י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"יש לי רסיסים בכל הגוף"

הפיצוץ הלילי: זה מה שקרה בשיכון ויז'ניץ

הלילה סמוך לשעה אחת זעזע פיצוץ עז את קרית ויז'ניץ השלווה בבני ברק. שני אברכים נפצעו באירוע • מחקירה ראשונית עולה כי ככל הנראה מטען נפץ שהיה מחובר למכשיר טלפון הוא הגורם לפיצוץ. אברך שהרים את המטען וניסה לחייג מהטלפון, ראה לפתע את המכשיר סופר לאחור

הפיצוץ הלילי: זה מה שקרה בשיכון ויז'ניץ
פיצוץ ברח' אהבת שלום בקרית ויז'ניץ צילום: מאיר פרידמן

במשך שעות ארוכות בחנו חוקרי מז"פ את רסיסי הפיצוץ שאירע הלילה בבני ברק, על מנת להבין מה בדיוק גרם לפיצוץ. כמו כן נחקר מי השליך את המטען המסוכן בשכונת ויז'ניץ השלווה בבני ברק.

הלילה (שישי) בסמוך לשעה 1:00 נשמע פיצוץ עז ברחוב אהבת שלום בשיכון ויזניץ' בני ברק. שני אברכים נפצעו כתוצאה ממטען חבלה, אולי מאולתר, טופלו על ידי כונני איחוד הצלה ופונו במהירות לבית החולים תל השומר במצב בינוני עד קשה ובמצב קל.

"הגעתי ראשון לזירת האירוע וראיתי פצוע יושב על המדרכה וצועק לי יש לי רסיסים בכל הגוף" שחזר ל'בחדרי חרדים' חיים מאיר זולדן, חובש איחוד הצלה. הפצוע סיפר "פלאפון התפוצץ לי בפרצוף". לאחר טיפול ראשוני, פונו שני הנפגעים באמבולנס איחוד הצלה לבית החולים.

אחד הנפגעים, אברך ליטאי, נפגע מרסיסים בפלג גופו העליון וכתוצאה מכך סובל מכוויות. כמו כן בשעות שלאחר הפיצוץ לא יכול היה לפתוח את העין שם חווה פגיעה קשה. האברך הנוסף שנפצע, סבל מחבלות ואיבד למשך זמן מה את השמיעה באוזן אחת.

מעדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה, כי מדובר ככל הנראה במטען שהושלך מרכב מאזדה חולף, כאשר בשלב זה של החקירה טרם ברור מי היה המטרה. המטען היה מורכב, ככל הנראה מטלפון שהיה מחובר לפריט נפץ, באמצעות חוט.

עוד עולה מעדויות עוברי אורח, כי האברכים חשבו שמדובר בפריט שנפל מהרכב שהשליך אותו ואחד מהם הרים את המטען והחל לגעת בטלפון. אחד הנוכחים סיפר מעדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' שהאברך הליטאי החל לגעת בטלפון, לנסות אולי לחייג ממנו, ואז ראה על המסך שעון ספירה לאחור - עד לפיצוץ.

חוקרי זיהוי פלילי של תחנת משטרת בני ברק, בפיקודו של סנ"צ יאיר ויצנברג ובסיוע של חוקרים ממרחב דן, עמלו במהלך הלילה על איסוף ממצאים פורנזיים. כך גם איתור מצלמות אבטחה שתיעדו את השלכת המטען והפיצוץ שגרם לפציעתם של שני אברכים. כמו כן נבדק מודיעינית כלפי מי היה מכוון המטען ועל ידי מי הוא הושלך.

מטען חבלה קרית ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד