י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא מהססת

השופטת החרדית נגד פרסום תמונות של נשים

רחלי פרייר, השופטת החרדית מברוקלין התראיינה לעיתון ישראל היום והביעה תמיכה בעיתונות החרדית שאינה מציגה תמונת נשים: "אני מבינה שתמונות נשים לא צריכות להיות מפורסמות"

השופטת החרדית נגד פרסום תמונות של נשים
pixabay

רחלי פרייר חסידת באבוב, אם לששה ששניים מהם מתגוררים בישראל ושופטת בית המשפט האזרחי במחוז קינגס, התראיינה לעיתון 'ישראל היום' ואמרה כי "אני מבינה שתמונות נשים לא צריכות להיות מפורסמות".

בתחילת הקמפיין של פרייר למועמדות לתפקיד שופט מחוזי, שם נבחרים השופטים על ידי התושבים, היא פנתה למנהיגים פוליטיים כדי לקבל את תמיכתם, אך ללא הצלחה. רחלי מספרת שהם אמרו לה, "רייצ'ל, אנחנו מעריכים אותך, אבל נאמר לנו שאישה חרדית לעולם לא תיבחר לתפקיד הזה. אין לך סיכוי, אז הסתכלתי להם בעיניים ועניתי, אם אלוקים יחליט שעלי להיבחר, אני אבחר". ורחלי אכן נבחרה לשופטת.

רחלי נשאלה על ידי נעמה לנסקי מ'ישראל היום' את השאלה הכי נפיצה בישראל, "האם זה בסדר שלא מופיעה תמונות נשים בעיתונות החרדית". השופטת ענתה. "בעיניי אין בכך בעיה, זה בסדר שלא מופיעות תמונות של נשים בעיתונים המיועדים לקהילה החסידית. אם היו נשים בעיתונים האלה, בעלי לא היה יכול להביא הביתה את העיתונים, אני לא מעוניינת שהוא יסתכל על תמונות של נשים. שיסתכל עלי, זה מספיק".

השופטת רוחי פרייר עשתה קידוש השם על טיסת לופטהנזה, כאשר הצילה את חייו של נוסע לא יהודי שהיה במצב חירום רפואי.

השופטת רוחי פרייר, היא גם פראמדיקית בהכשרתה, ומתגוררת בבורו פארק, היא מתנדבת בארגון אותו פתחה בשם "עזרת נשים", ארגון עזרה ראשונה רק לנשים, היתה מעורבת בהצלת חייו של אדם שהתמוטט בטיסה, היא קיבלה מכתב תודה מחברת התעופה הגרמנית "לופטהנזה" ובה הודו לה על פועלה במטוס. במכתב נמסר לשופטת, "נודע לנו על ידי צוות המטוס, כי בתאריך 9 למאי בטיסה מבודפסט לפרנקפורט, הצלת את חייו של נוסע שהיה זקוק לעזרה רפואית, אנחנו רוצים להודות לך מעומק הלב".

פרייר מספרת ל"ישראל היום" שבמהלך הקמפיין למשרה של השופט, היא עברה דלת דלת כדי לשכנע אנשים לתמוך בה, גם אצל הגויים, כי קבוצת מהקהילה החרדית התנגדו לה, והציבו מועמד חסידי משלהם, "בתום התמודדות קשה ניצחתי. התמונות שלי לא הופיעו על שום שלט או מודעת בחירות, לא לחצתי ידיים לשום גבר, וזה לא מנע ממני לנצח. קיבלתי 41 אחוזים מהקולות. לא רק הקהילה החסידית הצביעה בעדי". היא מספרת.

רוחי פרייר שופטת חרדית ברוקלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד