י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סגירת מעגל

המשגיח חזר למיר: "הנר המערבי של כלל ישראל"

המשגיח הגר"ח וואלקין הגיע למסור את השיחה המרכזית בישיבת מיר ביום היארצייט של ראש ומייסד הישיבה הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל זצ"ל וסגר מעגל של עשרות שנים

המשגיח חזר למיר: "הנר המערבי של כלל ישראל"
הגר"ח וואלקין בשיחה בישיבת מיר צילום: באדיבות המצלם

לרגל יום היארצייט של מרן הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל זצ"ל ראש ישיבת מיר הגיע להיכל הישיבה בירושלים המשגיח הגאון הצדיק רבי חיים וואלקין ונשא דברי חיזוק בפני אלפי בני הישיבה שמילאו את ההיכל המרכזי ובתי המדרש הסמוכים. 

שיחתו של המשגיח הייתה סגירת מעגל הגר"ח וואלקין שהוא עצמו נולד בשנחאי בגולת ישיבת מיר וינק את תורת מיר ואף זכה לקרבה מיוחדת על ידי ראש הישיבה הגר"ח שמואלביץ זצ"ל שתבטא לא פעם "עם ר' שמואל וואלקין (אביו של המשגיח) עברנו את הגלות בסין". 

בשיחתו הביא המשגיח את דברי הגמרא בנדרים "משה קיבל תורה לו ולזרעו ונהג בהם עין טובה ומסרה לישראל"- כוחה וסודה של ישיבת מיר וראשי הישיבות שבה לדורותיה זהו ה"עין טובה" - הפרגון אחד לשני, במיר אין "אני" אלא רק מחשבה ודאגה לשני". 

"וזהו מה שראינו אצל תלמידי רבי עקיבא שנענשו בעונש כל-כך קשה בכך שלא נהגו במידת "נהגו כבוד זה בזה" אמר המשגיח,  "ואם זו הפורענות הגדולה כל-כך על שלא נהגו כבוד, אז "מידה טובה מרובה" על אחת כמה וכמה, ולכך זכתה וזוכה ישיבת מיר בברכת "הרחב פיך ואמלאהו".

"כל התורה שעם ישראל זכה וקיבל הוא מכח העין טובה של משה רבינו, וכן הדבר שזכתה ישיבת מיר בזכות העין טובה שתמשיך להאיר את העולם בתורה וזאת על ידי מידת העין טובה". אמר המשגיח במעמד ראשי ורבני הישיבה.  

המשגיח הוסיף וחזר על דבריו המפורסמים כי "ישיבת מיר היא הנר המערבי של כלל ישראל שהיא עדות הוא לכל באי עולם כי שכינה שורה בישראל". 

 

רבי חיים וואלקין ישיבת מיר שיחת חיזוק הרב אליעזר יהודה פינקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד