: ההשקעה הרבה והטרחה הגדולה בבניית מעגל התנועה, לא נועדו לעיצוב האסתטי של האיזור, למרות שבדרך נעשית גם העבודה ברמת אסטטיקה בכדי לשוות למקום מראה יפה, אלא כי אם להוסיף בטיחות וזהירות בדרכי חיי אנוש.

"ראש העיר והצוות המקצועי של העירייה סבורים כי מוטב כמה שבועות של חוסר נוחות, מאשר חלילה סיכון חיי אדם בתאונות דרכים שכן צומת דרכים זה מסוכן מאוד כפי שהוא כיום, ובעז"ה לכשיושלם יוכלו התושבים לחצות בבטחה את הככר וכלי הרכב ינועו במקום בבטחה בלי לסכן את עצמם ואת העוברים ושבים".
מעגל תנועה ביתר עילית מאיר רובינשטיין כיכר עצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד