ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בגיל 81

הנוכל שנכלא ל-150 שנה דורש לקצר עונשו

"מיידוף" האיש ששמו הולך לפניו באופן שלילי ושנידון ל-150 שנות מאסר בגין הונאות עתק, הגיש בקשה לנשיא טראמפ לקצר את עונשו | ההערכה היא שטראמפ ידחה אותו על הסף

הנוכל שנכלא ל-150 שנה דורש לקצר עונשו
דונלד טראמפ/ ברנרד מיידוף צילום: Marc Israel Sellem,POOL/רויטרס

הנוכל היהודי הגדול בהיסטוריה המודרנית, ברנרד מיידוף, מבקש מנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לקצוב את עונשו, כך מדווח האתר The Hill.

מיידוף בן ה-81, הגיש בקשה למשרד המשפטים לפני חודשיים, אתר משרד המשפטים הציג את הבקשה כקיצוב עונש ולא כחנינה.

ברני מיידוף מרצה עונש מאסר יוצא דופן - 150 שנה בכלא הפדרלי בבוטנר שבצפון קרוליינה, בגין הונאה בהיקף אסטרונומי בסך של 19 מיליארד דולרים, שהחלה בתחילת שנות השבעים ונמשכה עד למעצרו בשנת 2008. הוא הודה באשמת 11 אישומים בגין עבירות הקשורות להלבנת הון, עדות שקרית וזיוף של מסמכים פיננסיים.

התוכנית 'פונזי' שפורסמה כדי לפתות את הציבור להשקיע, חשפה את עשרות מיליארדי הדולרים שדווחו כרווח, אך היו רווח מזויף, המשקיעים האמינו שהרוויחו באמצעות התכנית של מיידוף, אך למעשה, בפועל קיבלו כסף של משקיעים חדשים, רבים מהעמותות היהודיות הבולטות ספגו גם הן הפסדים גדולים, כאשר למשל "ישיבה יונברסיטי" המפורסמת ספגה מכה של 140 מיליון דולר שהלכו לטמיון, כך גם בית החולים 'הדסה' בירושלים ספג 90 מיליון דולר הפסד, וכך גם הקרן של ניצול השואה שהקים אלי ויזל ז"ל הפסידה 15 מיליון דולר.

כאמור, כעשור שנים לאחר שנכנס לכלא, מיידוף שהפך לשם ודבר בעולם כולו, מבקש מהנשיא טראמפ לקצוב את עונשו. בקשתו אולי באה בעקבות החוק שעבר לאחרונה בארה"ב בתמיכת הנשיא טראמפ, המבקש להעניק שחרור מוקדם לעברייני צווארון לבן, שזו הפעם הראשונה שלהם, כדי לתת להם הזדמנות לחזור למוטב. במסגרת החוק שוחררו עשרות חרדים תושבי ארה"ב, שחזרו לחיק משפחתם מהר מהצפוי.

עם זאת, ההערכה היא כי בשל סיפורו היוצא דופן של ברנרד מיידוף, הוא צפוי לדחות את בקשתו.

קיצור עונש ברנרד מיידוף הונאת מיידוף דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד