י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מהזמר שטיינמץ ועד טסלר

והשבוע: לייבל'ה בעקבות הנופשים באירופה

כמידי שבוע לייבל'ה משנס מותניו ומכתת רגליו מאירוע לאירוע כדי להביא לכם את הדיווחים החמים ביותר מעולם הברנז'ה החרדי. והשבוע, לייבל'ה מסביב לעולם עם הנופשים החרדים שמילאו את הגלובוס, מי הוא החסיד שפרש מבעלזא וחזר לחסידות? וגם, תחרות הקלנועיות של הצלם החרדי עם המיליארדר האמריקאי

והשבוע: לייבל'ה בעקבות הנופשים באירופה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

רק החלו ימי בין המצרים וכבר חלק נכבד מבני הציבור החרדי ארזו את המזוודות והפקלאות שלהם ויצאו אל הטרמינל בנתב"ג. אז נכון שמדובר בתקופה שבה לא נערכות חתונות ורבים מהאדמו"רים ומאנשי העשירון העליון יוצאים לחופשות. אך מדוע נגרע חלקנו להישאר בארץ החמימה, שחוץ מסרטונים ויראלים של בחירות, מספרים של כרטיסי אשראי מלפנים ומאחור והרבה מאוד מדוזות, לא קורה בה באמת כלום.

לייבל'ה כמובן לא טמן את ידו בצלחת ואץ רץ לתפוס אף הוא מקומות בנופש. לייבל'ה אמנם ניסה בכל מאודו לברטר איזה נופש מסכן, אך בסופו של דבר הצליח למצוא כרטיסים מוזלים בטיסת קונקשן בלבד והוא יצא עליז ושמח לרחבי אירופה, כדי לעקוב מקרוב אחר הנופשים שיצאו להנות בדריי וואכן. 

תחילה לייבל'ה שידוע כשוחר שלום, חושף עוד נדבך בימי בין המצרים שנבנה על אהבת חינם. העסקן הוותיק יענקל ברונר מארה"ב, שהיה פעם מגדולי העסקנים בחצר הקודש בעלזא ופרש ברבות השנים, שהה בשבת האחרונה בצל הקודש אצל הרבי מבעלזא במעונו בקרית יערים טלז סטון ובמוצאי שבת ישב בקו"פ זמן רב. 

לייבלה שכמידי שנה יוצא לראות את האדמו"רים בנאות דשא, הגיע השבוע לעיירה הינטרגלם שבאוסטריה, שם נופשים האדמו"רים מתולדות אהרן ונדבורנה.

את התיעוד שלייבל'ה הביא מהאדמו"רים - תוכלו לצפות במגזין היוקרתי 'די וואך' האמריקאי. לייבל'ה הצליח לראות בין הנופשים הרבים במקום, את אמן הרגש החסידי מוטי שטיינמץ שהגיע לנופש זוגי במלון.

הוא אף זכה לקבל תמונות של שטיינמץ בשחייה אולימפית בבריכה, אך לייבל'ה שאמון על צנעת הפרט - נמנע מלפרסם את התיעוד. 

לייבל'ה תיעד את מוטי יושב בצהרי היום יחד עם המשבקי"ם לבית נדבורנה ומספר להם על מופע 'האסק' הגדול שהתקיים לראשונה למגזר החסידי. מי שעוד הצטרף לשיחה הוא ראש הקהל של חסידי סטמאר בויליאמסבורג - ר' שאול פרלשטיין.

 

בנוסף ראה לייבל'ה את המשב"ק המיתולוגי לבית נדבורנה ר' אבי קלפנר, עם ראש הקהל של סאטמאר ר' שאול פרלשטיין. קלפנר היה באמצע 'שניים מקרא' כנהוג והתפנה לשוחח עם האורח מארה"ב. 

מי שעוד יישב וראה את התמונות משמחת בית ויזניץ מתוך מגזין 'די וואך', הוא הזמר שרולי ליפשיץ, שהגיע להנעים את הזמן בשירה ווקאלית לאורחי המלון. 

מי שלא הסתפק רק בשני אדמו"רים, הוא בעל המלון - סטפן הידוע - שגם יודע לדבר יידיש כראשון החסידים. סטפן חיפש עוד אדמו"רים שאפשר להביא למלון, לצורך כך עלעל הגוי במגזין 'די וואך' ללמוד אודות אדמו"רים ורבנים נוספים ואכן ללייבל'ה נודע שכבר היום הצליח הגוי להביא למלון את אחד מגדולי האדמו"רים מארה"ב. 

במלון טיפנהולץ שבהרי האלפים האוסטרים, נצפו הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין שהשבוע לא כתב את טורו השבוע ב'בקהילה' והותיר את הבכורה ליצחק פלדמן הנהדר. ריבלין נצפה בשיחה בענייני היום והשעה על הנעשה בישראל, עם מנכ"ל יתד נאמן זליג אורלנסקי, שגם לקח פסק זמן מהמערכת ברחוב ז'בוטנסקי שבגבולה של עיר התורה והחסידות. 

ואפרופו ריבלין, הצמוד של ריבלין - אבי בלום, החל להגיש עם משה גלסנר את התוכנית 'שחור לבן' בערוץ הכנסת. לפני שהגישו את התוכנית, עישנו השניים סיגרים וחשו כאילו ומדובר בלא פחות מהתוכנית 'עובדה'. 

משם הגיע לייבל'ה לאתר הסקי ואל טורנס - שנמצא באזור שלושת העמקים בין צרפת לשוויץ. לייבל'ה עלה לגובה וראה שמודבר באתר הסקי הגבוה ביותר באירופה. במרפסת המלון של יוסי ורשנר התותח, ראה לייבל'ה את הרה"ג רבי יוסף צבי ברייער - ראש ישיבת בעלזא בית חלקיה, כשהוא נותן דברי חיזוק לנופשים.

משם הגיע לייבל'ה לארוזה אצל אברמי פלדמן. שם ראה את סגן ראש עיריית ירושלים ישראל קלרמן שלמד מהראיס ליאון שכדאי לטוס, כשלצידו העסקן ברוך הימל, שלייבל'ה כבר מחכה וגם מצפה לתמונה השנתית שלו עם הרבי מתולדות אברהם יצחק. כמו כן ראה לייבל'ה במקום את אושי שלמוביץ - הצלה גוש דן, שמאול טירר, אהרן לייב אברמן לב מלכה וכן את אביגדור ומוטי כהן ממעדני זהבה. 

הח"כ הטרי יענקי טסלר שכבר עבד קשה ויצא לנופש, נצפה בדאבוס - כשהסכים לעמוד לתמונה עם ישראל לוי - מנהל מחנה הנופש לילדים חולי אטופיק דרמטיטיס 'קומי עורי'.

ועדיין בדאבוס. הרב יעקב ולצר מזכיר המועצת, נצפה במלון בדאבוס שבשווייץ (לא לא במלויה), לייבל'ה מוסר לגולשים כי בשבת מסר הרב ולצר שיעור נפלא בפרקי אבות בפני הנופשים במלון ממש שפתיים יישק. 

ויש כאלו שרוצים לנפוש בגיאורגיה. הח"כ דוד ביטן שאולי עוד יהיה שר לפני בחירות - לא בטוח, נצפה במסעדה של מנד'יס בטביליסי וביקש להצטלם עם מנדי גולדשמיט - בעלי רשת המסעדות באוקראינה וגאורגיה.  

ומגאורגיה לאוקראינה, הגרי"ד גרוסמן נראה חורך את קברי הצדיקים יחד עם נאמנו בנצי נורדמן הרב המקדש. הרב הגיע לאומן בראש משלחת לרגל ימי בין המצרים.

ושגריר ישראל באוקראינה - יואל יוסף ליאון - נצפה עולה לתורה בעיר צ'רנוביץ, בראשות שליח חב"ד הרב מענדי גליצנשטיין. הבעל קורא היה הבדחן העולמי אבא טורצקי במסגרת מסע "מרכז רבני אירופה". 

והדובר של המסע עורך חדשות משפחה אליעזר שולמן, נצפה בתמונה עם היהודי האחרון בעיירה בן למעלה מ -90 שלא ברור האם מפאת ימי בין המצרים טרם הסתפר או שאין ספרים במקום. 

גם השדרן עמי מימון  מ'קול ברמה' יצא לשאוף אוויר, אך בארה"ב. הוא נצפה בכניסה לציון מורו ורבו הרבי מחב"ד, כשהוא כותב פ"נ ומי שנמצא מולו היה לא אחר מאשר רבה של בני ברק הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא השניים לא עשו תחרות מי כותב יותר מהר. 

לייבל'ה שב לארץ, אך לא יכל להירגע ויצא לעיר התורה בהרי יהודה, שם הגיע לספא ביתר של יעקי הרשקופ התותח, שלא מפסיק לפנק את הציבור גם לגוף גם לנשמה. לייבל'ה לא ידע שיש כזה בייזם טוב בביתר וקיבל מכות בגבו עד שכמעט נכווה. 

ולאחר ששחה בג'קוזי של הרשקופ, עלה לייבל'ה למתחם המכולת של חיימקה, שם סעד את נפשו בגריל של ניר, שגם הוא למרות השעה המאוחרת לא הפסיק לתת שירות. 

והנופשים בישראל: ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן שהה בשבת האחרונה במעלות במסגרת שבת התאחדות לחסידי אלכסנדר. גוטרמן חבש את הספודיק כנהוג ועדשת לייבל'ה קלטה אותו עומד בתפילה חרישית של ערב שבת קודש. 

ובצפת, אצל אלעזר מרגלית נצפה הרבי הצעיר מנעשכיז באמירת 'ויתן לך' במוצאי שבת, לייבל'ה לא בדק מי קנה את הסלטים לסעודה שלישית בבית המדרש באשדוד אך בטוח שהרבי דאג שמישהו יעשה זאת במקומו. 

ובשבע ברכות האחרון של מרכז חסידי ויז'ניץ ראה לייבל'ה את חיים רבינוביץ - הרל"ש של אייכלר, מתברך מהרבי. לייבל'ה יודע לספר כי רבינוביץ נראה נהנה מהמלכות הויז'ניצאית של השבע ברכות. 

לייבל'ה הגיע גם לציון הצדיק משטפנשט בגבעתיים, שם ראה את השר ארדן עורך טיש הילולא לצדיק, יחד עם יו"ר המוסדות הרב סלומון. השר ארדן שיבח את עבודות המשטרה במהלך ההילולא וכמו תמיד פוליטיקאים רק מרוויחים כשמסייעים לצדיק. 

ואפרופו פוליטיקאים בציון. ראש העיר ישראל פרוש נצפה אף הוא ברחבת בית הקברות, כשהוא בוחן את הקלנועית הממונעת של הצלם שוקי לרר, שהגיע עד גבעתיים לאחר שהתחרה השבוע עם שלדון אדלסון מי נוסע יותר מהר. 

ואם באדלסון עסקינן, המפיק הבולדוזר מוטי בוקצין שעמד מאחורי הביקור של שלדון בבני ברק ודאג לפרטי פרטים שהכל יעבור בשלום.

גם את התחבורה הציבורית לא פספס לייבל'ה שכידוע נוסע קבוע עם רב קו שימושי והשבוע הוא פגש את החתן הדובר של עומר ינקלביץ - רפי פרלשטיין ברכבת הקלה מסמס ומתדרך כמו שרק הוא יודע. 

ובחזור מירושלים, נסע לייבל'ה דרך אלעד, שם ראה את הדובר של פינדרוס משה רבר, בצעד חריג נוסע באוטובוס דבר לא שגרתי בעליל. 

מאלעד המשיך לייבל'ה לאולפני הרצליה, שם ראה את אלי שלזינגר של 'בחדרי' בחום היום, ממתין מחוץ לאולפנים לצד סודה קרה עם הגיזוז הכי חזק, האם שלזינגר מתכנן משהו שלייבל'ה לא יודע?

 

לייבל'ה קפץ השבוע לסיטי טאואר היוקרתי ברמת גן. נדל"ן אמנם זה לא התחום החזק שלו, אבל רבים וטובים אמרו לו שאת ועידת צמרת לא מפספסים. ובמשתתפים יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג נראה מלווה ביוזמי ומפיקי האירוע, אנשי העסקים דוד מרגליות וארי פריד שהוכיחו את עצמם בהפקה מטורפת כמו שהם יודעים.


גם חבר הכנסת יעקב אשר שהגיע לפני אירוסי בנו התעניין בתחום חללי העבודה המשותפים, שם נצפה בשיחה ערה יחד עם מנכל"י מתחמי חללי העבודה לחרדים איציק קרומבי מביזמקס ואהרון גפני מאחים. 


ביציאה, הרצוג פגש את המנחה שלומי קוק, שם שוחחו השניים על עצם היותם נכדים לרבנים ראשיים. לייבל'ה לא פספס בתמונה את איש היחסי ציבור חזקי שכטר, שניהל את הצד התקשורתי של הכנס בהצלחה גדולה, יחד עם נחמיה רוזנפלד שותפו. 

ואיזה נס שמול אבני הכותל לא מעשנים. לייבל'ה ראה בלילה שבין רביעי לחמישי את גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד הנושק לגיל 70 וכזכור תועד בבת מצווה היוקרתית של בתו של אלי רימר כאשר התלונן שמפריע לו עישון הסיגריות בצורה קשה ביותר. 

וברקע שבירת שיא הקמפיינים לחודש אחד, בחברת גיוס ההמונים קוזמאצ' נערכים למעבר למשרדים חדשים בירושלים. יוסף קופרשמיט מהנהלת החברה נצפה השבוע עוקב מקרוב אחר התקדמות העבודות.

יו"ר זק"א יהודה משי זהב התחיל השבוע ביום שלישי את חגיגות היום הולדת ה- 60 עם משפחתו הקרובה ונכדיו שפתחו מועדון מעריצים לסבא הגדול שגם בגיל שישים לא נס לחו. 

ועוד מי שחגג השבוע יום הולדת 23 הוא הזמר הצעיר שלומי ורצברגר, לייבל'ה זוכר את ורצברגר כבחור בויז'ניץ-סאסוב ושמע שהחברים הפתיעו אותו במסיבת הפתעה, לאחר שנזכר שיש לו יום הולדת נכנס לקודש פנימה למעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי וקיבל את ברכתו. 

גם הצלם נפתלי לרר נהיה רק בן 24, לייבל'ה עוד זוכר את הבר מצווה שלו באולמי הדודאים ואיך כל האדמו"רים נהרו. לרגל היומולדת לא הלך לרר לבקש ברכות, אלא הסתפק במנגל משפחתי מורחב בחום של שיכון ה'.  

25 שנה להסתלקותו של הרבי מלובביץ' והכל מתנהל בחב"ד כמו שהרבי קבע וביתר שאת. צעירי חב"ד בישראל יצא בחודשים האחרונים עם מיזמים עצומים שמשאירים מבטי קינאה לכל ארגוני התשובה בעולם ואף למנגונוני חבד בחו"ל.  צעירי חב"ד נחשב היום ל'מותג על'. מי שעומד על המשמר ונחשב לראש החץ של פעילות חב״ד ושימור הוראות הרבי במלואן הוא הרב אהרונוב שמעמדו הציבורי התחזק על רקע משבר ההנהגה הציבורית בישראל ובעולם, והוא נחשב כיום לאחד היהודים המשפיעים בתבל.

בשבועות האחרונים הוא זכה לכתבות ענק כולל שער בעיתונים: המודיע, בקהילה, ומקור ראשון. והוא "נאלץ" לעמוד שוב ושוב אל מול צלמי העיתונים, גם למדור שלנו שלחו אחת..

ולפני סיום, הקבלן החרדי הצעיר ביותר במגזר החרדי, קיבל השבוע תעודה רשמית של קבלן. התרגשות גדולה נרשמה בקרב  חבריו הרבים. לרגל קבלת התעודה, המריא פלדמן לביקור באוסטריה, שם פגש אוליגרכים כבדים לקראת מיזם גדול. 

ולפינת המזל טובים, רק בשמחות. 

הפוליטיקאים של ניו יורק, ג׳ערי נאדלר, התובע הכללי בברוקלין עריק גענזאלעס, חיים דויטש, קלמן יעגער, שמחה אייכעשטיין, אושי טייטלבוים, הגיעו להשתתף בשמחת הבר מצווה של שלושת בניו של העסקן והדיפלומט בפוליטיקה בבאבוב ר' יחזקאל בלוי. 

מזל טוב לחבר מועצת העיר צפת יוסי גלנט מש"ס, לרגל הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת. 

ושמחה גדולה בקרב יושבי פורום תחריר. עמיחי אתאלי כתב 'ידיעות אחרונות' בכנסת ובעתיד ראש מועצת מזכרת בתיה, חבק את הולדת בתו בשעה טובה. לייבל'ה לא בטוח שאתאלי ייתן קידוש מפנק בשבת הקרובה. 

מזל טוב לראש העיר בית שמש הגב' עליזה בלוך, לרגל אירוסי הבת. 

מזל טוב לעו"ד יוסי ויצמן משנה לראש לשכת עוה"ד לרגל נישואי הבת. 

מזל טוב לעו"ד ד"ר יריב וינצר לרגל הולדת הנכדה. 

מזל טוב לחבר מועצת העיר רחובות ומחזיק תיק הכספים פנחס הומינר לרגל אירוסי הבן. 

ברכת מזל טוב לרב ישראל שנור, יועץ סגן השר מאיר פרוש לרגל הולדת הבן. בשמחה ראה לייבל'ה גם את סגן השר וגם את חנוך זייברט.

ולפינת ניחומי האבלים ל"ע

רבים הגיעו לנחם את חבר מועצת עיריית עפולה מנחם גולד על פטירת אמו, לייבל'ה ראה בו זמנית גם את גפני וגם את מקלב, ברגע שגפני ראה שאין מצלמות אמר לכולם "אף פעם לא ישבנו עם השמאל". 

לייבל'ה רכילות חרדית נופש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד