י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דרישות פסולות

רב קהילת חב"ד בעמנואל - הורשע בשחיתות בחירות

בית משפט השלום בכפר סבא הרשיע את רב קהילת חב"ד בעיר עמנואל בעבירת שוחד. על פי האישום, במסגרת המשא ומתן לקראת הבחירות בעיר, ראש המועצה נתן לקהילת חב"ד טובות הנאה אסורות, בתמורה לתמיכת הקהילה בקלפי

רב קהילת חב"ד בעמנואל - הורשע בשחיתות בחירות
עזרא גרשי צילום: בחדרי חרדים

הותר לפרסום: בית משפט השלום בכפר סבא, הרשיע את רב קהילת חב"ד בעמנואל - חיים קיז'נר - בעבירת שחיתות לפי חוק הרשויות המקומיות (בחירות), העבירה נעברה במערכת הבחירות לרשות המקומית בשנת 2013.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודה הנאשם במסגרת הסדר טיעון לאחר הליך גישור ממושך; במהלך מערכת הבחירות בשנת 2013 הנאשם וגורמים נוספים מסיעת חב"ד ביישוב, ניהלו משא ומתן עם ראש המועצה דאז, עזרא גרשי.

במסגרת המשא ומתן, גרשי נדרש להסכים גם לדרישות פסולות שונות, ובכלל זאת להעסיק אנשים מקהילת חב"ד בתפקידים חינוכיים במועצה ולהעביר תמיכות כספיות אסורות למוסדות חב"ד השונים, שכללו גם היבט של טובות הנאה אישיות למעורבים במשא ומתן.

כל זאת, בעד השפעתם על חברי קהילת חב"ד ביישוב להצביע עבורו. בהמשך חתמו גרשי והנאשם על הסכם בכתב שכלל גם את ההסכמות הפסולות.

על פי הסדר הטיעון, המדינה תעתור להטיל על הנאשם עונש של 5 חודשי מאסר, שיוכל לרצותם בעבודות שירות, אם יימצא כשיר לכך, לצד מאסר על תנאי. בין שיקולי הפרקליטות להגיע להסדר הטיעון נמנים לקיחת האחריות מצדו של הנאשם ונסיבות אישיות שונות.

על פי הסדר הטיעון אליו הגיע עזרא גרשי לפני כשנה, הוא הודה בכתב אישום מתוקן שישה חודשי מאסר, שירוצו בעבודות שירות. בנוסף נקבע, כי במעשיו של גרשי דבק קלון. המשמעות היא, בין היתר, שהוא לא יוכל להשתתף במערכת בחירות נוספת במשך שבע השנים שלאחר תום ריצוי העונש. 

כתב האישום הוגש על ידי עורכי הדין ד"ר יונתן קרמר ושמעון חוג'ה מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. החקירה נוהלה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 של משטרת ישראל.

עו"ד אייל בסרגליק, פרקליטו של הרב, מסר כי כתב האישום תוקן באופן משמעותי ונמחקו בו מרבית סעיפי האישום. "כתב האישום המתוקן מבהיר כי בסופו של יום כי הרב פעל לטובת הציבור במסגרת אותו הסכם קואליציוני שאת המו"מ עליו ניהלה הסיעה, ושהוא שימש בו כבורר ראשון. אין כל מחלוקת, שבניגוד לעובד הציבור גרשי ובניגוד לפרסום, הרב יוכל לטעון לעונש במסגרת הטיעונים שיקבעו ויוכל לבקש אף מאסר על תנאי בלבד כשהמדינה הגבילה עצמה לכל היותר לחמישה חודשי עבודות שירות".

לדבר פרקליטו, "מדובר בתיק שבו המדינה לא העמידה לדין את הסיעה למרות ראיות מוצקות כלפיה (הרב גם לקח אחריות למעשה על מעשי אחרים) ולכן גם בסופו של דבר תיק שהחל כתיק שוחד חמור מסתיים בקול ענות חלושה עם אפשרות למאסר על תנאי בלבד".

עזרא גרשי עמנואל שוחד בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד