כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בכל יום מתרחשת לפחות תאונת דרכים אחת שבה מעורבת משאית

רק בתל אביב התרחשו בשנת 2011, 48 תאונות שבהן היו מעורבות משאיות, שתיים מהן קטלניות. אור ירוק: "על הרשויות לוודא כי משאיות כבדות יכנסו לערים רק במידת הצורך"

בכל יום מתרחשת לפחות תאונת דרכים אחת שבה מעורבת משאית





בשנת 2011 התרחשו 364 תאונות דרכים שבהן היו מעורבות משאיות, בערי ישראל. כך עולה מנתוני אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. מהנתונים עולה עוד, כי מסך כל התאונות, 13 מהן היו קטלניות אשר גבו חיי אדם ו-37 מהתאונות היו קשות. על אף שיעורן הנמוך של המשאיות במצבת כלי הרכב בישראל, מעורבותן בתאונות דרכים חמורות וקטלניות גבוהה, בשל המאסה הגדולה של המשאית, הגורמת למספר גדול של הרוגים ופצועים קשה בעת תאונה עם משתמשי הדרך האחרים.

בעיה מוכרת בתחום מעורבותן של משאיות בתאונות דרכים הינה עייפות בנהיגה. מחקרים מראים כי עייפות הנהג מהווה גורם בכ-20% מתאונות הדרכים בהן מעורבים כלי רכב מסחריים, בייחוד בלילה. נתונים שנאספו בבריטניה מצביעים על כך שאחוז תאונות הדרכים הקטלניות שנגרמו בשל עייפות נהגי משאיות, הוא יותר מכפול מאשר מכוניות (8% לעומת 3%). בעיה נוספת היא רמת התקינות הנמוכה בחלק גדול מהמשאיות. לאחרונה נערך מבצע על ידי משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אשר במסגרתו בוצעה פעילות אכיפתית והסברתית בצמתים מרובי משאיות. במהלך המבצע נבדקו על ידיי בוחני אגף התנועה ובוחני הניידות תקינותם של כ-1,800 כלי רכב מסוג משא מעל 10,000 טון. מהבדיקה עולה כי ביותר מ-50% מהמשאיות שנבדקו נמצאו ליקויים.

בתל אביב התרחשו 48 תאונות דרכים בהן מעורבות משאיות, שתיים מהן קטלניות ואחת קשה. בירושלים התרחשו 46 תאונות דרכים בהן מעורבות משאיות, שלוש מהן קשות. בבאר שבע התרחשו 17 תאונות דרכים בהן מעורבות משאיות, אחת מהן קשה. בחיפה התרחשו 15 תאונות דרכים בהן מעורבות משאיות, אחת מהן קשה. בפתח תקוה התרחשו 12 תאונות דרכים בהן מעורבות משאיות, אחת קטלנית ושתיים קשות.

עמותת אור ירוק: "על המדינה לדאוג שהחיכוך בין האוכלוסייה בערים והמשאיות יהיה מינימאלי. ניתן לעשות זאת על ידי הסדרת אזורי חניה לרכב כבד מחוץ לשטח העיר (להוציא מקרים בהן משאיות נדרשות לעבוד בתוך העיר). על הרשויות לוודא כי משאיות כבדות יכנסו לערים רק במידת הצורך. מעבר לכך על החברות המעסיקות נהגי משאיות, לוודא שהנהגים לא נוהגים מעבר לזמן המורשה בחוק וכמו כן יש להקפיד על זמני מנוחה מתאימים לנהגים. קציני הבטיחות והתעבורה צריכים לנהל מעקב אחרי נהגים מועדים ולהדגיש בפני כל הנהגים את הסכנות הכרוכות בנהיגה בכלי רכב כבד".
משאית משאיות תאונות אור ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד