י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חמישה עקרונות לניהול תיק השקעות

ניהול תיקי השקעות שמתבצע על ידי מנהלי תיקי השקעות מיומנים יגדיל את סיכויי ההצלחה בצורה ניכרת, בין היתר משום שהמנהל יתאים לכם את תיק ההשקעות, יהיה "עם היד על הדופק" בנוגע לכל השינויים, ימצא אתכם בקשר באופן מתמיד, ינהל עבורכם סיכונים ויאפשר קבלת מענה לצרכים הפיננסיים שלכם

חמישה עקרונות לניהול תיק השקעות
ניהול תיק השקעות צילום: pixsabay

אם אתם מעוניינים לנהל תיק השקעות ללא קבלת סיוע של בעל מקצוע, אתם יכולים לעשות זאת, אך חשוב שתדעו שמדובר על נושא מורכב שדורש הרבה ידע וניסיון. כדי למנוע טעויות וסיכונים וכדי להגדיל את הסיכויים לכך שההשקעות יישאו פרי ויניבו רווחים, רצוי מאוד לפנות אל מנהל תיק השקעות מקצועי ומנוסה. מנהל השקעות מיומן יכיר היטב את כל הנכסים הפיננסיים, בין אם מדובר על בנקים שנמצאים בארץ או בנקים שנמצאים במדינות אחרות ואם מדובר על קרנות השקעה, אג"ח, כתבי אופציה תעודות סל ואפיקי השקעה אחרים.

ניהול תיקי השקעות שמתבצע על ידי מנהלי תיקי השקעות מיומנים יגדיל את סיכויי ההצלחה בצורה ניכרת, בין היתר משום שהמנהל יתאים לכם את תיק ההשקעות, יהיה "עם היד על הדופק" בנוגע לכל השינויים, ימצא אתכם בקשר באופן מתמיד, ינהל עבורכם סיכונים ויאפשר קבלת מענה לצרכים הפיננסיים שלכם.

עקרונות מרכזיים בניהול תיק השקעות

ישנם מספר עקרונות מרכזיים שחשוב לפעול לפיהם כאשר מנהלים תיק השקעות. להלן 5 עקרונות חשובים לניהול תיקים:

  1. פיזור נכון וניהול סיכונים – ניתן לכנות את עקרון הפיזור בשמות: פיזור טבעי, סקטוריאלי או פיזור גיאוגרפי, הכוונה של כל המושגים הללו היא שכאשר מנהלים תיק השקעות אין לשים את כל ההשקעות במקום אחד.

במידה שרוב תיק ההשקעות מורכב ממניות מסוג מסוים, הוא יסכן את המשקיע במקרה שלמשל הבורסה תיפול. תיק שמפוזר בצורה נכונה יושקע באפיקים שונים, בין היתר: סחורות, אג"ח ממשלתי, מטבעות חוץ ומניות, בצורה זו יגדלו סיכויי ההישרדות של התיק גם במקרה שהשוק יעבור טלטלות.

  1. תנודתיות – במקרה שכמות נכסי הסיכון עולה – תגבר התנודתיות של התיק. תיק השקעות סולידי למשל יורכב מנכסים בעלי תנודתיות נמוכה ויתאים לאנשים שלא אוהבים לקחת סיכונים.
  2. התאמת תיק ההשקאות למשקיע – על הכספים להיות מנוהלים באופן שמתאים לאופי של המשקיע ולרמת ההיכרות והבקיאות שלו בשוק ההון, לרבות השינויים שחלים בו והזמן בו הוא יממש את ההשקעות.
  3. טווח ההשקעה – יש להגדיר את טווח ההשקעה – האם מעוניינים להשקיע במשך שנה, שנתיים, חמש שנים, עשר שנים או כל טווח אחר. טווח זמן קצר עומד ברוב המקרים על שנה עד שנתיים, טווח זמן בינוני עומד על שנתיים עד חמש שנים וטווח זמן ארוך עומד על חמש שנים ומעלה.
  4. הגדרה של מטרת ההשקעה, הסכום ורמת הסיכון – המטרה של ההשקעה יכולה להיות למשל החלפת רכב כל תקופה מסוימת. ההגדרה של הסכום צריכה להיות הגיונית אך מכוונת גבוה. בנוגע לרמת הסיכון – רמת סיכון גבוהה יכולה להניב רווחים גבוהים אך גם הפסדים גבוהים וההיפך – רמת סיכון נמוכה יכולה להוביל לרווחים פחות גבוהים אך גם להפסדים נמוכים יותר. יש להגדיר את רמת הסיכון שמעוניינים לקחת.

בהצלחה!

השקעות הון תמהיל השקעות ניהול תקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד